Vilka spel har fått dig att gråta?
När "Destiny 1" visade sig vara en chimär.
Endast ett spel har lyckats med bedriften: Brothers.
Jag blev själv extremt förvånad för jag spelade bara på och helt plötsligt började jag se dåligt när jag kom till en speciell del (tror alla som spelat det vet vilken) och det kom både en och två tårar.
Submission is for the weak
Final Fantasy X. Efter att genom hela spelet ha stört mig på Tidus och Yuni och tyckt att deras relation var tråkig så kom slutet ändå som en käftsmäll. Trots att jag inte trodde att jag brydde mig så kände jag ändå ögonen tåras. Efter allt de hade gått igenom så var det så orättvist.
Yakuza 0 är fullt av dramatiska ögonblick, om man är lite känslosam blir det garanterat en del tårar...
Storyn är helt fantastisk också, det är dock svårt att dela något utan att spoila hela berättelsen.
Någon har satt ihop en video med alla cutscenes, men återigen spoilervarning:
Aldrig ett spel så vitt jag kommer ihåg, tv-serier och filmer kan dock dra fram en tår vid känslomässiga moment.
Pfft, varför spela ens då
Pfft, varför spela ens då
Ett ord: Seratonin
Red Dead Redemption
Red Dead Redemption 2
The Walking Dead
Brothers: A tale of two Sons
Mass Effect 2, 3
The Witcher 3
What Remains of Edith Finch
Life is Strange
Life is Strange: Before the Storm
Ori and the Blind Forest
Gone Home
Bioshock Infinite
M.fl
Jag är en riktig lipsill inser jag... Men det är inte heller bara uppenbart sorgliga saker som sätter igång mig. Nostalgi kan få mig emotionell t.ex, eller som i RDR2 där en helt icke-storyrelaterad grej är ett av mina starkaste minnen från det spelet; Ridit ensam länge, bestämde mig för att slå läger vid en sjö. Hästen var trött, vädret slog om och det började regna. Matade hästen, gjorde lite kaffe och satt och såg ut över sjön i regnet. Det var sagolikt vackert.
Jump in.
Är oerhört blödig, kan behöva hålla tillbaka tårarna även vid de minsta sentimental ögonblicken. Glömmer dock de flest, just sluten på dessa spel i alla fall:
-Metal Gear Solid 3
-Final Fantasy X
-Professor Layton and the Lost Future
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Mass Effect 3
"Had to be me, someone else might have gotten i wrong"
Mass Effect 3
"Had to be me, someone else might have gotten i wrong"
Stackars dom som hade tidigare gått full Renegade vid den scenen, jag hade fan aldrig klarat det.
Skäms inte det minsta när jag sitter å tjuter, som förälder har man blivit ganska blödig gällande barn och föräldraskap, tror att vissa av spelen nedan faktiskt ger en ny "nivå" till de som förstår föräldrakänslan:
Last of us
Horizon Zero Dawn
God of War
Days Gone
Red Dead Redemption 2
Edit:
Har faktiskt tidigare reflekterat över att jag de senaste åren mer å mer dras till story tunga spel som gärna är ganska emotionella.
Detta kanske är en topic för Fragzone Fredag?
Håller med dig helt och hållet. Är precis samma för mig efter att man blev farsa. Nu är grabben 1 1/2 år gammal, pratar lite och förstår vad man säger, när han har somnat på kvällarna så blir det God of war. Jösses.. Ens pappa sinne kickar in, deras relation är så snyggt presenterad och väldigt välgjord.. Alla småsaker Kratos gör och inte gör men som han egentlig vill göra, små detaljer som jag tror bara IRL pappor ser och känner, mycket starka känslor i det spelet.
Jag grät när jag spelade https://store.steampowered.com/app/46730/Hazen_The_Dark_Whisp...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.