Spelkompisar till min son

Medlem
Spelkompisar till min son

Hej!
Jag är helt ny i sammanhang som detta men är lite desperat efter hjälp. Min son, snart 11 år har inga kompisar irl. Han är mycket ledsen att han inte har vänner varken ”på riktigt” eller att spela med. Finns det någon spelkompis där ute till honom? Han spelar minecraft, Fortnite, roblox med mera. Han skulle säkert vara öppen för att testa nya spel också om han hade någon att spela med. Det hade betytt så mycket om han hade någon.
Skriv gärna om ni eller era barn är intresserade.
/Sara

Medlem

Vad fint. Och sorgligt. Hoppas att han hittar någon.
All lycka till er!

Medlem

Vet att det kommit upp sanma frågor tidigare.
Tex här #4208834

Vore ju bra alla ni som letar spelkompisar åt era barn fann varandra

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sara J:

Hej!
Jag är helt ny i sammanhang som detta men är lite desperat efter hjälp. Min son, snart 11 år har inga kompisar irl. Han är mycket ledsen att han inte har vänner varken ”på riktigt” eller att spela med. Finns det någon spelkompis där ute till honom? Han spelar minecraft, Fortnite, roblox med mera. Han skulle säkert vara öppen för att testa nya spel också om han hade någon att spela med. Det hade betytt så mycket om han hade någon.
Skriv gärna om ni eller era barn är intresserade.
/Sara

Hej,
Min son är lite yngre, fyller snart 8 år. Han spelar Minecraft och vill också gärna hitta en kompis att spela med. Kör din son Bedrock eller Java på Minecraft? Vi har bedrock versionen.
Mvh
Anna

Medlem

Tråkigt hoppas han hittar någon att spela med!

Medlem
hej

om det fortafarande aktuellt att hitta spelkompis så söker min son också spelkompisar i passande ålder 11-13 isch

Skrivet av celbyfar:

om det fortafarande aktuellt att hitta spelkompis så söker min son också spelkompisar i passande ålder 11-13 isch

Hej,

Min son (född 2012) letar efter svenska Fortnite vänner. Han förstår svenska men talar inte svenska så bra än då vi bott utomlands tidigare. Hans användarnamn är Nisse1707

Medlem

Tycker det är väldigt fint att ni söker spelarkompisar till era barn, många föräldrar vill inte "förstå sig på det där med att sitta still och spela bara" och missar hur socialt och aktiverande det kan vara och lämnar sina barn mer eller mindre åt sina öden. Hoppas ni hittar vänner och varandra så ni kan njuta av gaming tillsammans!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gertzy:

Tycker det är väldigt fint att ni söker spelarkompisar till era barn, många föräldrar vill inte "förstå sig på det där med att sitta still och spela bara" och missar hur socialt och aktiverande det kan vara och lämnar sina barn mer eller mindre åt sina öden. Hoppas ni hittar vänner och varandra så ni kan njuta av gaming tillsammans!

Alla föräldrar med det synsättet borde läsa denna fina text!

Medlem

Hej
Min son är 11 och skulle jättegärna vilja ha spelkompisar... hur kommer vi ikontakt med varandra?
Mvh
Ida

Redaktör
Skrivet av Idaberghman:

Hej
Min son är 11 och skulle jättegärna vilja ha spelkompisar... hur kommer vi ikontakt med varandra?
Mvh
Ida

Fint att du frågar åt honom! Kanske någon här i forumet har barn som är sugna?
Som alltid på internet: ha lite koll på vilka era barn pratar med, och uppmana dem till försiktighet.

signatur
Ssh
Medlem

Hej! En blivande 10 åring söker fler att spela med, får använda Discord för att prata samtidigt vilket gör det hela roligare. Spelar Brawl Stars, Roblox - Bedwars mm, har tidigare varit intresserad av Minecraft, spelar även fotbollsspelet fd FIFA.

Kommer troligen få en Xbox i julklapp, annars spelar han i dagsläget på mobil eller IPad (vi har en laptop som skulle fungera spela på men han är van vid mobil eller platta”.

1
Skriv svar