God of War-regissören tar på sig skulden för förseningen från 2021 till 2022
Skulle dock inte säga att skriva artiklar som "Dem 10 bästa cosplaybilderna!!!!" är direkt något man borde kalla journalism.
Nej, man borde åtminstone kunna använda de/dem korrekt.
Antagligen inte höga siffror på åldern på personen som skrev det där 😂
Du skulle bli förvånad
Hon har såvitt jag vet aldrig jobbat som författare i branschen tidigare, enbart som journalist och röstskådis, men hon är tydligen vän med Cody Barlog och hans fru, så jag antar att det besvarar "how".
Även om det stämmer att hon är kompis med Cory och det var hennes väg in så har jag svårt att se att dom skulle ha en writer på teamet som inte håller måttet bara av den anledningen. Även fast det så klart hjälper att ha kontakter, men tror knappast att det är enda anledningen. Det skulle ju se direkt illa ut.
För att förtydliga så menar jag inte att hon inte håller måttet, jag tänker bara worst case scenario.
Du skulle bli förvånad
vad vet du som inte jag vet?
Även om det stämmer att hon är kompis med Cory och det var hennes väg in så har jag svårt att se att dom skulle ha en writer på teamet som inte håller måttet bara av den anledningen. Även fast det så klart hjälper att ha kontakter, men tror knappast att det är enda anledningen. Det skulle ju se direkt illa ut.
För att förtydliga så menar jag inte att hon inte håller måttet, jag tänker bara worst case scenario.
Ja nä, det är väl uppenbart att hon lämnat arbetsprov som impat på Cory och gänget då hennes CV inte direkt skriker "uppenbar författartalang". Kanske var otydlig i mitt inlägg, men jag menade inte att hon bara fått jobbet för att hon känner folket - inte fan vet jag något om saken - däremot underlättar det ju förstås vid anställning om man vet vem någon är som person.
Troll ska man kväva. Besvara dem ej, ta bort deras meddelanden, böla inte ut i media kring dem (det är det dom vill), ge dom helt enkelt 100% uppmärksamhet, då tycker dom det inte är lika roligt.
Precis... När trollen ser sina egna meddelanden och inser att de fått lite rampljus och blivit upplagda av regissören själv, kommer det antagligen ge dem mer bränsle.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Herregud, folk är så sjukt efterblivna. Hoppas de polisanmält och plockar åsnan
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Troll ska man kväva. Besvara dem ej, ta bort deras meddelanden, böla inte ut i media kring dem (det är det dom vill), ge dom helt enkelt 100% uppmärksamhet, då tycker dom det inte är lika roligt.
Precis... När trollen ser sina egna meddelanden och inser att de fått lite rampljus och blivit upplagda av regissören själv, kommer det antagligen ge dem mer bränsle.
Nu ska man inte blanda ihop trollning med näthat.
Folk som skickar hot och sånt bryr sig inte om ifall de hamnar i rampljus eller inte, de vill sätta skräck i / ta ut aggressionerna på personen som de skickar medelandena till.
Såhär agerar en bra chef, genom att ta ansvar.
För övrigt efterbliven nivå på agerandet från de som skickat meddelanden.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Såhär agerar en bra chef, genom att ta ansvar.
Säger inte att det inte är bra gjort men.
Det är enkelt att ta ansvar ett spel blir försenat när han vet att det ger bra PR och framställer honom som en bra person som står upp för sina anställda.
Ja nä, det är väl uppenbart att hon lämnat arbetsprov som impat på Cory och gänget då hennes CV inte direkt skriker "uppenbar författartalang". Kanske var otydlig i mitt inlägg, men jag menade inte att hon bara fått jobbet för att hon känner folket - inte fan vet jag något om saken - däremot underlättar det ju förstås vid anställning om man vet vem någon är som person.
Säger inte att det inte är bra gjort men.
Det är enkelt att ta ansvar ett spel blir försenat när han vet att det ger bra PR och framställer honom som en bra person som står upp för sina anställda.
Tror nog att ni har fel fokus och är konspiratoriska här.
Oberoende av det ni skriver så bör ingen bete sig på det här sättet.
Jag tycker att det är dumt att försöka förminska problematiken i detta.
Visst, man kan ha rätt att vara irriterad över något som man tycker eller tror, men den här nivån är ju förskräcklig och blir pinsam för alla som har någon som helst relation till dessa personer.
Klart att det ger bra PR att stå upp för sin personal, vilket det också ska göra.
Tror knappast att det är bara därför han gjorde det, han vart säkert rätt förbannad över att höra detta.
Håller inte riktigt med om att man ska ignorera problemen och hoppas att det löser ut sig självt heller, då hittar de andra platser att sitta och hata tillsammans med likasinnande istället.
Ända sättet att lösa problemet i grunden är med bra och tydlig argumentation tillsammans med så mycket fakta som möjligt, då blir det svårt att ifrågasätta.
Jag besvarade en fråga som handlade om något annat än artikelämnet. Patetiskt av dig att försöka få det jag skrev till att vara en förminskning av vad diverse hotande rövhål på internet skriver. Det ena har inget med det andra att göra. Fan, om det så skulle ha varit tal om ren och skär nepotism när Pearce anställdes (vilket jag inte påstått) så ursäktar det inte den typen av vidriga meddelanden som artikeln nämner
Ja, jag blir provocerad.
Visst, man kan ha rätt att vara irriterad över något som man tycker eller tror, men den här nivån är ju förskräcklig och blir pinsam för alla som har någon som helst relation till dessa personer.
Klart att det ger bra PR att stå upp för sin personal, vilket det också ska göra.
Tror knappast att det är bara därför han gjorde det, han vart säkert rätt förbannad över att höra detta.
Håller inte riktigt med om att man ska ignorera problemen och hoppas att det löser ut sig självt heller, då hittar de andra platser att sitta och hata tillsammans med likasinnande istället.
Ända sättet att lösa problemet i grunden är med bra och tydlig argumentation tillsammans med så mycket fakta som möjligt, då blir det svårt att ifrågasätta.
Det enda jag påstår är att det är enkelt att ta på sig ansvaret när det bara ger positiva effekter.
Du tolkar in lite väl mycket om du tror jag är på näthatarnas sida.
Hemskt att behöva genomlida det där, men att leaka DM's sådär är också lite yikes och sänker ens egna nivå (i mitt tycke).
Leaka meddelande? Där står ju ingenting vem det är som har skickat det så varför är det ett problem?
Även om det stod personens namn så hade jag förvisso tyckt det var helt rätt att visa det för allmänheten. Det bästa hade varit och visa det för personens föräldrar så dom får se vilken idiot deras son/dotter är online.
Välkommen till Twitter, de sociala mediernas golvbrunn.
Victim shaming är ju ett populärt begrepp. Det är absolut inte det jag vill göra när jag säger detta, men: Folk som slösar sin tid på att skicka sånt här skit till folk, är förmodligen oerhört tragiska små människor som tycker att dom aldrig får synas eller höras. Därav tror jag att när folk uppmärksammar dessa, uppfyller man endast deras önskningar och triggar igång ytterligare tragiska individer. Det kanske är jätte jobbigt att utsättas för elaka meddelanden men varför tar offentliga personer åt sig? Det finns ca 9 miljarder människor, en majoritet har tillgång till internet, även om 99% av dessa är relativt normala så finns det ett extremt stort antal puckon som kan skicka meddelanden till höger och vänter rakt ner i folks inkorgar och kommer alltid göra. Fokusera på det positiva och skit i att läsa hatet, moderera bort det, rätt i papperskorgen, livet är för kort för sån här larvig skit.
De tar åt sig därför att de är människor. Att lyfta detta ger ökade möjligheter till höjda röster för moderering. Jag hoppas personligen på att man i framtiden kan implementera system som filtrerar bort den här typen av meddelanden om man så önskar. Precis som med allting annat så gror det som inte aktivt bekämpas, lyfter vi inte frågan så hamnar det i skymundan och växer. Punkt slut. Det slutar inte bara växa för att man inte orkar tänka "men det är så många, hur tusan..." eller liknande.
Att filtrera och moderera borde dessutom gå att göras krypterat så privat data inte läcks utanför analyseringssystemet. Ifall man som användare vill ha en mejltjänst för jobbet som molntjänsten kan skanna och verifiera mot identifikation (förr eller senare lär i princip alla ha digitala ID:n på jorden så skulle det hjälpa mot den här typen av beteenden. Då kan faktiska avstängningar ske och inte dagens "jag skapar en ny mejl, whoopsie" kultur fortsätta. Liknande villkor då om man vill göra detsamma när man jobbar genom plattformar som Twitter och Youtube. Men jag tänker bara högt, vi får se vad framtiden bringar.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
vad vet du som inte jag vet?
Jobbat med social media
Är det bara jag som ålar mig av obekvämlighet över sånt här? Jag tycker inte att man ens ska ge dessa människor en sekunds uppmärksamhet. Har dom inget bättre för sig, typ, utveckla ett spel???
Ja jag tror säkert spelet blev ännu mer försenat nu när ett par anställda tog sig typ 1 minut för att göra ett inlägg på Twitter. Att dom ens vågar!! Dom ska ju jobba minst 16 timmar om dagen och aldrig göra något annat!!!!!!
Hoppas verkligen att du var sarkastisk i ditt inlägg, men det är svårt att märka
Ja jag tror säkert spelet blev ännu mer försenat nu när ett par anställda tog sig typ 1 minut för att göra ett inlägg på Twitter. Att dom ens vågar!! Dom ska ju jobba minst 16 timmar om dagen och aldrig göra något annat!!!!!!
Hoppas verkligen att du var sarkastisk i ditt inlägg, men det är svårt att märka
Ironin i det hela är att alla dessa hot är ett fantastiskt sätt att sänka arbetsmoralen, så allt som händer när man skickar diverse dödshot och liknande pga förseningar är att det blir mer försenat.
Helt sjukt beteende! Herregud, det är ett tv-spel det handlar om. Folk är ju inte kloka!
Och fotboll är en sport där folk slåss, bråkar och dedikerar större delenen av sitt liv till precis som tv-spel. Idioter finns överallt inte minst var och varannan vuxen, det är faktum att människan både är det värsta och bästa som hänt
"de skulle ha hållt käft" är ju spelindustrins version av "du skulle inte ha klätt dig sådär"
Känns inte jämförbart, inte för att det är hennes fel, men internet är en vidrig plats att utöva sitt inre anonyma mörker utan större risk för konsekvens. Människor som aldrig skulle/våga göra så här i person beter sig såhär överallt på webben, så tyvärr är det bara mänsklighetens idioter snarare än enstaka psykfall.
Känns inte jämförbart, inte för att det är hennes fel, men internet är en vidrig plats att utöva sitt inre anonyma mörker utan större risk för konsekvens. Människor som aldrig skulle/våga göra så här i person beter sig såhär överallt på webben, så tyvärr är det bara mänsklighetens idioter snarare än enstaka psykfall.
Det är en korrekt jämförelse för att man lätt faller tillbaka på "såhär är tyvärr världen, så nu får offret rätta sig istället för att inte råka illa ut"
Jobbat med social media
haha då har jag lite förståelse, hoppades på att du skulle kma med nå mer ologiskt så man kunde leka sarkastisk besserwisser 😂
-sidetracks anyways-
Man bör iaf tänka på att världens befolkning är ca 7,8miljarder och säkert 50% iaf hänger på nätet.
Så det är nog egentligen ca 0,001% eller nått som är frustrerade idioter.
Kan bli jobbigt om många av dom samlas på samma ställe, men känner personligen det är bättre dom är frustrerade och ventilerar på nätet än verkligheten.
Vill även tillägga att just i detta sammanhang hade jag nog tagit hatet som en komplimang, men var nog smart att gå ut med det såhär för nu kmr dom antagligen få mkt mer positivet skickat sitt håll och det är ju uppmuntrande