Mirakel?
Coolt... synd att han bara kunde vara vaken 2h om dagen.
Ett annat mirakel på aftonbladet:
"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"
kan man göra piller som är långtidsverkande skulle det ju vara otroligt bra
Coolt... synd att han bara kunde vara vaken 2h om dagen.
Ett annat mirakel på aftonbladet:
Deras nudlar är så jääääävla feta så det var ju väntat.
En sak dock, att han bara kan vara vaken i 2 timmar är väldigt sjukt, en sak måste ni hålla med om, kemiska saker gör kroppen väldigt skum.
Calle säger att jag är influencer
"This was Divine Intervention! You know what divine intervention is?"
"Yeah, I think so. That means God came down from Heaven and stopped the bullets."
skämt å sido, fantastiskt, men om det var ett mirakel eller inte lämnar jag åt de religiösa att avgöra.
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Mirakel? Om man vill kalla det ja
Men mirakel i sig är inte ett bevis för gudomlig inblandning utan tvärtom, bevis för frånvaron av gudomlig inblandning. Det är ur ett logiskt och matematiskt perspektiv sett fullkomligt normalt att otroliga saker sker, s.k mirakel. Om det därimot aldrig inträffade "mirakel" då skulle iaf jag bli orolig.
Bah, jag är inte bitter egentligen. Här får ni en smiley som plåster på såren
Förr i tiden skedde mirakel då folk inte riktigt visste vad de höll på med. Numera sker vetenskapliga framsteg.
Jojo, men "man skall inte låta sanning och fakta stå ivägen för en bra histora."
-Aftonbladets journalisthandbok kapitel 1
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Rissan, var ju inte precis de som medlet var till för...
Personligen så klassar jag sånt här som otroligt fantastiska händelser/mirakel..
Finns massvis med mediciner som man upptäckt hjälper mot andra sjukdomar än den i början var meningen till.
Mirakel är händelser som inte kan förklaras, och då tror ofta religösa personer att det är nån typ av gudomligt ingripande.
I det här fallet är det ju alltså nåt i det där sömnpillret som får hans hjärna att vakna till. Ett kemiskt, vetenskapligt, framtaget piller.
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Förr i tiden skedde mirakel då folk inte riktigt visste vad de höll på med. Numera sker vetenskapliga framsteg.
Jojo, men "man skall inte låta sanning och fakta stå ivägen för en bra histora."
-Aftonbladets journalisthandbok kapitel 1
ROFLOL!
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Mirakel? Om man vill kalla det ja
Men mirakel i sig är inte ett bevis för gudomlig inblandning utan tvärtom, bevis för frånvaron av gudomlig inblandning. Det är ur ett logiskt och matematiskt perspektiv sett fullkomligt normalt att otroliga saker sker, s.k mirakel. Om det därimot aldrig inträffade "mirakel" då skulle iaf jag bli orolig.
Bah, jag är inte bitter egentligen. Här får ni en smiley som plåster på såren
Jo jag vet men folk skulle whina om topicen blev
"Logiskt och matematiskt perspektiv sett fullkomligt normalt att otroliga saker sker"
Calle säger att jag är influencer
riktigt häftigt!
vilken lyckoträff av läkaren att det hände sådär då.
men för att få hjärnan att börja funka normalt igen måste man väl ge något stimultanmedel?
Rissan, var ju inte precis de som medlet var till för...
Personligen så klassar jag sånt här som otroligt fantastiska händelser/mirakel..
Finns massvis med mediciner som man upptäckt hjälper mot andra sjukdomar än den i början var meningen till.
Mirakel är händelser som inte kan förklaras, och då tror ofta religösa personer att det är nån typ av gudomligt ingripande.
I det här fallet är det ju alltså nåt i det där sömnpillret som får hans hjärna att vakna till. Ett kemiskt, vetenskapligt, framtaget piller.
Ett mirakel behöver inte alls vara något oförklarligt, det behöver bara vara jävligt fantastiskt
edit: I dagligt tal menar jag naturligtvis.. Vill man vara jobbig och ta det för dess ursprungliga mening får man det också.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
Dom vet att det är nåt i medicinen "Zolpidem" som får patienterna att reagera.
Nya numret av Illustrerad vetenskap kom ut idag och där finns en kort artikel om det här.
"Sydafrikanska och brittiska läkare har upptäck att helt vanliga sömntabletter kan väcka vissa komapatienter. Försökspersonerna är såkallade halvkomapatienter, vars kropp mycket väl kan hålla sig vid liv men som på grund av svåra hjärnskador inte reagerar på stimuli.
Läkarna undersökte tre patienter, och alla tre reagerade positivt på sömnmedicinen Zolpidem. De skrattade när de såg ett roligt TV-program, de kunde småprata och göra enkla breäkningar, men när medicinens effekt avtog blev det åter passiva. Man vet inte exakt varför sömntabletterna har denna effekt, men kanske har hjärnan ett slags backup som Zolpidem kan aktivera."
Eftersom Zolpidem är vetenskapligt framtaget, även om detta inte är vad det till en början var till för, så kallar jag det inte ett mirakel. Skulle gissa på att det bara är en tidsfråga innan man kommer på varför Zolpidem fungerar. (hoppas inte ill.vet tar illa upp över att jag skrev av deras artikel)
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.