Vilka filmer har ni somnat till?
Efter att ha läst den här artikel och frågat mig själv. Är det möjligt! Hon ljuger! Så kom jag själv på att jag somnat till SWAT. Ett riktigt bra sömnpiller var den Fast lite kasst kändes det efteråt för min polares flickvän hade bjudit på fribiljetten o så... ehm. :$
Ni då? Har någon film varit så fruktansvärt ointressant att ni blackoutat?
Brukar ofta slå på filmer innan jag går och lägger mig för att sedan somna till dem. Filmer fungerar ganska bra som sömnpiller för mig om jag har sett dem innan.
Sagan om ringen har blivit mitt främsta vapen mot sömnlöshet, inte för att dem är dåliga, men för att jag har sett dem så sjukt många gånger. Somnar nästan direkt!
Har hänt otaliga gånger måste jag säga. Svårt att ge nåt speciellt exempel just nu faktiskt. Somnat till det mesta, t.o.m. min favorit Terminator 2.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Oj, så ni säger det!? Ni får se till att vara pigga jeuh. Ladda upp med kaffe (om man inte jobbar dagen efter d.v.s.) eller leta fram en nån riktigt obekväm stol/pall som direkt eliminerar problemen?
Eschricht: När du säger så låter det som att du gjort om filmerna till en godnattsaga... och då låter det i.o.f.s. inte lika märkvärdigt längre antar jag
Nä, har bara somnat om jag legat skönt och varit trött!
typ så
Har någon förbannelse som gör att jag ej kan somna hur trött jag än är när jag ser på film. Enda gången jag somnat under en "film" var när jag såg en filmatisering av Hamlet från 80-talet, dock hade jag en period då jag hade väldigt svårt och sova och hade varit vaken i 60+ timmar.
Jag somnade till Mulholland Drive. Bra film, men jag var sjuk och trött. Jag vaknade i tid till att se den sista tredjedelen av filmen, nyvaken och febrig. Jag trodde jag hade blivit galen och fått psykos.
Ni som har sett filmen bör ha sympatier för mig.
Remember when you were young? You shone like the sun
Somnade (eller ja, måste ha gjort det iaf) till första Dödligt vapen, och vaknade i eftertexterna, Det roliga var att jag inte fattade att jag somnat utan tänkte "Shit, vad kort filmen var". När jag såg om den någon vecka senare blev den plötsligt avsevärt längre och intressantare.
Videomupp
Plocka fram en film ur min samling och jag har förmodligen somnat tittandes på den. Jag har alltid film/tv på när jag skall sova - tystnaden och mörkret släpper fram demonerna.
"yes, satan?"
/Ace Ventura, Pet detective
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Har somnat mitt i star wars episode 3 och sagan om ringen ep1. Var visserligen andra gången jag såg bägge men fyfan vad dom är tråkiga. Kommer nog aldrig se på sagan om ringen filmerna igen.
Varenda gång min brorsa kommer och hälsar på ska han tvunget sätta på akira när vi kommer hem från krogen och ska däcka.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
De allra flesta Svenska filmer. Allt ifrån Beck till Änglagård och Mannen i graven bredvid (fråga mig helst inte varför jag ens "sett" dom).
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Somnade till den första Harry Potter filmen på biografen, måttligt pinsamt, men därefter också en lika pinsam film. Undrar om jag inte slumrade till under en av LOTR filmerna på bio, haha