Skrivet av matte89:
Skrivet av walter_iego:

Du har nog bara spelat Tetris "grabben" och har svårt att uppskatta en bra story? Menar du egentligen adjektivet "lineära" istället för "linjära", det senarenämnda får mig att tänka på en kallsup jag tog år 1988, vilket av en händelse råkar vara ditt födelseår. Båda inklinationer ger mig rysningar.

Crysis 2 - släpptes Mars 2011.

Crysis 2 - ska släppas våren 2013, you do the math.

Dessutom är det Crytek vi snackar om, inte UBISOFT, de är "upptagna" med både "Ryse" och "Warface", vilket medger ett sandlådebaserat FPS som säkert inte kommer uppskattas, kolla på försälningssiffrorna till: "The Saboteur" eller varför inte "Prototype". Majoriteten av gamers borde visa vägen.

Tid ger inte visdom! Utvecklingstid har inte så mycket med kvalité att göra som du tror. UBISOFT har flera studios runt om i världen för utveckling och inte bara en enda. Antal spel som görs samtidigt har ingen större roll för ett sånt stort företag med såna resurser. De kan anställa hundratals på ett enda spel om de så vill.

Dom har redan en motor, universum, gameplay, kompetens och "pre-production" som har kunnat skett redan före Crysis 2 släpptes. Då kan du utveckla ett spel på ett 18 månader utan större problem. Sist så är ju "sandlåda spel" ofta en större bedrift som tar mer tid och är framförallt svårare. Speciellt när du ska rendera allt utan laddningsskärmar och inte vet vart spelaren tar vägen eller vald han/hon kommer att göra.

Majoriteten av spelare? Can kiss my ass. Det sista vi behöver är fler WoW kloner eller ytterligare en CoD serie. Vi behöver konvertera casual spelare till hardcore spelare om vi ska ha en något ljusare framtidssyn.

Då hoppas vi på det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av walter_iego:

Sandlåda= kort utvecklingstid= tråkig gameplay där man själv måste göra allt jobbet.

Till skillnad från dagens alla andra spel där man inte måste tänka själv utan man hålls i handen genom hela spelet? "No, you can't go here!", "Press X to fire!", "You have 5 seconds to return to the battle area..." osv...

Nej tacka vet jag spel som ger mig friheten att upptäcka saker själv.

Håller helt klart med. Linjära scriptade stela skitspel har jag fått nog av. Och varför skulle sandlådebaserade spel innebära kortare utvecklingstid? Snarare motsatsen. Grabben har noll koll.

Du har nog bara spelat Tetris "grabben" och har svårt att uppskatta en bra story? Menar du egentligen adjektivet "lineära" istället för "linjära", det senarenämnda får mig att tänka på en kallsup jag tog år 1988, vilket av en händelse råkar vara ditt födelseår. Båda inklinationer ger mig rysningar.

Crysis 2 - släpptes Mars 2011.

Crysis 2 - ska släppas våren 2013, you do the math.

Dessutom är det Crytek vi snackar om, inte UBISOFT, de är "upptagna" med både "Ryse" och "Warface", vilket medger ett sandlådebaserat FPS som säkert inte kommer uppskattas, kolla på försälningssiffrorna till: "The Saboteur" eller varför inte "Prototype". Majoriteten av gamers borde visa vägen.

Spelat Tetris? Vad pratar du om? En bra story är en bra story, men en totalt scriptad SP är totalt ovärt och kan aldrig komma i närheten av att jämföras med ett välutvecklat, sandbox spel med stor open-world etc. Sandbox spel innebär nästan alltid mera möjligheter, bättre fysik etc. Istället för scriptade SP spel, där det hela är en oerhört seg, interaktiv film, som är så oerhört begränsad att det blir en plåga att ta sig igenom. Utvecklingstiden till Crysis är helt irrelevant, har varken spelat Crysis 2 eller kommer att spela Crysis 3 så länge Crytek väljer EA som publisher till Pc. Det du gjorde var att du påstod att sandbox innebär kort utvecklingstid, vilket är helt inkorrekt, och du har inga som helst belägg för ditt påstående.

Sandbox = Alltid bättre än en scriptfest plåga.

Medlem

lol, dom kan ju försöka.

Medlem

Stealth+djungel+pilbåge+CryEngine=my kinda fun!


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

Medlem

Själv är jag ett stort fan av spelserien, jag kan hålla med om att Crysis 2 inte var lika bra som 1:an i flera punkter, men jag tyckte ändå 2:an var grymt. Har stora förhoppningar om 3:an

12
Skriv svar