Red Dead Online-betan börjar i morgon (för vissa)
Betan öppnar för alla som äger spelet innan månaden är slut.
#red-dead-online, #red-dead-redemption-2, #rockstar
@Redstar: Jag vet inte hur du kan ha missat det xDD Står uttryckligen i artikeln, och om inte annat omnämns det i diverse recensioner och statements. Men ja, du måste äga originalspelet Red Dead Redemption 2 för att få tillgång till dess onlineläge :). Som de säger i artikeln ska alla som äger Red Dead Redemption 2 få access under veckans gång.
Ytterligare ett spel där de som betalar mest får tillgång först #bojkotta
Till beta dock. Inget konstigt kan jag tycka. De som betalat mest och först har med större sannolikhet spelat mest och deras kritik är viktigare än någon som precis köpt spelet tänker jag.
Till beta dock. Inget konstigt kan jag tycka. De som betalat mest och först har med större sannolikhet spelat mest och deras kritik är viktigare än någon som precis köpt spelet tänker jag.
Ah va det till beta? Allright then. Carry on.
Fixar en FZ grupp på socialclub imorgon samt kör en stream på Red Dead Online för de som vill titta på onlineläget. Men streamen blir mot kvällen efter att jag har slutat jobbet.
Vi kör en stream när det drar igång, är tanken. När öppnar de möjligheten att starta grupper tro?
Som om inte de som betalat överlägset mest ska få först tillgång, med företräde till en beta... Det är ju såklart en perk, och därav valfritt. Jag tkr definitivt är rimligt att man ska kunna "säkra" en plats lite före, om servrarna är belastade när de betalat de extra slantarna. Det är ju endast temporärt. Förr elr senare blir det Pay 2 Win med samma möjigheter för alla att köpa sharkcards och fusk i riktig Rockstar-anda anyhow.
@Carl Johansson-Sundelius: Är uppe med tuppen, och ordnar en grupp till FZ om spelet nu hamnar på social club imorgon bitti. Jag fixar fram den så fort chansen finns! Kan skicka ett PM när gruppen finns tillgänglig på Social Club, länkar även gruppen inom artiklar relaterat till spelet och forumtråden. Sprid gruppen som pesten därefter så alla kan samlas och rida runt tillsammans!
@Carl Johansson-Sundelius: Var tvungen att redigera om inlägget då jag skriver som en trasa med störningsmoment här hemma, du får läsa om den helt enkelt.
@Tomas Helenius: Yepp, storyn har ingenting med Multiplayer att göra, det kan finnas uppdragsgivare som är karaktärer ifrån storyn likt GTA V. Men det finns ingen koppling förutom det, karaktären är din egna som gör sina egna dumheter inom samma spelvärld.
@Seraium: GTA Online är så j*vla bloated nu att det knappt går att spela. Vill minnas att det back in the day gick att sätta telefonen i spelet på "stör ej" men hittar ingen sån funktion idag när jag spelat vilket gör att de olika NPCerna ringer konstant och tjatar om verksamheter och dylikt. Det i sig är inte jättedrygt då man snabbt kan lägga på men om man håller på att skriva i chatten eller vissa andra saker så avbryts det rakt av och bara försvinner vilket är riktigt irriterande om man höll på att skriva ett långt meddelande.
@Redstar: Jag vet inte hur du kan ha missat det xDD Står uttryckligen i artikeln, och om inte annat omnämns det i diverse recensioner och statements. Men ja, du måste äga originalspelet Red Dead Redemption 2 för att få tillgång till dess onlineläge :). Som de säger i artikeln ska alla som äger Red Dead Redemption 2 få access under veckans gång.
Tackar, missade helt att det stod "multiplayerdelen av red dead" i början.
Har väldigt höga misstankar om att detta kommer bli en flopp i längden tråkigt nog. Det känns som det kommer bli ännu mer enformigt än Gta Online, lite lättare att lägga till dlc i ett nutida spel. Man har alltid drömt om ett cowboysar mmo, men i verkligheten är det nog inte lika roligt som i drömmen.
Men vi får se.