Stora ryktestråden för "Switch 2"
Äh, vem bryr sig om substans? 🙈 Den här tråden följer vi ju för den obotliga optimismen ("nu händer det! Nähe... Okej, NU händer det!!") och de helt vilda spekulationerna. Om Switch 2-revealen dröjer några månader till lär vi snart ha nån som spår i teblad... För allas välbefinnande hoppas jag inte vi behover vänta så länge till 😅😂
Egentligen skulle det väl vara helt okej också med en utannonsering tidigt feb 2025 och lansering i mars. Man behöver ju inte bygga upp hypen egentligen med både en "lätt" PR-trailer i år och en uttömmande genomgång nästa år, alla vet ju nu vad Switch är och handlar om nu, så uppföljaren behöver ju inte samma typ av tidiga genomgångar som föregångaren. Så stör Nintendo på så sätt inte årets julhandel för gammel-Switch heller...
Egentligen skulle det väl vara helt okej också med en utannonsering tidigt feb 2025 och lansering i mars. Man behöver ju inte bygga upp hypen egentligen med både en "lätt" PR-trailer i år och en uttömmande genomgång nästa år, alla vet ju nu vad Switch är och handlar om nu, så uppföljaren behöver ju inte samma typ av tidiga genomgångar som föregångaren. Så stör Nintendo på så sätt inte årets julhandel för gammel-Switch heller...
Ja hypen för maskinen uteblir helt för mig men spelen!
Det borde ju vara vettigt av Nintendo att sälja in dem.
Har det någonsin hänt att Nintendo inte visat upp sina tyngtsa titlar förrän en månad innan release?
Jo, har tippat på reveal jan/feb hela tiden och det finns inte mycket som tyder på att det blir tidigare än så. Visst, det kan komma när som helst men det verkar märkligt om de skulle vänta tills så nära inpå jul med ett utannonserande. Rimligen kan de lika gärna vänta tills årsskiftet då, för att inte störa julen i onödan.
Tror dock det lär ta i alla fall 2-3 månader minst från reveal till släpp, så antingen maj eller september. Mitt i sommaren är typ sämsta tiden att lansera och inte heller något de gjort särskilt ofta med tidigare hårdvara. Att Switch 2 är bärbar kan delvis avhjälpa det, men känns ändå osannolikt.
Ja hypen för maskinen uteblir helt för mig men spelen!
Det borde ju vara vettigt av Nintendo att sälja in dem.
Har det någonsin hänt att Nintendo inte visat upp sina tyngtsa titlar förrän en månad innan release?
De kommer knappast ha så många av sina tyngsta titlar redo vid releasen.
De kommer knappast ha så många av sina tyngsta titlar redo vid releasen.
Vad är det då vi väntat så länge för? 😭
Den timern tar jag med en stor nya salt. Men tror fortfarande vi ser Switch 2 snart
Jo, gissar på imorgon eller den femte antingen på eller inför mötet!
Jo, har tippat på reveal jan/feb hela tiden och det finns inte mycket som tyder på att det blir tidigare än så. Visst, det kan komma när som helst men det verkar märkligt om de skulle vänta tills så nära inpå jul med ett utannonserande. Rimligen kan de lika gärna vänta tills årsskiftet då, för att inte störa julen i onödan.
Tror dock det lär ta i alla fall 2-3 månader minst från reveal till släpp, så antingen maj eller september. Mitt i sommaren är typ sämsta tiden att lansera och inte heller något de gjort särskilt ofta med tidigare hårdvara. Att Switch 2 är bärbar kan delvis avhjälpa det, men känns ändå osannolikt.
Har för mig att jag stod och köade utanför butiken i juni när jag köpte super nintendo som arton åring 1992..
Jo, gissar på imorgon eller den femte antingen på eller inför mötet!
Igår så kom det 2 tweets: 23.00 och 00.00 (08.00 i japan)
Ska ha koll på Nintendos twitter här på 50 minuter och 1 timma 50 minuter.
Men jo imorgon kanske annars. Nintendo brukar ha announcements på Torsdagar. Problemet är att halloween i usa är imorgon.
Imorgon smäller det enligt denna fortune cookie som någon fick!! <Uppladdad bildlänk>
Haha bekräftat alltså 😅
Imorgon smäller det enligt denna fortune cookie som någon fick!! <Uppladdad bildlänk>
Det smäller mycket på senaste tiden
Det skulle givetvis vara rimligt men vi kan alltid hoppas på en förinspelad presentation innan och ett större event i jan/feb?
Haha bekräftat alltså 😅
Äntligen 😅
Det skulle givetvis vara rimligt men vi kan alltid hoppas på en förinspelad presentation innan och ett större event i jan/feb?
Ja enligt en journalist ska en reklamfilm vara inspelad så återstår bara att se när den släpps.
Vad är det då vi väntat så länge för? 😭
Vilken omöjlig fråga... Bättre tider? 🙈
Har för mig att jag stod och köade utanför butiken i juni när jag köpte super nintendo som arton åring 1992..
Trevligt, var det varmt?
Haha bekräftat alltså 😅
Nja, "imorgon" känns ju lite diffust sådär... Jag menar, vilken imorgon är det som åsyftas? Nu imorgon? Eller imorgon imorgon? Den där fortune cookien kommer ju få rätt förr eller senare, men det känns ändå som fake news...
Ingenting är omöjligt, men då jag tror konsolen är minst ett halvår bort tror jag på det förinspelade vid årsskiftet. Men jag har gärna fel.
Mitt i sommaren är typ sämsta tiden att lansera och inte heller något de gjort särskilt ofta med tidigare hårdvara.
Fem gånger får jag det till (där "mitt i sommaren" == juni/juli/augusti), iaf när jag kollat på de tre huvudregionerna:
Nes/Famicom - juli 1983 i Japan
Gameboy - juli 1989 i Nordamerika
Snes - augusti 1991 i Nordamerika och juni 1992 i Europa
N64 - juni 1996 i Japan
GBA - juni 2001 i Nordamerika och Europa
Nja, "imorgon" känns ju lite diffust sådär... Jag menar, vilken imorgon är det som åsyftas? Nu imorgon? Eller imorgon imorgon? Den där fortune cookien kommer ju få rätt förr eller senare, men det känns ändå som fake news...
Haha sant 🤣 Förr eller senare stämmer den och kommer ses som profetisk 😅
Fem gånger får jag det till (där "mitt i sommaren" == juni/juli/augusti), iaf när jag kollat på de tre huvudregionerna:
Nes/Famicom - juli 1983 i Japan
Gameboy - juli 1989 i Nordamerika
Snes - augusti 1991 i Nordamerika och juni 1992 i Europa
N64 - juni 1996 i Japan
GBA - juni 2001 i Nordamerika och Europa
Ja, klart det har hänt. GB och GBA är ju bärbara dock och mindre väderkänsliga än stationärt, något jag också tog upp i inlägget du citerade.
Även om vi räknar med de bärbara konsolerna är det som sagt rätt tunt med sommarsläpp av en anledning. Det måste ju inte betyda att de inte lanserar nya Switchen mitt i högsommaren, men de flesta skulle nog se det som mer sannolikt att vi får ett vår- eller höstsläpp. Lägg också märke till att de inte gjort ett endaste sommarsläpp i någon större region på nästan 25 år, om din lista är korrekt.
Are you taking this piss?
Igår så kom det 2 tweets: 23.00 och 00.00 (08.00 i japan)
Ska ha koll på Nintendos twitter här på 50 minuter och 1 timma 50 minuter.
Men jo imorgon kanske annars. Nintendo brukar ha announcements på Torsdagar. Problemet är att halloween i usa är imorgon.
https://x.com/nintendoamerica/status/1851747457853440212?s=46
Kom i varje fall en tweet här runt 23. Men ingen switch 2
Switch 2 ryktas få multimediatjänster för filmer, serier och musik. Detta kan mycket väl vara första steget för att etablera nya multimediainriktningen. Så ser det som ett gott tecken faktiskt.
Ja, klart det har hänt. GB och GBA är ju bärbara dock och mindre väderkänsliga än stationärt, något jag också tog upp i inlägget du citerade.
Bärbara konsoler borde ju om något vara mer väderkänsliga än stationära konsoler, om man tänker på vilka konsoler som används mest utomhus
Även om vi räknar med de bärbara konsolerna är det som sagt rätt tunt med sommarsläpp av en anledning. Det måste ju inte betyda att de inte lanserar nya Switchen mitt i högsommaren, men de flesta skulle nog se det som mer sannolikt att vi får ett vår- eller höstsläpp. Lägg också märke till att de inte gjort ett endaste sommarsläpp i någon större region på nästan 25 år, om din lista är korrekt.
Att fem av totalt elva konsolgenerationer har lanserats initialt (jag har inte kollat upp senare varianter och olika modeller) på sommaren i minst en av de tre stora regionerna är förvånansvärt mycket, även om det är de äldsta generationerna vi pratar om.
Jag tror inte heller att det är sannolikt att Switch 2 släpps mitt i sommaren. Mitt inlägg var bara till för att addera lite faktabaserat sammanhang, inte argumentera för eller emot någon specifik releaseperiod.
Och ingen nu 00 alls 😭
<Uppladdad bildlänk>
If Mario says it I'll do anything
Det har tydligen varit liten läcka i filmbolaget som bekräftar andra Mario Bros-filmen för 3:e april 2026, samt att Illumination även ska göra filmer på Donkey Kong Country, Star Fox samt Pikmin! Och Nintendo gör spel till Switch 2 av samtliga! Universal gör delar av dessa serier till sina theme parks på toppen av det! Så lite muntra nyheter även om det antagligen är något år bort men något att se fram emot när vi väl har våra konsoler sen!
Bärbara konsoler borde ju om något vara mer väderkänsliga än stationära konsoler, om man tänker på vilka konsoler som används mest utomhus
Att fem av totalt elva konsolgenerationer har lanserats initialt (jag har inte kollat upp senare varianter och olika modeller) på sommaren i minst en av de tre stora regionerna är förvånansvärt mycket, även om det är de äldsta generationerna vi pratar om.
Jag tror inte heller att det är sannolikt att Switch 2 släpps mitt i sommaren. Mitt inlägg var bara till för att addera lite faktabaserat sammanhang, inte argumentera för eller emot någon specifik releaseperiod.
Kul, men jag tror du förstod vad jag syftade på när jag skrev "väderkänslig".
Jag vidhåller att man inte riktigt bör räkna stationärt och bärbart som "samma" i detta avseendet, och då är det få släpp som skett på sommaren. De som skett var för 25-30 år sen då spel mer hade status av leksaker för barn/följde leksaksbranschens konventioner snarare än att det idag mer erkänns som ett eget underhållningsmedium i sig. Vad som skedde på 80-talet eller början av 90-talet har inte mycket beröringspunkt med här och nu.
Inte idag heller?????
Det är Halloween, så de vill nog inte "överröstas" av högtid. Men hoppas fortfarande på tease ikväll och reveal imorgon. Men det är en liten låga som brinner inom mig nu, jag vågar inte hoppas längre.