Bristande ledning hos Ensemble och Pandemic
Men de gick väl i vinst och alla deras spel (Ensemble) var ledande, Pandemic gjorde också väldigt bra spel.
Det kanske ligger lite i vad det säger men det är inte deras fel, säger nog bara sådär för att skydda utgivarna.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Men de gick väl i vinst och alla deras spel (Ensemble) var ledande, Pandemic gjorde också väldigt bra spel.
Det kanske ligger lite i vad det säger men det är inte deras fel, säger nog bara sådär för att skydda utgivarna.
Varför skulle de skydda utgivarna om de inte arbetar under dem längre?
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
I intervjuven säger han från Ensemble
Microsoft is a public company, they answer to their shareholders, and we were simply too expensive.
Men hur kommer det sig då att Microsoft behåller Rare? De kostar enormt mycket pengar för Microsoft ($400 miljoner bara i uppköp, och sen förstås massor av driftskostnader sen dess). Deras spel har inte direkt rosat marknaden, och det sista de släppt har vad jag förstått sålt mycket mycket sämre än Ensembles sista spel för Microsoft.
Så om Microsoft skulle följa sin inslagna linje borde de alltså lägga ner Rare och säga upp alla.
Anledningen till att det inte sker är för att Rare är ett konsoll-företag som gjort många barn och familjespel åt Microsoft. Trots att de inte säljer bra, så vill Microsoft behålla det då de inte har mycket sånt i sin spelportfölj. De sägs också jobba hårt med Natal.
Så med andra ord lades Ensemble ner eftersom de var specialiserade på PC-spel och RTS. Den slutsatsen går att dra, då Microsoft samtidigt behåller andra mycket dyrare företag som jobbar med konsollspel och fortsätter att pumpa in pengar i dem trots halv-dassiga titlar.
En annan som jobbat på Ensemble under lång tid har svarat på dessa påståenden. Det visar sig att flera saker är helt falska, som t.ex. att personen skulle jobbat i ledningsposition.
You have given people the impression that you speak with authority.
By apologising for your inactions “as a manager”, you suggest that you were a manager and therefore imply that you have some insight into the operation of the studio or into the justifications for our closing. You were never a member of the management team at Ensemble Studios. For that matter, neither you, nor anyone else, was “Creative Director” at our studio. You were in no way involved in any of the conversations between Ensemble’s and Microsoft’s leadership regarding the closure of the studio.