Det här spelar FZ i helgen - Vad spelar du?
https://www.fz.se/forum/trad/448294-min-svarta-monitor-behove... (POLL)
Den riktiga tråden som jag skapade för att kunna få hjälp här bland er proffs och entusiaster. Tacksam för hjälp.. Det finns en (POLL) på den sidan även med flera frågor. Svara gärna, tack.
____________________________________________________________________________________________________________________
Jag köpte faktiskt 2 stekheta spel igår via ElGiganten i V-ås. Horizon: Forbidden West @ PlayStation 4 (Free PS5 Upgrade) för 489:- och Dying Ligt 2 @ PlayStation 4 (Free PS5 Upgrade) för 519:-. Prismatchning hos ElGiganten för båda titlar då de går efter de billigaste priserna i alla andra butiker både fysiska eller via internetbutikerna. Guld värt som jag inte kände till. Det var en säljare där inne som berättade hur det låg till.
Som sagt äger jag redan Dying Light 2 till Steam/PC sedan launch day veckan bakåt men min datorjävel kollapsade o jag chansade med att köpa det igen @ PS5 trots att jag inte kan lira FPS-spel med en handkontroll. Jag måste ha mus & tangentbord.
Warhammer 3 förstås! Ett trasigt GPU hindrar mig inte från att lira spelet på lägre inställningar & upplösning med mitt gamla GPU.
Tyvärr hindrar mig Dying Likght 2 till Steam att liras viket var rent för djävligt då jag sett fram emot denna efterlängtade uppföljare och zombie slaktaren till det fantastiskt underhållande originalet från 2015, Dying Light 1. Hann starta spelet samma kväll som jag köpte liret. Day #2 så crashade min burk dit mitt efterlängtade parkour slaktarspel fanns installerat på D discen viket är en SSD till för OS. Installerar väldigt sällan spel på SSD'n då mitt Win10 Home OS ligger där installerat och nu alltså dött. Sedan installerar jag i princip små simpla program där borta på SSD'n. När jag ska dra igång maskinen igen så kommer en svart bild bara med en test som upprepas när ENTER trycks. Det står som följande:
______________________________________________________________________________________________________________
"" Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key ""
______________________________________________________________________________________________________________
Problemet är att jag inte äger en officiell Windows 10 licensnyckel då jag tog gratisuppgraderingen från Windows 8.1 för flera år sedan och en vattenstämpel visas alltid på monitorn om att jag behöver uppgradera min licens av Win 10
_______________________________________________________________________________________________________________
Ska även erkänna att jag installerade MicroSofts GamePass Ultimate 2 weeks trial dagen efter Dying Ligt 2 installationen på SSD'n. Minns bara att jag installerade Psychonauts 2 och MicroSoft Flight Simulator från GamePass perioden och hann testa de båda. Minns inte vilken drive jag drog ner de på dock. Dagen efter så kom den där svarta satans skrämen med sin text. Hoppas någon här kan hjälpa mig att få igång min älskade gamla dator som jag har så mycket spel till.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Efter mycket om och men så blir det Kena: Bridge of Spirits på PS5.
Har massor i min backlog då jag inte ägde en PS4 men det får vänta.
Ser fram emot Forbidden West då jag precis fått hem Collectors Edition, men det får vänta lite då jag precis tog platinum i forsta HZD. Behöver något mllan spelen som är lite mer lättsmält
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Installerade Warhammer 2 för att komma över suget att köpa Warhammer 3. Nu får vi se hur det blir med det, 12 timmar senare har man hur kul som helst med tvåan och kommer nog köpa 3'an (om jag inte tröttnat innan dess) så fort DLCn kommer som knyter ihop alla 3 spelen så jag kan fortsätta att leka med mina råttor!! Squeek!
Through the cables and the underground now