Ny sökmotor på FZ
Bellissimo!
Ser fram emot den nya layouten på startsidan. Den ser riktigt fräsch ut.
Jag väntar med att testa sökmotorn då det är just trådar från forumet som var svårt att hitta förut. Men eftersom man inte kan söka efter trådar för tillfället så kan jag inte säga om det har blivit någon förbättring.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
jjonte och Jozo: Vänta några sekunder så ser ni att det kommer rutor till höger - där finns möjlighet att filtrera på innehållstyp. T.ex. att bara visa bloggar - om såna träffar fanns förstås.
Just nu är det rätt tunga indexeringsjobb som körs och därför kan det gå lite långsamt. I morgon borde det gå bättre.
Bara jag som inte kan söka på WTF-länkar? även om jag söker på saker jag VET finns i WTF-arkivet så får jag alltid "inga träffar".
jadu de var svårt att få träffar när man sökte på assassins creed och op flashpoint 2..
men snygg som fan har den blivit =).
vill dock ha lite nytänk på startsidan.. skulle väl funka att ha samma layout som när man kollar i filmarkivet?
I have spoken..
Kan tänka mig att många som söker här på FZ ofta vill hitta till ett spels sida i speldatabasen. Det vore snyggt ifall om man skrev in namnet på ett spel så fick man upp en ruta liknande den som finns på nyhetssidorna med spelinformationen så man snabbt kan ta sig till spelets informationssida. Kanske bara är jag som använder sökfunktionen så istället för att söka i själva speldatabasen men den generella sökfunktionen ligger ju så smidigt placerad på sidan
En grej jag störde mig lite på var dock att när man byter årtal så tonar rutan bort, försvinner helt (boxen under hoppar upp en kort kort stund för att sen hoppa ner igen) och tonar in igen. Ser rätt konstigt ut. Får upp det "felet" i både Chrome och Firefox. För övrigt så verkar den inte bry sig om vilket år jag väljer i rutan heller, den visar ändå samma nyheter hela tiden.
Kul att se att FZ utvecklas iaf, hoppas sökfunktionen blir riktigt bra i slutändan.
/ LordDaimos
Sökte på "Portal", fick 0 träffar...
Nu får du massor av träffar, tyvärr inte på själva spelet ... det tycks som om vi inte riktigt får in allt innehåll i indexet, men det jobbas på, don't worry.
Det vore snyggt ifall om man skrev in namnet på ett spel så fick man upp en ruta liknande den som finns på nyhetssidorna med spelinformationen så man snabbt kan ta sig till spelets informationssida.
Huvudet på spiken, precis så är det tänkt att fungera .. om vi bara kan få in spelen i sökmotorn.
En grej jag störde mig lite på var dock att när man byter årtal så tonar rutan bort, försvinner helt (boxen under hoppar upp en kort kort stund för att sen hoppa ner igen) och tonar in igen. Ser rätt konstigt ut. Får upp det "felet" i både Chrome och Firefox.
Det är inte webbläsarberoende, det är faktiskt kodat så. (Om)laddningen av filterboxarna är något vi ska fixa innan vi tar bort betastämpeln... vi är fullt medvetna om att det ser lite yxigt ut nu.
För övrigt så verkar den inte bry sig om vilket år jag väljer i rutan heller, den visar ändå samma nyheter hela tiden.
Du måste klicka på en månad, då filtrerar den på år+månad tillsammans. Är det önskvärt att kunna filtrera på ett helt år?
Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!
hmmm, jag får inte upp någonting, fz.se/sok/ blir en vit sida med 0 innehåll för mig just nu
Vi har för närvarande lite tekniska svårigheter (beta curse! ) men söken kommer sannolikt upp senare ikväll igen.
njae, den funkar ju inte ^^
samma problem som degj
Du lyckades läsa degjs inlägg innan du postade, men inte mitt som låg precis under? :evil:
Nu har vi fått igång söken igen, testa gärna!
Det jobbiga med sökmotorn är att man inte får med spelen när man söker utan man blir tvungen att söka via spel databasen istället. Jag tycker iaf att detta är sjukt jobbigt ;).
Kommer spelen att hamna med i sökningen eller är det fortfarande beta ?
EDIT: Jag hade totalt missat att det fanns en flik till höger där man kan välja spel.
MY BAD ! :$