Indiska hinduister vill förbjuda PS2-spel
Herregud, nästan lite varning på detta. Karikatyrer nästa som gör att hinduer börjar mordhota hela västerländska befolkningen?
Är du rädd för de sjukt våldsamma hiduerna?
Vafan, dom är HINDUER, de protesterar mot spelet men de är inte särskilt våldsamma.
De kristna är galet mycket värre. Protesterar ju mot "KILLERSPELEN" t.om i Sverige.
Det är svårt att göra spel om någonting överhuvudtaget utan att trampa på några tår. Alltid är det någon som tar illa vid sig, känner sig kränkt, rasar och allt vad det nu heter när folk blir sura.
Jag tycker att spel ska kunna beröra alla ämnen så länge det inte görs enbart för att förnedra någon.
vem fan bryr sig om nån jävel i indien? spel ska kunna innehålla vad som helst och om man nu finner det som är i spelet kränkande så kan man ge dan i och köpa spelet. har ni sett den där sidan där en kristen snubbe protesterar mot spore?
Trying is the first step towards failing
Herregud, nästan lite varning på detta. Karikatyrer nästa som gör att hinduer börjar mordhota hela västerländska befolkningen?
Är du rädd för de sjukt våldsamma hiduerna?
Vafan, dom är HINDUER, de protesterar mot spelet men de är inte särskilt våldsamma.
De kristna är galet mycket värre. Protesterar ju mot "KILLERSPELEN" t.om i Sverige.
Tror pakistan har andra åsikter om att hinduer skulle vara speciellt fredliga av sig.
Tycker du att man ska kunna göra spel om precis vad som helst, inklusive religion, eller finns det finns det vissa saker i världen som man kanske bör undvika att göra spel på?
Ja, det tycker jag. Precis allt skall man kunna göra spel på om man känner för det, gillar man inte spelet behöver man heller inte köpa det.
Dessutom: var går gränsen mellan yttrandefrihet och respekt och förståelse för olika religioner?
Det finns ingen gräns för yttrandefrihet.
Nice, då har väl skaran inget emot spel som går ut på att våldta 10-åriga småflickor?(Ni som läser detta och råkar ha en dotter, inkludera henne i det spelet)
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Nice, då har väl skaran inget emot spel som går ut på att våldta 10-åriga småflickor?(Ni som läser detta och råkar ha en dotter, inkludera henne i det spelet)
Porträttera pedofili, både riktiga bilder och ritade/tecknade/animerade, är väl emot lagen. Så ja, det är jag emot. Men så länge det är inom lagens ramar så är det okej.
Om det finns någon som känner för att utveckla ett sådant spel och även om det finns någon som vill spela ett sådant spel, så har JAG inget emot det. Vill jag ha något med spelet att göra? Nej, då ignorerar jag det.
Det finns ingen gräns för yttrandefrihet.
Nu gick du delvis tillbaka på detta, men det låter som fler delar åsikten. Jag vill bara påpeka att ingen begränsning av yttrandefriheten skulle innebära att hets mot folkgrupp, uppmanade till våld mot personer m.m. är lagligt.
Vem ska avgöra vem som har "rätt" att vara kränkt?
Flera gånger i mitt liv har golvet börjat tala till mig. Jag är kränkt över att affärer som konsum och IKEA behandlar golvet som något man totalt kan trampa och se ner på. Att sådana här företag aktivt kan kränka min religiösa övertygelse i dagens upplysta värld är skandalöst och jag kräver som talesman av Golvarna att affärerna skaffar minst tre stycken heltäckningsmattor med lufthål för golvets maximala bekvämlighet.
Bara för det fick jag lust att göra ett beat-em'-up spel där man är Jesus och skall pryla upp alla andra religioners profeter och gudar. Alltid hade det retat någon.
Vilken idé! Får jag utveckla på den så skulle man kunna göra det till ett Super Smash Bros med de olika religionernas gudar. Buddha vs. Vishnu, FIGHT!