Man kan inte krypa i The Last of Us-remaken, och anledningen är enkel
De vill ha lika mycket betalt för det här som för ett helt från grunden nyutvecklat spel, men klagar på att de varit tvungna att designa om combat arenorna.
Jag säger inget om att de vill släppa en remaster, men tar de betalt för ett nytt fullprisspel är det väl inte konstigt att spelarna förväntar sig en någorlunda ny upplevelse i gameplayet.
Vi spelare kan var gnällspikar ibland, men spelutvecklarna grinar lika mycket, och Naughty Dog bevisar det.
The Last of Us (PS3) bygger väl på Uncharted, där kunde man inte heller krypa.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Varför jämför han med PS3 versionen och inte PS4 versionen? Ska den versionen inte låtsas om?
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Trodde dom skulle göra en remake hmm
Ja det betyder bara att dom bygger upp spelet med ny teknik.
vart du lika besviken på cash bandicoot, spyro, tony hawk remakesen med eller?
Det ser alldeles för likt ut originalet tycker jag, och uttalandet om att krypa inte kan vara med för att orginalet inte designades för det, bevisar ju onekligen att det luktar mer remaster än remake..
Mina pengar får de inte iallafall.
Känns som Naughty Dog har fått nån typ av attityproblem nu och bara retar upp spelare med den här "remaken"..
Synd, de sjunker i mina ögon just nu tyvärr
J*klar, det är inte lätt att vara spelutvecklare idag, massa besserwissrar som klagar på allt o alla! Utan att ens ha spelat spelet och utan en uns av skam i kroppen. ☝️
För övrigt har jag använt krypande ett fåtal ggr i part II och hadde klarat mig glatt utan. Vilket påminner mig om att jag borde skriva färdigt den där part II recensionen som jag har nämnt vid ett par tillfällen. 🙂
De vill ha lika mycket betalt för det här som för ett helt från grunden nyutvecklat spel, men klagar på att de varit tvungna att designa om combat arenorna.
Jag säger inget om att de vill släppa en remaster, men tar de betalt för ett nytt fullprisspel är det väl inte konstigt att spelarna förväntar sig en någorlunda ny upplevelse i gameplayet.
Vi spelare kan var gnällspikar ibland, men spelutvecklarna grinar lika mycket, och Naughty Dog bevisar det.
Fast en remaster har dom ju redan släppt tidigare. Jag känner inte att behovet finns att "förnya" spelet ytterligare en gång på en tio-årsperiod.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
"Vidare påpekar han att förmågan att krypa på marken hade förstört spelmekaniken och stridsutrymmena, eftersom de inte designades med denna förmåga i åtanke i originalspelet."
mm, ännu ett skäl att denna re-release inte ska kallas remake, för hade det varit en sådan i ordets rätta bemärkelse så hade de ju gjort om spelet från grunden för att kunna implementera den nyare spelmekaniken från uppföljaren. Misstänker att de kört animationerna rakt av från PS3-originalet, liksom banornas geometri kopierats rakt av, för att spara tid och minimera utvecklingskostnaden till närmast noll , en remaster (på remastern). För detta kräver dem alltså 849:- ???
Varför ska man kunna göra saker som inte finns i originalet i en remake? Vad är det med gamers som klagar på allt
Remake ska vara exakt som originalet med förbättrad grafik, animationer, AI och sånna saker. Det ska inte lägga till nya saker som inte fanns med innan.
Det är ingen reboot då kan man göra vad man vill.
Njae, inte alls så det är. Tänk remaken på klassiska Resident Evil som kom till Gamecube. De gjorde om herrgårdens struktur, de förbättrade kontrollen, la till nya fiender och flera nya funktioner.
Fast en remaster har dom ju redan släppt tidigare. Jag känner inte att behovet finns att "förnya" spelet ytterligare en gång på en tio-årsperiod.
"PS4-versionen var nödvändig då spelet kom något halvår innan den konsolen släpptes. Många slutar köpa "last gen"-spel inför nya konsolsläpp och PS4 är inte bakåtkompatibel.
Denna remake kommer av främst två anledningar:
1. TV-serien som är på gång kommer locka en ny publik.
2. Man vill kunna släppa spelserien på PC.
Spelet kommer alltså nå många nya spelare och det blir underligt om inkörsporten ska vara en lätt remastrad version av ett spel skapat för 15 år gammal hårdvara."
citat från @margy ifrån en tidigare artikel
Varför ska man kunna göra saker som inte finns i originalet i en remake? Vad är det med gamers som klagar på allt
Remake ska vara exakt som originalet med förbättrad grafik, animationer, AI och sånna saker. Det ska inte lägga till nya saker som inte fanns med innan.
Det är ingen reboot då kan man göra vad man vill.
Varför ska man kunna göra saker som inte finns i originalet i en remake? Vad är det med gamers som klagar på allt
Remake ska vara exakt som originalet med förbättrad grafik, animationer, AI och sånna saker. Det ska inte lägga till nya saker som inte fanns med innan.
Det är ingen reboot då kan man göra vad man vill.
Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.
Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.
Remake måste inte betyda omgjort gameplay eller nya miljöer. Det är moderniserad spelmotor som är det viktigasta i en remake.
Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.
Folk gnällde ju sen även på att FF7 remaken inte var exakt som orginalet... 😀
Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.
En remake är att man gör om som det står i namnet. De har gjort om grafiken, AI, texturer alltså remake.
En remaster är att man bara gör bättre av det som redan finns där, tar bort fps cap om det finns, öka grafikinställningarna
Demon souls är en remake också och är nästan exakt som originalet
De vill ha lika mycket betalt för det här som för ett helt från grunden nyutvecklat spel, men klagar på att de varit tvungna att designa om combat arenorna.
Jag säger inget om att de vill släppa en remaster, men tar de betalt för ett nytt fullprisspel är det väl inte konstigt att spelarna förväntar sig en någorlunda ny upplevelse i gameplayet.
Vi spelare kan var gnällspikar ibland, men spelutvecklarna grinar lika mycket, och Naughty Dog bevisar det.
Håller med. The Last of Us Part 2 kostar 419 kr som fullpris på PS Store. Känns orimligt att ta 849 kr för en remake av första spelet. Man kan också köpa Uncharted; Legacy of Thieves Collection som innehåller PS5 versioner av A Thief's End och The Lost Legacy för 529 kronor, eller uppgradera för 110 kronor om man redan har dom till PS4, vilket också känns mer rimligt.
Men jag ska också säga att jag tror att en hel del hade klagat även om spelet hade kostat 400 kronor eller mindre för att dom fortfarande är besvikna på handlingen i del 2.
PSN: OAKTHYR
Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.
Det finns inga fasta regler skrivna i sten. En remaster kan ha QoL-ändringar om det finns tid för det, och det behövs. T.ex. förbättrade kontroller och balansändringar. Om utvecklaren så önskar.
En remake har generellt mer betydande förändringar eftersom det byggs upp från grunden med ny teknologi, och det då lättare kan ändras på saker och ting, men det betyder inte att man måste ändra på något gameplay över huvud taget om det inte anses nödvändigt. T.ex. lägga till prone i ett spel som inte var designat för det, bara för att så kallade ”fans” eller ens ”gamers” annars tror det är cashgrab.
Förbokade det faktiskt i Juni men avbokade det nu precis.
De kan ha hur mycket bortförklaringar de vill men i mina ögon är inte detta en remake utan en remaster. Klart som fan man borde kunna implementera prone i en REMAKE EFTER att de haft det i tvåan.
Remaster #2 = Cash grab.
Riktigt gnälligt här. Vet inte om folk inser att detta är första gången PC spelare kommer att ha tillgång till TLOU.
Är ju med 100% att det är därför dom gör den här remaken. Är även därför spelet kostar fullpris. Däremot skulle dom ju absolut skänkt spelet eller åtminstone låtit dom som redan äger Ps3 / Ps4 versionen att betala en symbolisk summa. Typ 99spänn eller ngt.