Polyphony bara putsar och putsar...
Därför det kommer krosa Forza 3, men men vågar in se så långt. Detta spelet har det slipat på länge nu för att få det perfekt, Forza 3 drog det väl ihop på något år.
Och Forza 3 blev utnämt till världens bästa bilspel i FZ recsensionen,
så för Sony´s skull får man hoppas dom inte bara tänker på grafiken, bra spelkontroll och körglädje är det som räknas.
Men det spelar ingen roll om vilket spel är bäst för det hela går ut på att ha kul när man spelar och inget annat.
Därför det kommer krosa Forza 3, men men vågar in se så långt. Detta spelet har det slipat på länge nu för att få det perfekt, Forza 3 drog det väl ihop på något år.
Och Forza 3 blev utnämt till världens bästa bilspel i FZ recsensionen,
så för Sony´s skull får man hoppas dom inte bara tänker på grafiken, bra spelkontroll och körglädje är det som räknas.
Men det spelar ingen roll om vilket spel är bäst för det hela går ut på att ha kul när man spelar och inget annat.
Bara för att FZ säger de betyder det inte speciellt mycket. Antalet bilar är viktigt för mig osv. Precis som med Blizzards titlar finkammar dom spelen så kunderna kan njuta.
AYY LMAO
Den stora anledningen till att spelet blev satt i Mars är för skademotorn som ska bli riktigt detaljerad. Men det kanske är vad han menade, men valde att inte gick in i detalj på det.
"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don´t want to make it that way."
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Den stora anledningen till att spelet blev satt i Mars är för skademotorn som ska bli riktigt detaljerad. Men det kanske är vad han menade, men valde att inte gick in i detalj på det.
"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don´t want to make it that way."
Har inte hängt med på GT5 riktigt. Men är det "riktig" skada, eller bara som det står "real time DEFORMING engine " ? Kul om man kan blåsa in i en vägg i 250 knyck och bli av med lite plåt, men kan köra vidare som om inget har hänt
d e absolut inte bara FZ som ger Forza 3 max poäng, Jeff Gerstmann gav den oxo 5/5
Everyday I worry all day
d e absolut inte bara FZ som ger Forza 3 max poäng, Jeff Gerstmann gav den oxo 5/5
Metacritic har sammanställt flera recensioner.
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/forzamotors...
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Den stora anledningen till att spelet blev satt i Mars är för skademotorn som ska bli riktigt detaljerad. Men det kanske är vad han menade, men valde att inte gick in i detalj på det.
"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don´t want to make it that way."
Har inte hängt med på GT5 riktigt. Men är det "riktig" skada, eller bara som det står "real time DEFORMING engine " ? Kul om man kan blåsa in i en vägg i 250 knyck och bli av med lite plåt, men kan köra vidare som om inget har hänt
Haha jo det lär nog bli nåt sånt jag menar GT är inte direkt kända för sin simulering av skador, själv tycker jag att dem inte ens bör kalla sig simulator.
Den stora anledningen till att spelet blev satt i Mars är för skademotorn som ska bli riktigt detaljerad. Men det kanske är vad han menade, men valde att inte gick in i detalj på det.
"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don´t want to make it that way."
Har inte hängt med på GT5 riktigt. Men är det "riktig" skada, eller bara som det står "real time DEFORMING engine " ? Kul om man kan blåsa in i en vägg i 250 knyck och bli av med lite plåt, men kan köra vidare som om inget har hänt
Haha jo det lär nog bli nåt sånt jag menar GT är inte direkt kända för sin simulering av skador, själv tycker jag att dem inte ens bör kalla sig simulator.
"The real DRIVING simulator" - inte crashing... GT har aldrig tidigare simulerat skador så det är väl ganska givet att de inte är kända för det? Men du tror väl för övrigt att skadorna i Forza är simulerad till perfektion också...
Den stora anledningen till att spelet blev satt i Mars är för skademotorn som ska bli riktigt detaljerad. Men det kanske är vad han menade, men valde att inte gick in i detalj på det.
"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don´t want to make it that way."
Har inte hängt med på GT5 riktigt. Men är det "riktig" skada, eller bara som det står "real time DEFORMING engine " ? Kul om man kan blåsa in i en vägg i 250 knyck och bli av med lite plåt, men kan köra vidare som om inget har hänt
Haha jo det lär nog bli nåt sånt jag menar GT är inte direkt kända för sin simulering av skador, själv tycker jag att dem inte ens bör kalla sig simulator.
"The real DRIVING simulator" - inte crashing... GT har aldrig tidigare simulerat skador så det är väl ganska givet att de inte är kända för det? Men du tror väl för övrigt att skadorna i Forza är simulerad till perfektion också...
En riktig DRIVING simulator måste ju ha skador också, annars är det ju inte simulator...... Menar inte att Forza har 100%, men man KAN köra sönder bilen eller att den blir okörbar om man krashar rakt in i en mur tex. det är ju i alla fall bättre än inget ?
Alla snackar om körglädje..
Vad ÄR det egentligen..?
En clown som dragit i sig en överdos med speed och asgarvar när han kör omkring i sin prickiga Fiat 600 med ovala hjul..?
Give me a hint..!
CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4
Den stora anledningen till att spelet blev satt i Mars är för skademotorn som ska bli riktigt detaljerad. Men det kanske är vad han menade, men valde att inte gick in i detalj på det.
"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don´t want to make it that way."
Har inte hängt med på GT5 riktigt. Men är det "riktig" skada, eller bara som det står "real time DEFORMING engine " ? Kul om man kan blåsa in i en vägg i 250 knyck och bli av med lite plåt, men kan köra vidare som om inget har hänt
Haha jo det lär nog bli nåt sånt jag menar GT är inte direkt kända för sin simulering av skador, själv tycker jag att dem inte ens bör kalla sig simulator.
"The real DRIVING simulator" - inte crashing... GT har aldrig tidigare simulerat skador så det är väl ganska givet att de inte är kända för det? Men du tror väl för övrigt att skadorna i Forza är simulerad till perfektion också...
En riktig DRIVING simulator måste ju ha skador också, annars är det ju inte simulator...... Menar inte att Forza har 100%, men man KAN köra sönder bilen eller att den blir okörbar om man krashar rakt in i en mur tex. det är ju i alla fall bättre än inget ?
Jaså? Så du menar att man måste ha med skadesimulering för att det ska vara en körsimulator? Senast jag var ute och körde bil (sisådär 10 minuter sedan) så var det så vitt jag vet inga skador som uppstod. Du menar alltså att jag egentligen inte kört bil på riktigt? Bara för att man inte simulerar en aspekt så betyder det inte att det andra inte är en simulator.
Bara de inte putsar för länge, minns det från träslöjden. Om man putsar nog länge finsn det inget kvar, hur som helst blir slutprodukten långt mycket mindre än den först var tänkt
Dock vore det kul om Gt5 äntligen kunde bjuda serien på bra bilfysik och hyfsade skademodeller, man kan hoppas iaf...