Det här spelar FZ i helgen - Vad spelar du?
Sköldpaddor, ninjautstyrslar och pizzor regerar helgens playlist totalt. Men det finns utrymme för strategi och skräck också.
Jag håller på med min årliga visning av Band of Brothers, och efter veckans RTS-stream blev jag så inspirerad att jag installerade Company of Heroes. Coolt att ett spel från 2006 har stöd för 1440p, och ser hur bra ut som helst också.
Turtles spar jag till midsommarhelgen vid stugan.
Efter att fått reda på att TMNT fanns på game pass (som så passande slumpats bort på sistone) så har nu min 8bitdo arcade stick fått bekänna lite färg. Själva nivåerna är grymt kul men bossfighterna kunde kvittat för min del (har inte riktigt ork att lära mig deras stridsmönster så det handlar mest om att ha tillräckligt med extraliv för att kunna nöta ner dom).
Det blir Shredder’s Revenge, Gris och lite Assassin's Creed Origins.
Får nog spela vidare på Disco Elysium på min steam deck. Tröttnar lite på allt prat om politik och att jag failar alla utmaningar, men lär detektiva vidare. Ska även testa Immortal på telefonen, trots all kritik den fått.
Hoppas du hittar på något bättre att skriva än det jag skrev.
Kör en favorit från förr och något som samtidigt stått på hyllan syndigt länge nu: PS4-versionen av Shadow of the Colossus. Fortfarande så jävla bra!
Ska se om jag hinner med det sista i Carrion till Switch också.
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Jag fortsätter på A plague tale sen några veckor tillbaka. Har hamnat i en spelsvacka där jag orkar en timme varannan dag typ 🥺 jag måste införskaffa Elden Ring och styra det åt rätt håll känner jag
Elden ring förstörde nästan gaming för mig. Inget annat var roligt. Men nu har jag kommit vidare och börjat lira andra spel igen 😅