Nu är det färdiglekt för Playstation 2 i Japan
Efter nästan 13 år slutar Sony att producera nya Playstation 2-enheter för den japanska spelmarknaden.
PS2 var liksom föregångaren alla tiders.
Inte nog med att PS2 fick ett stort spelutbud ganska snabbt så blev det mycket större när man kunde lira de gamla klassikerna från PSX utan krångel tack vare hårdvaruemulering. Det är synd att Sony inte verkade se något värde i detta när de fick igång produktionen av PS3.
ps2 var sååååååååååååååå jävla bra. RPG maskinen som jag kallade den. Vi kan ju tacka den för kingdomhearts, final fantasy 10 ja osv :). Mitt första spel till ps2 var då jag fick det på den julen (jag var mycket glad :)! Och jag fick Kingdomhearts 1 som mitt första spel. Senare köpte jag final fantasy 10 :).
Får mig att tänka när jag fick mitt ps1. Som var chippat jävlar vad jag vad poppulär när min kusin köpte typ 50-100 spel från thailand och jag fick låna så många jag ville. Drömmen :).
ps2 var sååååååååååååååå jävla bra. RPG maskinen som jag kallade den. Vi kan ju tacka den för kingdomhearts, final fantasy 10 ja osv :). Mitt första spel till ps2 var då jag fick det på den julen (jag var mycket glad :)! Och jag fick Kingdomhearts 1 som mitt första spel. Senare köpte jag final fantasy 10 :).
Får mig att tänka när jag fick mitt ps1. Som var chippat jävlar vad jag vad poppulär när min kusin köpte typ 50-100 spel från thailand och jag fick låna så många jag ville. Drömmen :).
Wow FF-X, ett riktigt dåligt spel story och karaktärsmässigt ^_^
ps2an rullar fortfarande hos mig
men i dagsläget är det mest singstar, eyetoy, buzz och grand turismo 3&4 som den nyttjas till.
annars har jag ps3 med ps2 stöd.
PS1 är kungen imo men PS2 var också toppen och sopade mattan med resten.
Ps3 är ett skämt i jämmförelse, usch så besviken man blev på sony
Fäller en tår... snarare två...
Har aldrig ägt en ps2, men Psx intron ger gråtfärdiga minnen. Minns alla gånger man lirade de underbara Resident evil på den konsolen.
PS1 är kungen imo men PS2 var också toppen och sopade mattan med resten.
Ps3 är ett skämt i jämmförelse, usch så besviken man blev på sony
Fattar inte hur du kan säga att något som är inprincip samma sak med liknande kontroller fast bättre hårdvara är sämre.. -.-
En riktig "typical svensk" som ska tro att allt nytt är skiten och "det var frid och fröjd på 1800 talet då allt var mer hardcore"