Ett par frågot från en vilsen nybörjare
Hej,
Körde lite AoC under pre-release men tyckte det kändes väldigt stelt och striderna var mycket skumma. Men, jag tänkte ge spelet en andra chans och försöka lära mig hur sjutton det här spelet fungerar, hoppas att det finns någon som kan förklara och svara på följande små frågor.
- Var hittar man sin klass tränare? Eller finns det inga sådana? Min Tempest of Set springer runt och kastar fortfarande sin lvl 1 Lightning Strike, vilket fungerade bra i början men nu gör det mer eller mindre ingen skada alls. Att plocka fram pinnen och puckla på verkar inte vara en bra idé för jag tål knappast någonting.
- På tal om slås, motståndaren brukar ha vita pilar runt sig (vänster, upp och höger). Jag klickar på som attan typ nummer 1, 2 och 3 beroende vilken som verkar passa bäst. Jag antar det är så det fungerar, om jag tolkar manualen rätt? Men även om snubben har 2 pilar till höger och jag trycker 3 så gör det inte mer skada än om jag tryck någon annan av de tre knapparna. Skumt..
- Funderar på att byta klass till någon mer stryk tåligare, men vilken skulle man rekommendera till en komplett AoC noob som mig själv?
- Sist men inte minst, jag älskar att läsa guider och ta reda på hur saker fungerar. Finns det någon schyst site där ute? Började goggla lite smått men hittade inte mycket.
Tackar på förhand!
/Desmin
1. Man får sina spells automatiskt när man levlar upp dvs Lightning strike får en ny rank vid lvl 8 och ersätter rank 1 på shortcut-baren.
2. Det är sköldar som motståndaren har runt sig, så har även du vilka du kan ändra på med ALT+1,2 eller 3. Det är korrekt, du ska slå på den sidan som har minst sköldar.
3. Jag kör en ToS själv är helt nöjd med hur den fungerar men visst, man tål lite lite men man får hela upp sig med sina spells under en fight och sen nuka vidare.
ToS blir bra senare på att göra mkt skada på många fiender så håll ut!
4. www.tentonhammer.com är helt ok men eftersom spelet nyss har kommit ut så kan det vara knapphänt med guider så min åsikt är att skit i guilder, spela som det är tänkt
Ja, det finns en skill (i combo/skill-listan) som heter "Path of Asura" eller något liknande där man kan ta en fast-travel till den snubben som man valt att binda (heh) sig till.
Snubben heter "Follower of Asura" eller "blablalba of Asura" och de finns nog i de allra flesta och största stöderna i varje region och CDn är på 30min.
Dessutom slår jag vad om att Asura egentligen stavas Azura...
"Totalt. Jävla. IG!"
Kan man göra fast travels? Lite drygt att gå igenom hela världen vid lvl 21!!! :evil:
Tycker du verkligen det är så farligt? Säg från Wild Lands till Khopfesh. Dö och ressa i Tesso, spring till båtkillen, spring igenom Tarantia till nästa båtkille över till Khemi, spring igenom stan och ta ytterligare en båtkille till Khopfesh. Tar 5-8 minuter
Vet ju inte hur det funkar än dessutom kan man väl bara ressurecta på platser man redan varit väl!? Att man dör får man ju räkna med men det känns lite drygt att fastna på ett ställe bara för att man inte kommer vidare pga att fienderna ut i naturen har högre level. Att jag vill ta mig till en annan plats beror på att questen där är rödmarkerade osv....Därav frågan. får väl plocka blommor tills man levlat upp lite till då.