Conan mest förbättrade MMO-spelet 2009?
Jag har ingen alls lust att testa det igen, varesig det blivit bättre eller inte. Vissa saker går man helt enkelt inte tillbaka till... De brände sin chans när de släppte det där genomdåliga spelet.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Project Entropia/Entropia Universe/Planet Calypso har ju nu uppdaterats med Crysis-motorn och när jag testade det för ett par dagar sedan var det som ett helt annat spel jämfört med när det var nytt. Tror dock att grafikuppdateringen kom vid årsskiftet, så förbättringen kom väl egentligen inte under 2009.
Inte så konstig, med tanke på hur uruselt och totalt värdelöst det var när det släpptes. Om man bara fixat till en bråkdel av alla problem skulle det således vara mest förbättrade MMO spelet förra året
Spelar ingen roll det är verkligen ett spel som får mig att må illa när jag bara tänker på det, glad att det floppade så totalt.
Skummt men kanon. Hur det bästa mmorpg spelet kan bli "mest förbättrade MMO-spelet 2009" när det redan sopade banan med alla andra fjortis mmo, de e mig en gåta. Men however de e gött. Vi lite äldre mmo spelare som uppskattar lite mer "äventyr" i våra MMORPG's tappade aldrig hoppet. Och det är än jobbigare att vänta på expansionen. "Rise of the godslayer" Jag ska skaffa mig en tiger mount
God fortsättning funcom och alla forumfolk...
Dom senaste MMORPG spelen jag prövat/haft förhoppningar om har alla visat sig vara skräp, så suget för att prova ett som tidigare accepterats som ett dåligt MMO är inte det högsta.
Sedan har jag sedan ett bra tag tillbaka hyst en slags avsky gentemot mmorpg.com då jag ytterst sällan delar deras eller deras medlemmars uppfattning. Med andra ord tar jag vad dom säger med en nypa salt.
Dom senaste MMORPG spelen jag prövat/haft förhoppningar om har alla visat sig vara skräp, så suget för att prova ett som tidigare accepterats som ett dåligt MMO är inte det högsta.
Om du är trött på combat systemet i t ex WoW (eller alla andra spel förutom AoC?) så borde du verkligen testa på AoC! Jag själv var trött på att bara klicka och vänta lixom. Men i AoC är det annorlunda. Du blir väldigt indragen i fighterna då du konstant måste göra combos för att få ner en fiende. Körde några group quest me min polare, och vi kom till sista bossen på en instance. Han var tank, jag var dps. Jävligt rolig boss!
Testa det bara, jag lovar. Det är inte som något annat mmo som du har kört!
Anarchy online var epic fail när det släpptes men efter ca ett år med tok fixning så var spelet brutalt kul spelade det ca 3-4år med 3år i rak fäljd
Så age of canon kan ju vara bättre, men jag undrar hur funcom nästa mmorpg kommer tas emot med tanke på att dom i princip har 2 misslyckade launcher bakom sig.
quod similis saporem blandeque coruscant
Tog upp AoC nyligen men råkade betala för en månad mer än jag tänkt men hursomhelst, spelet är riktigt bra!
RiddarKatig: Man trycker inte på tre knappar samtidigt. Sen så kräver olika skills olika combos, en kan t.ex. kräva att man attackerar uppåt + till höger, medan en annan kräver att man attackerar åt höger och sen åt vänster.
Man måste ju även anpassa sig efter hur fienden blockerar, om den lägger allt defence åt höger så får man attackera åt ett annat håll då man gör mindre skada om man slår där fienden försvarar.
Till sist så är det mycket svårare som melee i AoC än i t.ex. WoW, lätt att missa combos om fienden springer runt osv.