It takes two för total nybörjare (på PS5)
It takes two verkar vara ett mysigt spel.
Om min partner knappt någonsin spelat spel med något annat än pekskärm, tror ni att det funkar?
Jag tänker klarar hon av att använda två spakar för att röra sig och titta runt?
Har ni någon erfarenhet av att introducera liknande koncept för nybörjare?
Jag minns själv att jag led i början när jag kom från mus och tangentbord men nu vill jag aldrig gå tillbaka.
Om min partner knappt någonsin spelat spel med något annat än pekskärm, tror ni att det funkar?
Jag tänker klarar hon av att använda två spakar för att röra sig och titta runt?
Jag minns själv att jag led i början när jag kom från mus och tangentbord men nu vill jag aldrig gå tillbaka.
Kanske inget svar på din fråga men jag kom att tänka på följande klipp. Där låter en snubbe sin fru som aldrig spelar spel prova på Breath of the wild.
Ännu en dag i paradiset.
Njae säger jag. Min sambo klarar inte it takes two. Kameran blir alltid fel och varje hopp kräver minst 5, 6 försök. Vi har bara testat att spela vid 2 sittningar och bada gångerna har det blivit stor frustration och ilska.
Ni borde spela något annat först så hon blir en lite vanare spelare.
Jag håller med om kommentaren ovan. Det är inget lätt spel, och dom har gjort bossarna alldeles för svåra. Även jag som spelat i över trettio år tycker dom är frustrerande. Det finns nog annat som passar bättre; konceptet i spelet är annars väldigt bra, men svårighetsgraden är inte så förlåtande.
Jag har faktiskt erfarenhet av just detta!
Min sambo hade aldrig spelat tvåspaksspel (vilket ord ) innan jag introducerade henne till It Takes Two och ja, det var en inlärningskurva för henne, men visst lärde hon sig till sist. I dag kan hon även spela Fortnite på en bra nivå och vinner games i bland.
Så, med lite tålamod kommer din partner absolut att lära sig spela spelet, jag tycker till och med att It Takes Two är en perfekt introduktion till just det här med två spakar.
Ja - i bland kan ni behöva byta handkontroll med varandra vid svårare partier. Men det är ju bara roligt för dig att variera lite!
Skaffade det nu på PS+ men när jag skulle spela med en kompis så stod det bara att mitt lösenord var fel och att jag inte kunde connecta till deras servrar. Hade inte skrivit in något lösenord så vet inte vad som gått fel. Någon annan som stött på detta problem och vet hur det kan lösas?
Instämmer i vad tidigare har sagt.
För en som är van vid 3d plattformers så är det ett enkelt spel, men har man aldrig spelar så mycket så är det väldigt svårt.
Vissa sektioner tog nog över 30-40 försök sen när vi ska samarbeta så är det verkligen inte det lättaste alla gånger.
Men kan ju testa och se hur det går, men jag hade introducerat henne i ett vanligt 3d mario först för att lära sig och bli van
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
Jag o frugan spelade igenom det. Ibland när det blev för svårt för henne fick jag ta över spakarna. Oftast så är det en som gör det svåra i pusslena och den andra de lättare. Bossarna hade vi inga problem med. Kanske nån som var lite dryg men overall så kan du lätt spela med frugan
1# FZ Troll