PS5 Pro
Har någon här ägt en Samsung Qled Q80T? köpt slutet av 2020, den har en port på 120hz, har VRR, kör nu denna TV med PS5 PRO, räcker en sånt TV till PS5 PRO eller kan det göra stort skillnad en nyare model av qled eller oled?
Om jag kommer ihåg rätt har jag en Q90T, som jag köpte när HiFi-butiken hade den där sjuka dubbelrabatten så man även fick en 27" skärm på köpet - inkl rabatt på TVn. Från vad jag har läst så kommer en uppgradering inte göra så stor skillnad teknikmässigt, men säkerligen bildmässigt - fast det vågar jag inte lova. Kanske @nissling vet mer säkert?
SSD'n på 2 TB är verkligen välkommen. Jag har 19 spel installerade och har ändå 600 GB ledigt just nu. Sanslöst!
Min Pro känns lite som en överdriven battle station nu.
2TBB internt, 2TB extra med utökat lagringsutrymme, 2TB usb ssd för PS4-spel, usb-adapter för PSVR och PSVR2 kopplad mot usb-c på fronten.
Med det sagt är det fint att inte behöva bry sig särskilt mycket om utrymme.
2TBB internt, 2TB extra med utökat lagringsutrymme, 2TB usb ssd för PS4-spel, usb-adapter för PSVR och PSVR2 kopplad mot usb-c på fronten.
Fett!
Jag har en 8 TB USB-hårddisk för PS4-spel och överflyttade PS5-spel
Har någon här ägt en Samsung Qled Q80T? köpt slutet av 2020, den har en port på 120hz, har VRR, kör nu denna TV med PS5 PRO, räcker en sånt TV till PS5 PRO eller kan det göra stort skillnad en nyare model av qled eller oled?
Jag har samma tv och spelar på den nu på pro. Det funkar bra och allt funkar på den 😊
Samma här, 2TB extra SSD och en extern disk på 4TB.
Nödvändigt? Inte det minsta!
00:00:02:42
Om en inte har en LG Oled men funderar på en till PS5 Pro så kanske det kan vara värt att vänta lite, då C5 och den ännu bättre G5-modellerna tycks vara nära! Och bli riktigt grymma! Förstår om en vill ha en tv nu och då är ju 3 och 4-modellerna riktigt bra nu redan men kan en vänta lite verkar det bli värt mödan faktiskt. G-modellen verkar få stöd för 240hz-läge t.ex.
Kontrollen som medföljer till PS5 Pro verkar vara av senaste serien, BDM-050 av serienumret på baksidan av att döma. Jag upplever att batteritiden är förbättrad jämfört med tidigare kontroller.
Det är visserligen bra men tycker de kunde ha slängt med en Dualsense Edge för äkta Pro-känsla!
Om en inte har en LG Oled men funderar på en till PS5 Pro så kanske det kan vara värt att vänta lite, då C5 och den ännu bättre G5-modellerna tycks vara nära! Och bli riktigt grymma! Förstår om en vill ha en tv nu och då är ju 3 och 4-modellerna riktigt bra nu redan men kan en vänta lite verkar det bli värt mödan faktiskt. G-modellen verkar få stöd för 240hz-läge t.ex.
Det blir troligtvis en LG OLED 77” På black Friday eller i mellandagarna. C5 är nog lite för dyr när den släpps, och jag orkar inte vänta till BF nästa år.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Det blir troligtvis en LG OLED 77” På black Friday eller i mellandagarna. C5 är nog lite för dyr när den släpps, och jag orkar inte vänta till BF nästa år.
Förståeligt! Den kommer ju ändå vara fantastisk nu. Tänkte mer om någon inte var lika uppgraderingssugen/ i behov just nu nu så kanske de ville se denna och vänta lite
De vill också sälja skivläsare såklart men det kan vara de svenska återförsäljarna som beställt hem för få enheter.
Öven stor bristvara i bland annat Storbritannien.
Digital Foundry har testat PS4 Enhanced på PS5 Pro och går igenom hur det fungerar. Andra som testat PS4-spel på Pro tycker inte det ger så mycket men här säger DF att det är en "game changer". Kommer ni spela om/testa spel för första gången på nya konsolen?
PSVR without parole har testat med VR och det är några spel som drar stor nytta, även utan Pro patch.
Ca 33 min in
Förståeligt! Den kommer ju ändå vara fantastisk nu. Tänkte mer om någon inte var lika uppgraderingssugen/ i behov just nu nu så kanske de ville se denna och vänta lite
Jag har redan två LG OLED tv, men bygger ett film och gaming run hemma och funderade först på en projektor, men det blir en LG OLED 77” istället.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Har du sett att Netonnet har bra pris på just den modellen nu?
https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/lg-oled77c35la/...
Har du sett att Netonnet har bra pris på just den modellen nu?
https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/lg-oled77c35la/...
Tack för tipset . Tyvärr hade dom inte klarna som betalalternativ så jag kan inte köpa den idag. Men har fört över pengar till mitt betalkonto och hoppas erbjudandet är kvar på måndag när jag har pengar på mitt betal konto
Jag har redan två LG OLED tv, men bygger ett film och gaming run hemma och funderade först på en projektor, men det blir en LG OLED 77” istället.
Låter som ett klokt beslut, projektorer brukar inte vara bästa valet för gaming.
Kontrollen som medföljer till PS5 Pro verkar vara av senaste serien, BDM-050 av serienumret på baksidan av att döma. Jag upplever att batteritiden är förbättrad jämfört med tidigare kontroller.
Håller helt med!
Tack för tipset . Tyvärr hade dom inte klarna som betalalternativ så jag kan inte köpa den idag. Men har fört över pengar till mitt betalkonto och hoppas erbjudandet är kvar på måndag när jag har pengar på mitt betal konto
Aha, tråkigt. Hoppas erbjudandet gäller minst en vecka till då! 🤞
Kikar på exakt en sådan modell själv, men blir nog nästa år för min del. Har en del annat (möbler och andra vuxengrejer) på inköpslistan som kommer före.
Har en 65" Q90 från Samsung så har ju VRR och 120hz, men OLED triggar en rejäl "villhöver"-känsla.
Om ni inte har spelat Dragon Age The Veilguard så gör er själva en tjänst och skaffa det. Spelet är mycket bättre än vad recensionerna skvallrar om. Ser helt fantastiskt ut och flyter på som smör på PS5 Pro. Själv utnyttjade jag PS Stars-poäng jag glömt att jag hade och köpte spelet för 299 kr. Väl investerade pengar.
Om ni inte har spelat Dragon Age The Veilguard så gör er själva en tjänst och skaffa det. Spelet är mycket bättre än vad recensionerna skvallrar om. Ser helt fantastiskt ut och flyter på som smör på PS5 Pro. Själv utnyttjade jag PS Stars-poäng jag glömt att jag hade och köpte spelet för 299 kr. Väl investerade pengar.
Tack för tips men blir att hoppa över Veilguard.
Sett flera timmar stream och det finns hundratals om inte tusentals spel jag hellre spelar.
Vägrar tyvärr då jag sett en hel del av spelet och hur spelet är skrivet. Kommer först lira Spider Man Remastered då det ska vara helt fantastiskt på Pro.
Sen har jag Astro Bot också som tyvärr inte har något extra stöd.
Hoppar över Veilguard. Jag spelar nästan uteslutande RPGs, men av det jag sett av Veilguard på streams samt reviews så är det i min mening ett extremt undermåligt RPG inom de flesta områden. Så vida man inte är en allätare av allt som är action spel, då kanske det kan vara värt det ifall man har pengar över. Men det är inte jag.
Vägrar tyvärr då jag sett en hel del av spelet och hur spelet är skrivet. Kommer först lira Spider Man Remastered då det ska vara helt fantastiskt på Pro.
Sen har jag Astro Bot också som tyvärr inte har något extra stöd.
Började spela Spider-Man Remastered men har inte riktigt fastnat (som det blir med vissa spel).
Lägger det åt sidan så länge och ger mig i kast med Horizon Zero Dawn Remastered istället
För mig är det Alan wake 2 som gäller för tillfället. Väntat med att dra igång det och passade bra nu med pro!
Tycker om det mycket såhär 5 timmar in
Väntar på patch till Silent Hill 2 sen också.
Riktigt impad av GT7 på pron om det är nån som kör det. Även utan patch låser den 120 fps i raytracingläget! Riktigt trevlig upplevelse
Jag har projektor och använder den till spel och gjort enda sen jag skaffade xbox 360.
En Oled tv på 77" är mer värt att skaffa än en projektor.
Skaffade i första hand projektor för storleken men idag 77"och uppåt är det inte värt det längre. Det var en helt annan sak förr då det var mycket dyrare med riktigt stora tv apparater/skärmar.
Man måste dessutom betala betydligt mer om du ska ha samma kvalitet som en TV.
Upplevde innan att IGN varit väldigt negativa till Playstation och väldigt positiva till Xbox.
Men det tydligaste exemplet kom nu i veckan där deras programledare för podcast beyond och en som sitter i deras Xbox panel debatterar vilken konsol som har lyckats bäst, vilken dem nu rekommenderar för nya spelare och vilken som har ljusast framtid. Han nämner knappt någonting om vad som är bra med playstation och klankar ner på i stort sätt all deras hårdvara. Då är det ändå den personen som ska vara deras Playstation representant för företaget. Deras största Xbox fanbärare(kanske delar titeln med Desmond i och för sig) Ryan McCaffrey har också varit den som visat mest intresse för PSVR2, där hela redaktionen annars har helt dissat den långt innan lanseringen.
Rätt sjukt ändå när det förmodligen handlar om världens största spelsida.
Hur känner ni inför era PS5 Pro så här 10 dagar efter releasen? Själv så blir jag bara mer och mer imponerad. Jag har 25 st spel installerade och har ändå plats för ett eller två till på SSD'n. Jag har upplevt större förbättringar än vad jag hade förväntat mig. Även spel som inte har några Pro-patchar upplever jag förbättrade tack vare GPU-kraften. Ska bli kul att se nya spel som Ghost of Yotei blir på Pro'n i framtiden. Nu ska jag ta en runda av Horizon Zero Dawn Remastered innan lunch.
Hur känner ni inför era PS5 Pro så här 10 dagar efter releasen? Själv så blir jag bara mer och mer imponerad. Jag har 25 st spel installerade och har ändå plats för ett eller två till på SSD'n. Jag har upplevt större förbättringar än vad jag hade förväntat mig. Även spel som inte har några Pro-patchar upplever jag förbättrade tack vare GPU-kraften. Ska bli kul att se nya spel som Ghost of Yotei blir på Pro'n i framtiden. Nu ska jag ta en runda av Horizon Zero Dawn Remastered innan lunch.
Startade FF7 Rebirth när jag fick hem den, det såg bra ut och flöt på bra.
Så har bara testat några minuter.
Har fortfarande fullt upp med Metaphor Refantazio 65 timmar in.
Startade FF7 Rebirth när jag fick hem den, det såg bra ut och flöt på bra.
Så har bara testat några minuter.
Har fortfarande fullt upp med Metaphor Refantazio 65 timmar in.
Även Metaphor får en ganska rejäl dos av förbättring i sin performance. Det gick väldigt knackigt på vanliga PS5 med konstanta framderops. Men med PS5 Pro så är det silkesmjukt 60 FPS rakt igenom. DigitalFoundry har ett par videos om detta (bland annat i PS5 Pro review videon)