Nintendo erkänner negativa reaktioner på nya Metroid-spelet
Tror folk hade varit mer positiva om spelet inte hade haft Metroid som title
Precis min tanke. Ser ju lite mysigt ut om det inte vore ett Metroid. Är inget fan av serien dock. Ser mer ut som ett mobilspel.
Ja hade de haft lite kunskap om sin målgrupp så hade de kunnat inse rätt tidigt i processen att när fansen längtar efter ett nytt spel i huvudserien så känns detta som en spark mellan benen. Kalla spelet nåt annat eller avslöja det efter att det tillkännagjorts att ett riktigt spel kommer också.
Jag kan inte för mitt liv förstå varför man har slängt på Metroid-titeln på detta spelet, eller ännu mindre Prime-undertiteln. Lika korkat som att döpa uppföljaren till Wii till Wii U. Alltså jag älskar Nintendo men dom kan verkligen inte marketing. Målgruppen detta spelet riktar sig till vet väl inte ens vad Metroid är?
Som många redan sagt så känns det som att Nintendo inte har koll på sin fan-base alls. Majoriteten av dem som spelat Metroid under sin uppväxt (och som vill ha en riktig uppföljare) är åtminstone 25+, men detta spel verkar rikta sig till en något yngre målgrupp.
Hade inte spelet hetat "Metroid" så hade folk antagligen inte ens reagerat på spelet. Jag hade nog inte ens lyft på ögonbrynet i alla fall
“Everything’s impossible until somebody does it.”
Tänk om... OM... Nintendo hade haft ett Super Mario Galaxy 3, Mario Kart, Smash Bros, Metroid, Star Fox, Pokemon (!), Zelda, etc. färdigt vid lanseringen av Wii U. Då hade det inte varit nåt snack om var skåpet ska stå.
Hade de (+f-zero) släpps inom de två första åren hade jag varit nöjd.