Heavy Rain först nästa år
PS3 spel? Why?
Eftersom att det inte är alla utvecklare som är bakåtsträvande och rädda för cellteknik som 99% av alla utvecklare av 360 spel.
Alla exklusiva PS3 titlar har varit 100 gånger bättre än alla 360 spel jag har provat på. Och heavy rain är säkerligen inte ett undantag.
PS3 spel? Why?
Eftersom att det inte är alla utvecklare som är bakåtsträvande och rädda för cellteknik som 99% av alla utvecklare av 360 spel.
Alla exklusiva PS3 titlar har varit 100 gånger bättre än alla 360 spel jag har provat på. Och heavy rain är säkerligen inte ett undantag.
Så Lair och Haze är 100 gånger bättre än t ex GTA4/RE5 till 360? eller Kameo? Hyperbol någon? Eller hoppas det iallafall :/
PS3 spel? Why?
Trodde det var vedertaget att man köpte ett Xbox360 för att man inte har råd med en PS3:a eller så är man en halofanboy.
Men jo, LBP, MGS4, Last Guardian, Heavy Raing, bättre dosor för fighting och mycket mer gör att en PS3:a ska även den inhandlas.
Enough said så är det antingen uppköpta eller så är det tidsexklusivt om spelet blir en dundersuccé. För ditt svar är irrelevant till undertonen av frågan: "Why not on Xbaux plz?!"
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
@Brandter
de e sant du säger. Företagen förderar Xboxen då Microsoft Gamestudio är hundra gånger lättare att arbeta med än PS3an. Dock så är ingen av konsolernas prestanda maxxad än så länge, men antagligen kommer 360n vara maxxad före PS3an om de inte skaffar någon blueray lösning.
Så jag köpte Xbox 360 för att jag inte hade råd för PS3? Jag hade 6000kr i handen efter Julen 2005/2006. Jag köpte Xbox 360 för att PS3 hade inte kommit ut, och 360n hade bra exklusiva spel. Och jag visste att Xbox 360n skulle få bättre. Nu har PS3n börjat få grymma spel och därför tänker jag skaffa den snart. Varför hålla på med Fanboy kriget? Ingen bryr sig längre.
Så Lair och Haze är 100 gånger bättre än t ex GTA4/RE5 till 360? eller Kameo? Hyperbol någon? Eller hoppas det iallafall :/
ffs, lägg av. Ska vi rada upp Too Human eller perfekt dark zero?? Kanske såra ditt lilla hjärta. Vilket jäkla forumtroll du e.
On topic:
Ser fram mot denna titel, originellt spel som försöker skapa en ny och innovativ spel upplevelse för gamers där ut. Det uppskattas.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
ffs, lägg av. Ska vi rada upp Too Human eller perfekt dark zero?? Kanske såra ditt lilla hjärta. Vilket jäkla forumtroll du e.
Well, han sa ju att alla exklusiva titlar på ps3an var 100 gånger bättre än ALLT han testat på 360.
Både Too human och PDZ har bättre snitt i poäng, mycket bättre dessutom på gamerankings än Haze och Lair. Så det var väldigt dåliga exempel du hittade Redmac. Du får försöka hårdare nästa gång. Här, ger dig ett exempel så du kan göra en vettig comeback för en gångs skull.
Bomberman: Act Zero 33.66%
On topic:
Ser fram mot denna titel, originellt spel som försöker skapa en ny och innovativ spel upplevelse för gamers där ut. Det uppskattas.
Farenheit/Indigo Prophecy
Funnits sedan 2005, så att det skulle vara orginellt är väl en överdrift utan dess like. Finns något som liknar det till psx dessutom som jag ej kommer ihåg vad det heter just nu.
Spelade precis igenom Fahrenheit på Xbox live arcade. Riktigt trevligt, om än halvkass story. Så lite ledsen är jag allt att det inte kommer till 360'n...
Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry
Spelet kommer inte till Xbox 360 på grund av att Sony står för en hel del av kostnaderna. Det är lika troligt att Heavy Rain kommer på 360 som att Gears of War kommer till PS3, det kommer inte hända;).
Exklusiva titlar brukar väldigt ofta vara de bästa på samtliga plattformar eftersom dessa spel är utvecklade med dess svagheter och styrkor i åtanke, multi titlar måste ALLTID ta hänsyn till de svagheter en plattform har. Detta är anledningen till att 360 spel tidigare var betydligt bättre än PS3, de saknade kunskapen för att göra spelet likadant till PS3. Idag har de kommit så långt att de kan utveckla multi titlar så att båda formaten blir jämnbördiga. Men trots detta är det alltså fortfarande exklusiva titlar som är de bästa (i mitt eget tycke) även om det finns undantag givetvis.