PS5 Pro
Även Metaphor får en ganska rejäl dos av förbättring i sin performance. Det gick väldigt knackigt på vanliga PS5 med konstanta framderops. Men med PS5 Pro så är det silkesmjukt 60 FPS rakt igenom. DigitalFoundry har ett par videos om detta (bland annat i PS5 Pro review videon)
Det är ju positivt.
Jag kör det på PC och det ska tydligen vara en riktigt bra PC-port. 140+ fps i native 4K och riktigt snabba laddtider mellan olika kartor. Blev förvånad av att lära mig att laddtiderna är bättre på PC än PS5. Det är ju ofta tvärtom.
Riktigt nöjd med min Pro och har spelat mestadels Stellar Blade som flyter på väldigt bra med 80fps.
Testade Dragon Dogma 2 demo och den snurrar väldigt mycket bättre på en Pro men inte min typ av spel.
Körde Dead Island 2 demo och även det flyter på riktigt bra med knivskarp bild, så fort jag är klar med Stellar Blade så ska jag köpa detta.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Om någon är ute efter en mindre OLED TV från LG så är 42" C4 modellen ute för i princip halva priset på Inet just nu. För 9490kr.
https://www.inet.se/produkt/2225417/lg-42-oled42c4-evo-4k-sma...
"Experience The Callisto Protocol like never before with the power of PlayStation 5 Pro. Battle your way out of Black Iron Prison in stunning 8K at 30 FPS or in 4K at 60 FPS, both with full ray tracing, now available on PS5 Pro."
Låter grymt, så jag har börjat tanka ner det nu för det finns på PS+, detsamma med Dead Island som är på PS+ extra.
Men har svårt att slita mig från Stellar Blade som jag verkligen kan rekommendera. Det flyter på ruskigt bra med 80fps och 4k.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Offh, samtidigt på Blocket
https://www.blocket.se/annons/kalmar/playstation_5_pro_30th_a...
Playstation Portal remote player har uppdaterats så att man kan spela via cloud gaming. Kräver PS Plus Premium.
https://blog.playstation.com/2024/11/19/the-playstation-porta...
Äckligt... Finns säkert en speciell plats i helvetet för scalpers.
00:00:02:42
Äckligt... Finns säkert en speciell plats i helvetet för scalpers.
Nu har vi väl alla sett priserna på Ebay, men blev ändå lite förvånad faktiskt. Trist, men det är väl så verkligheten ser ut numera.
Hade gärna sett ett sådant bundle för "vanilla"-versionen av Pro.
Hur känner ni inför era PS5 Pro så här 10 dagar efter releasen? Själv så blir jag bara mer och mer imponerad. Jag har 25 st spel installerade och har ändå plats för ett eller två till på SSD'n. Jag har upplevt större förbättringar än vad jag hade förväntat mig. Även spel som inte har några Pro-patchar upplever jag förbättrade tack vare GPU-kraften. Ska bli kul att se nya spel som Ghost of Yotei blir på Pro'n i framtiden. Nu ska jag ta en runda av Horizon Zero Dawn Remastered innan lunch.
Jag är super nöjd med den extra performance man fick samt större ssd.
Riktigt nöjd med dom pro enhance spel som spider-man remaster, horizon remaster även Space marine 2 blev snyggare och skarpare med Pro:n.
Håller med. Emballaget på Pron var en riktig skam.
Den verkar såld nu
Rastaration @ PSN & Twitch
Håller med. Emballaget på Pron var en riktig skam.
Ja, uppackningen av 30th var en jäkla upplevelse. T.o.m Apple fick se sig slagna.
Ja, en bundle med skivläsare också och såhär fint paketerat skulle inte vara så fel!
Om nån är sugen på att para sin Pro med en PSVR2 så kostar de just nu 3999 kr (Horizon-bundlen). Officiellt pris från Sony under BF, men de börjar sälja slut på de flesta ställen…
Edit: redan slut nu på Amazon, Webhallen, Elgiganten, Power och CDON.
Inet har PSVR2 (utan bundle) för 4990kr just nu också! Edit: Webhallen har också för samma pris. Många i lager också!
Vet någon om det spelar bättre alan wake 2 eller silent hill 2 på PS5 PRO och vilket av dessa spel är bra?
Jag spelar Alan wake 2 just nu. Älskar det, är typ halvvägs in. Är lite annorlunda men det gillar jag! Det är bättre på pron
Har köpt Silent Hill 2 också. Men avvaktar med det tills en pro update kommer
Köper du det så ge det ett par timmar. Det är då det verkligen kommer igång
Jag spelar Alan wake 2 just nu. Älskar det, är typ halvvägs in. Är lite annorlunda men det gillar jag! Det är bättre på pron
Har köpt Silent Hill 2 också. Men avvaktar med det tills en pro update kommer
Köper du det så ge det ett par timmar. Det är då det verkligen kommer igång
Har kommit en uppdatering idag på sh2 men tror mest det är buggfixar
Har kommit en uppdatering idag på sh2 men tror mest det är buggfixar
Ja det verkade va buggfix samt fix av shimmering som verkar orsakas av pssr sista videon jag såg va det inte riktigt löst ävened patchen. Så jag avvaktar nog lite till med sh2
Helt galna bud på PRO 30th Anniversary på Tradera just nu! Kudos till er som köpt dessa och använder dom. Personligen hade jag haft svårt att tacka nej till att tjäna 17.000kr 🙂 men jag myser på med min PRO standard edition 😁
Jag krigar med mig själv dagligen för att inte sälja min, speciellt nu när bergvärmepumpen börjat krångla 😑
Väldigt svårt att säga nej till 15ish tusen för en annan färg, hur exklusiv den än är.