Lucasarts gamlingar släpps digitalt
#lucasarts, #loom, #the-dig, #indiana-jones-and-the-fate-of-atlantis, #armed-and-dangerous, #indiana-jones-and-the-last-crusade-the-graphic-adventure, #lego-indiana-jones-the-original-adventure, #star-wars-battlefront-ii-5, #star-wars-republic-commando, #star-wars-starfighter, #thrillville-off-the-rails, #tales-of-monkey-island, #the-secret-of-monkey-island
Ja jävlar, nu hoppas vi allt på en regning fortsättning på sommaren och en riktigt vidrig höst, för inte fan tänker jag gå ut mer!
Hoppas att de släpper Grim Fandango och Curse of Monkey Island snart också, då slipper jag köpa nya kläder nästa år med!
They went shopping, now they're rotten.
Dödstraktor. Sveriges hårdaste radioprogram. Måndagar 20 - 21.
Tog då sin rediga tid innan de fick tummen ur. Hoppas bara på bra priser då så kanske man dubbelköper något av dem för bekvämlighet.
$10 tack.
Vore nice om de kunde släppas till konsoler via deras butiker också... får hoppas de säljer bra så att de satsar på lite nya äventyrsspel
Hade lite flyt för ca, 2 år sedan då jag hittade The dig och Fate of Atlantis(obs fungerar både till AMIGA och PC) för någon tia styck.
Självklara klassiker och The Dig är än idag ett av de spel som sitter kvar i minnet.
"It aint about power, it's about balance!" InitialD
Schysst! många av de där gamla klassikerna är ju sjukt svåra att få igång på de moderna datorerna, antar att de här digitala releaserna funkar iallafall. Ska bli kul och spela monkey island, dark forces och The dig!
Om du redan äger spelen så behöver du inte köpa dom på nytt för att spela igen. Vill du spela Monkey Island, The Digg eller något annat adventure spel från den tiden så googla "ScummVM". Det är ett program som låter dig köra alla dom spelen utan problem. Bara kopiera över från dina skivor/disketter till rätt mapp och kör det.
Även andra icke adventure spel typ Dark Forces går att få igång. Lite mer klydd men går om man vill. Finns en PC emulator som kör DOS program, heter "DosBOX".
Å alltihopa fungerar på XP/Vista/Win7.
Shit the dig och indiana jones. Gotte! Som sagts innan. Nu är det bara resten som saknas.
Grim fandango och Full Throttle...Har ju skorna som matchar iaf.
Kanske dags att pula ihop ett par the Dig-dojor nu också.
Ett Republic Commando man kan köra online och på nydatorn låter fint. Tummen upp för denna nyhet om de nu har bra priser. Mer Star Wars titlar vore fint det med.
Kul att de släpper lite gamla spel så man kan spela dem på nya datorer! Och så är det ju så svårt att få tag i många äldre spel i orginal nu för tiden. Hade världens flyt i Belgien förra året. Var där på semester och hittade ett starwars-pack med de fem bästa Starwarsspelen genom tiderna:
Knights of the old republic
Republic Commando
Jedi Accademy
Battlefront
14 dagars trial för Galaxies!
Alla spelen fungerade utmärkt på min xp, och även på min vista.
Priset? 15 euro!!! Nog det bästa spelköpet i mitt liv.
Loom,,, så himmla skönt spel
Jag hoppas det här verkligen nytänder äventyrsgenren och att vi får se uppföljare på en massa spel (Läste tex en artikel om Full Throttle, att det var nära att bli en uppföljare, men att det aldrig blev grönt ljus och sedan rann allt ut i sanden)
Vore också riktigt grymt om någon pamp får upp ögonen för Sierras spel och ny-släpper alla Quest spelen (och alla övriga Sierra spel) anpassade till dagens datorer så man får chans att lira Space Quest III igen.
Har även alltid velat spela Quest For Glory serien..
Shit the dig och indiana jones. Gotte! Som sagts innan. Nu är det bara resten som saknas.
Grim fandango och Full Throttle...Har ju skorna som matchar iaf.
Kanske dags att pula ihop ett par the Dig-dojor nu också.
You sir, are one classy gent!
They went shopping, now they're rotten.
Dödstraktor. Sveriges hårdaste radioprogram. Måndagar 20 - 21.