Årets spel 2008 - plats 3-1
Jag hade förvisso hellre sett Braid på plats #1 men man får väl vara glad att det fick en Top3-plats. Ni som inte spelat det och sitter och häver ur er att det inte är nyskapande, att det liknar gameboy- eller flashspel; ni vet inte vad ni snackar om. Man kan nog inte förstå storheten i detta spel om man bara läser en kort beskrivning av det. Spelmekaniken, grafiken, musiken - det är en fulländad spelupplevelse och kanske det smartaste pusselspelet sen Lolo 3.
Braid kommer till PC i februari eller mars tror jag. Körde det kanske en timme hos en kompis och jag tyckte det var magiskt. Om det förtjänar 3e-platsen vet jag inte, jag har inte spelat 80% av spelen i top50 skulle jag tippa. Är själv en sån som kör få spel mycket istället för många spel lite.
Hur som tyckte jag att Braid var fantastiskt, och jag är glad att det fick sån fin placering. Det är inte bara själva spelidén som gör det bra. Det är hela förpackningen med den underbara grafiken och det fantastiska soundtracket.
Gillade även GTAIV skarpt, även om det verkar vara många här som dissar det. Har dock inte kört igenom hela än, var ju trots allt inte så länge sen det kom på PC och någon Xbox360 eller PS3 äger jag inte.
Little big planet?!? Årets spel? Hahahaha! Ja, herregud. Det kanske är bra men inte fan årets spel. Jag hade väntat mig GTA4 eller något annat än Little big planet. Haha.
Kanske är nyskapande eller något men inte fan årets spel. Skall titta på gametrailers och se vilken deras 1:a blev... Om dom nu har något.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
IMHO:
GTA IV tycker jag var en besvikelse, av nån anledning var GTA:SA mycket bättre, kanske mycket beroende på att fordonen i GTA IV känns som de väger 5 ton och knappt har några bromsar
Det kallas realism, bilar är tunga. Det tar också en lång sträcka för dem att stanna in. Tycker att bilfysiken i GTA IV är svårslagen (med undantag från vissa racing-lir kanske).
Lite halvt besviken på top 3 för övrigt, hade verkligen inte väntat mig Braid, och LBP trodde jag verkligen inte skulle nypa åt sig första platsen. Ett av de mer överskttade spelen på länge. Men det är väl bara jag som tycker.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
GTAIV har nästan lika bra story som Mafia, det går även att dra tydliga paraleller till just Mafia, så jag undrar om inte Rockstar har sneglat lite på Illusion Softworks mästervärk.
Dock är GTA4 mer massivt, bara eftertexten håller ju på i en kvart typ när man klarat spelet...
Ja jag vet att jag är bäst!
Hur i HELVETE kan FZ helt missa att ge Mass Effect till PC en plats på den här topplistan?
Släpptes ju 2008 och kommer jag ihåg rätt så gav tom FZ spelet toppbetyg, så varför? Glömska? Èller ren ignorans?
Gott nytt på er då.. Fick ett ryck och beställde LBP sent igår och det verkar som man gjorde rätt. Är det hälften så charmigt som Loco Roco tjosan spelet så kommer man inte att bli besviken i alla fall
Braid låter ju minst lika spännande och innovativt det.
Till alla som klagar på listan, Gott nytt på er också och vi som inte har eller kan testa alla spel får lita på de som kan göra det och helt enkelt sluta whina
Ser fram emot Sack Boy's ankomst tidigt 2009
Tyckte att det var en rätt ok lista faktiskt. LBP är ju inte så fantastiskt roligt och jag har aldrig spelat braid men listan ser helt ok ut
Och nä LBP har sålt riktigt uselt.
Om 1,5 miljoner är riktigt uselt så är det nog många spel som önskar att de sålt uselt ^^
Tyckte att det var en rätt ok lista faktiskt. LBP är ju inte så fantastiskt roligt och jag har aldrig spelat braid men listan ser helt ok ut
Och nä LBP har sålt riktigt uselt.
Om 1,5 miljoner är riktigt uselt så är det nog många spel som önskar att de sålt uselt ^^
Spelet har sålt OK men vad han försöker pussla ihop är nog enbart nyheter om hur spelet floppade i konsolens hemland, då det säljer sämre en t.ex. spel till Xbox 360....
Kom Mass Effect ut förra året? Kan det vara det som gjorde att det missade en plats på listan?
Jodå
http://www.fz.se/spel/mass-effect/pc
2008-06, i juni dessutom. Inpå halva året.
Kom Mass Effect ut förra året? Kan det vara det som gjorde att det missade en plats på listan?
Jodå
http://www.fz.se/spel/mass-effect/pc
2008-06, i juni dessutom. Inpå halva året.
Till PC ja, men orginalutgåvan kom 2007 till xbox360 och listan innehåller ju både pc och konsoller.
Ibland undrar man... Lyset är tänt men ingen är hemma typ!
Ja jag vet att jag är bäst!
GTA 4 som 2a... Usch... Dåligt spel!
Ni vet väll att spelet räknas till året de först släpps... Det vill säga att Mass Effect tillhör 2007, även om PC ver kom sent 2008.
Spelet sög ändå... så det förtjänar inte att vara här.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Där ser man hur mycket man missar om man inte äger konsol. 2 av de 3 "årets bästa spel" var konsol och jag lirar inte sånt
Jaja, grattis till er konsol ägare.
Nu kommer nästa lista: Årets fordon. Ska det bli en en bil, en båt, ett flyg eller en cyckel? Tja, det är ungefär det samma som att göra en "årets bästa spel" som täcker flera plattformar
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Där ser man hur mycket man missar om man inte äger konsol. 2 av de 3 "årets bästa spel" var konsol och jag lirar inte sånt
en ganska rättvis fördelning att pc/ps3/xbox360 fick alla ett spel i top 3 med tanke på att det här är en multiplattforms gamingsite.
thank you, come again