Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem
Skrivet av Bush:

ArmA2 har stöd för mycket mer AI, mer än 250+ i MP. Det går även att ha många fordon samtidigt. Låt säga att ArmA2 klarar 300+ fordon/AI/spelare samtidigt i multiplayer. Mot max 32 spelare utan någon extra AI i DRs PvP läge. Så kanske du förstår skillnaden.

Det som sätter gränsen för antalet AI och mänskliga spelare är ju typ din dators/servers hårdvara. Jag har lirat uppdrag med polare där vi har slagits mot över 1000 AI utan några nämnvärda prestandaförluster (Iaf inte på min sida).

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det som sätter gränsen för antalet AI och mänskliga spelare är ju typ din dators/servers hårdvara. Jag har lirat uppdrag med polare där vi har slagits mot över 1000 AI utan några nämnvärda prestandaförluster (Iaf inte på min sida).

Jo alltså jag ville inte överdriva då jag inte vet hur bra det fungerar med många spelare (50+) samtidigt med mycket AI, därför sa jag bara 300+.

Medlem

kan bara säga patetiskt... sjukt kort. Sjukt små kartor. Sjukt stelt med animeringar som inte går att bryta. tråkiga effekter som att tex det inte finns några variabler för vind.
vapnens modellerna kändes plastiga.

Detta är inte mycket mer en cod 4 med lite öppnare miljö och färre vapen (i alla fall vad man kunde se in game kampanjen.)

Avinstallerat. ...

Sågat vid fot knölarna ...

codemsters borde seriöst lämna tillbaka ipn till boheima ...

Medlem

pc kidsen visar ännu en gång hur omogna dom är.....pissungar med maskiner för 20k o sen lira dom cs1,5...

jävla patetiskt

satsar 100% på konsol i stället, så slipper dom optimera spelet för 10,000 olika pc system

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pc kidsen visar ännu en gång hur omogna dom är.....pissungar med maskiner för 20k o sen lira dom cs1,5...

jävla patetiskt

satsar 100% på konsol i stället, så slipper dom optimera spelet för 10,000 olika pc system

Vad yrar du om, vad har detta med denna tråd att göra?

Medlem

Har testat spelet lite nu eftersom det låg på mitt steamkonto.... Försökte fraps alla fel jag hittade vilket var vääääldigt många(speciellt när jag jagade ut hela min grupp i vattnet genom att pusha dom över kanten på en klippa genom att endast springa efter dom). Men tyvärr så blinkar klippen när jag försöker behandla dom senare i redigeringsprogram, verkar vara ett problem som många har med detta spel.

Kallar grafiken medelmåttig även på högsta inställningar med högsta AA etc med 1920×1080 upplösning.

Medlem

De äger de är lite svårt men som sagt kul.Dock så fasnar man på banorna ibland.

signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

jävla patetiskt

Pc kidsen?? Jag tror du har fattat det där lite fel, ingen kids har råd med 20k för en dator. Just därför dom spelar på konsoll??? Så du har nog blandat det där helt fel???

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

jävla patetiskt

Pc kidsen? Vet du ens att meningar börjar med stor bokstav? En bra PC behöver inte kosta idag mer än 7000-8000kr.

Jag vill inte spela på en konsol! Jag vill använda mus och tangentbord. Vill inte ha fördummade skitspel som nuförtiden accepteras av just såna som dig.

Det finns 2st cpu-tillverkare.
Det finns 2st (större) gpu-tillverkare.
Det är bara några få chpsettillverkare.
Det är bara några få ljudkortstillverkare.
Man behöver inte koda för 10000 olika pc-system uppsättningar! Och varför bryr du dig egentligen om optimeringar som utvecklarna måste göra? Du som konsument ska bry dig om slutprodukten och hur bra den är.
Du verkar inte veta ett skit om PC tydligen.
Den enda som är patetisk är du. Väx upp!

KaP
Medlem

Absolut sämsta spelet jag spelat. En skam att det bär namnet Operation Flashpoint.

Medlem

Om du gillar arkad spel, och inte bryr dig om att det hetet "OPERATION FLASHPOINT" så är det spelbart i coop.

Kanske det ska heta "Operation Falsepoint" istället.
Helt okej men ändå inte värt att köpa just nu, kanske ska avvaktat tills mer banor kommer.

Dock så skulle jag spela BF2 och ArmA 2 anyday över detta.

Medlem

När det kostar 50:- i reakorgen. Då så...

Medlem

Varför svara på kritik när du själv inte anser det vara fel? waste of time.

Medlem

Arma2 suger häst balle OF2 är KUNG !!!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

jävla patetiskt

Skrivet av VeltroXDudE:

Arma2 suger häst balle OF2 är KUNG !!!

Nivån hos Fz:s användarbas blir bara högre och högre...

Inaktiv

Haha, wärschade och testade. Hade noll förväntningar så man blev inte besviken direkt. Sluta upp med att dra in arma och ofp i diskussioner om denna skräpprodukt tack. Ni kan lika gärna jämföra DR med "hello kitty island adventure", nåja kanske inte....

Saken är den att jag gillar arkadshooters och jag gillar milsim. Vilket gör att detta spelet är helt onödigt, för det finns redan produkter som sköter dom bitarna bättre än vad DR gör, visst lirar man bara konsoll och/eller inte bryr sig om djup, storskalighet, autencitet och avancerade kontroller så kanske detta kan vara något men att detta ens släpps till pc är ju bara tragiskt.

Vad gäller rescensionen så... Inte särskillt utförlig. 1/5

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Fisse:

Verkar som det är konsol-lirarna tycker detta är fantastiskt.
Sjukt låg standard på konsolspel idag med andra ord.

Säger grabben som inte klarar av att hantera en handkontroll.
Jag har gått ifrån PC till konsoll och föredrager konsoll.
Och ja, jag är ingen noob på spel då jag var en av få som gjorde sig en hacka på UT som spelare.

Lite trött på dessa PCfanbwoys som inte vet ett smack om hur det är att lira på konsoll.
Lär dig hantera kontrollen så förstår du att det inte bara är PC man kan lira på.

Till andra: jag anser spelet ser bättre ut på 360n än vad det gör på PCn. Har båda.

Du din lilla byfåne, jag är varken nån jävla "grabb"
eller PC-"fanboy".
Äger både 360 ch en PS3 tack, kan i allra högsta grad använda kontrollen till de båda. Finns tillomed FPS till konsol som jag gillar väldigt mycket. Bad Company t.ex. Vilket fick sämmre än detta spel. Vilket säger en hel del om vilken styrning och hurvida recensioner här håller samma nivå.
Att detta skulle vara bättre enligt skalan är bara ett skrattretande påstående.
För övrigt så hade bad company varit bättre på en PC ja.
Du saknar en vettig FOV, du blir antingen lidande av dålig precision eller får dålig överblick oavsett hur du ställer in sens på spakarna.

Påstå inte att du har samma precision med en handkontroll för det är bara BS rakt upp och ner.
Dessutom föredrar jag o köra spel i native upplösning istället för uppskalat skit till 1080. eller köra i dvärgupplösningen 720i/p. Tack och hej...

Medlem
Skrivet av flashkan:

"Får ett spel 4 eller 5 är det spel du måsta ha"
"Vårt mål är att hjälpa dig i speldjungeln, så att du inte spenderar dina pengar på värdelösa spel."

Källa: vilka andra än självaste FZ!

Glömde nämna att när 80% är missnöjda med artikeln så är det helt enkelt Fail. Ni hjälper inte oss ett smack med denna artikeln det enda ni gör är att hjälpa oss bränna pengar på skit!

signatur

Godspeed

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av WarpGuN:

jävla patetiskt

Pc kidsen?? Jag tror du har fattat det där lite fel, ingen kids har råd med 20k för en dator. Just därför dom spelar på konsoll??? Så du har nog blandat det där helt fel???

Ingen kids har råd med 20k? köpte min för 25...LOL

Medlem

asså har alla problem eller? spelet är skit bra asså jag är 10 och jag har en dator för 37 tusen och asså operation flashpoint går fin fint på 800 600 och low på allt. köpte datorn förra året och är inte missnöjd en sekund jag har spelat cs, age off emmpirres 2 och litegrann av mule meck bygger bilar köpte den på:

kvaliteforpris.nu

KaP
Medlem

Jag är 12 år gammal och vad är det här?

Medlem
Skrivet av scodriem:
Skrivet av Lerner:

hur använder man artillery ?

Hört talas om ''meny''?

Ja. Vadå då? Tror du inte jag kollade o letade där själv ?

Medlem

Ett spel som verkligen delar folk i två läger utan gråzoner

signatur

Gamer since day one!

Medlem

Tråden har utvecklats från, bra vs dåligt spel/recention, till PC vs Console. Å då vet man att spelet suger när console sidan försvarar det

Edit: Suger för PC alltså...

signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Allt det som dom "sagt" i filmerna (det som i princip all säger i sina filmer om sitt spel), t.ex. - "Vi spenderade 27 dagar tillsammans med riktiga soldater i en liten dusch bara för att ge dig den ultimata/realistiska upplevelsen." Infriades den!? Jag får känslan att allt sagt i dessa filmer är mer eller mindre en lögn...

signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Värt att testa iaf!

Medlem

Som en hit på radion, endera hatar man den eller så älskar man den.

Medlem

Har klarat det nu, både i singleplayer och i Coop, har även hunnit prova på en del skjuta skjuta över inet mot andra spelare, och jag måste säga..

Jag hade skyhöga förväntningar på detta spel, nog för att man visste att det inte var samma utvecklare som gjorde första Flashpoint men ändå så förväntande man sig en viss standard, sedan har man kollat på alla utvecklar dagböcker, alla filmer, alla trailers, och förväntningarna har ju blivit ganska stora.

Kort och gott, en stor jävla kaka av allihop, jag är grymt besviken.

1. Dom skryter extremt mycket över den stora karta man kan springa på, sure den är stor, den är jätte stor, men den är jävligt innehållsfattig och man springer ju verkligen inte över hela, man förflyttar sig ganska bra mellan olika missions samt att större delen av varje uppdrag springer man, alt om man hittar en jeep.
2. Striderna liknar nått man gjorde i sandlådan, vart är allt motstånd? Man möter på 7-10 st fiender åt gången och max 1-2 helikoptrar samt pansarvagn, det känns inte alls som krig.
3. Omgivningen, naturen känns allmänt död och trisst, jag tycker inte den känns realistisk heller, träd utställda på slumpmässiga ställen, det känns fan inte som en skog man springer i.

Något dom lyckats med nå så fruktansvärt bra är ljudet dock, det ska dom ha en applåd för!
Nej, 5/5 är tamefan omöjligt, spelet är inte i närheten av mästervärk som är värda 5/5, 2/5 eller kanske 3/5 skulle jag nog kunna sträcka mig till.

Spela om spelet faktorn är ju inte högre än att man lagar pannkaka till lunch.

signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Skrivet av snurrah:

*RANT*

Spela om spelet faktorn är ju inte högre än att man lagar pannkaka till lunch.

Pannkaka till lunch är gott.
Speciellt tillsammans med glass och sylt.

signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Kort och gott: Recensenten har en smak som 9 av 10 anser är helt värdelös. Även de som gillar spelet verkar ju vara någorlunda överens om att högsta betyg är för mycket.

Det som verkligen stör mig är just innebörden av att spelet får maximalt betyg. Det betyder i princip att spelet jämställs med några av de största mästerverken som skapats. Av alla spel jag spelat under min livstid är det kanske 8-10 stycken som jag skulle ge högsta betyg. Det känns ju helt sjukt att det här "ett-i-mängden"-spelet ska hamna på samma nivå som:

Deus Ex
Baldur's Gate II
Super Mario 64
Silent Hill 2
Planescape: Torment
Half-Life

Det är ju helt absurt. Det finns liksom inte i min värld. Ok om man verkligen gillar spelet, men att ge spelet högsta betyg... No way!

Skriv svar