Capcom undrar om vi vill ha några fler Resident Evil-remakes
In och svara på undersökningen om du vill vara med och påverka.
De har väl inte gjort ettan än?
Inte i modern tappning, men du har ju remaken från 2002.
Inte i modern tappning, men du har ju remaken från 2002.
Spelet va före sin tid, fortfarande få spel som har snyggare flammor! helt sjukt för att vara mer än 20 år sen!
Re9 tack
Ser gärna att de gör både och, som innan. Tror inte att det kräver lika mycket att göra en remake så där kan de lägga lite mindre krut medans de tar mer tid och energi till RE9, så slipper man vänta 4 år emellan varje spel.
Annars så får de gärna göra skräckspel som inte är är RE, vet inte om Dino crisis passar idag, men de kan säkert koka ihop annan kul skräck.
Kan fortsätta på storys istället för att göra remakes. Lägga ner lite krut på DLC's.
Mindre dlc, släpp färdiga spel och sen gå till nästa projekt.
Gäller hela spelbranschen.
En lathund:
1) Klicka på länken
2) Svara på frågorna
3) Skriv "Code: Veronica" i slutet.
Tack för ditt samarbete.
En lathund:
1) Klicka på länken
2) Svara på frågorna
3) Skriv "Code: Veronica" i slutet.
Tack för ditt samarbete.
Kunde inte sagt det bättre. Det här är inte ens en diskussion.
En Bamseponny av folket
De har väl inte gjort ettan än?
Jodå till gamecube kom remaken så den lär dom nog inte göra men visst hade väl varit skoj:-)
Spelet va före sin tid, fortfarande få spel som har snyggare flammor! helt sjukt för att vara mer än 20 år sen!
https://64.media.tumblr.com/60111a22d4064ac831cc9837b212d09a/...
Verkligen! Har åldrats med värdighet. Både spelmekaniskt och grafiskt.
Ser gärna att de gör både och, som innan. Tror inte att det kräver lika mycket att göra en remake så där kan de lägga lite mindre krut medans de tar mer tid och energi till RE9, så slipper man vänta 4 år emellan varje spel.
Annars så får de gärna göra skräckspel som inte är är RE, vet inte om Dino crisis passar idag, men de kan säkert koka ihop annan kul skräck.
Dino Crisis! Tänker faktiskt på det spelet då och då, hade varit riktigt mäktigt att spela det igen.
Jag vill ha remasters på alla gamla spelen med nya motorn.
Önskade Code Veronica! Efter det får de otroligt gärna göra en remake av första men i första person
Det kommer bli svårslaget att göra ett bättre spel än 4an. 4an var bäst när den kom och remaken är ännu bättre.
Visst jag spelar gärna en remake på 5an utan att tvingas vara två karaktärer, men mitt minne av 5an hade jag kul genomspelning med min bror, men känner inte att leveldesignen var speciellt super.
Jag har många resident evil spel jag inte ens spelat så kan inte gå så mycket djupare på vilken som borde bli remake.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Blev in och rösta.
Primärt vill jag ha en remake på första spelet (HD-remaster varianten) i samma tappning och kvalitet som RE4 remaken med 3rd person over shoulder-vy.
Sekundärt Code Veronica remake i samma tappning och kvalitet som RE4 remaken med 3rd person over shoulder-vy.