Dragon Age: Origins

Medlem
Skrivet av Exim:

jag har inte problem med laddnings tiderna.

6gb ram
intel ssd x25 g2
quadcore 9650 @ 3.2ghz
ati 5870

Pirat och "wow vad tuff du är med sånna grejer!".
Jag tänkte ju frågat recensenten, men man kan lika gärna fråga alla pirater verkar det som.
Är mages så bra som det låter i recensionen?

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Frilansare

Någon efterlyste Dragon Age-tävling? Jag levererar:
http://www.fz.se/bloggar/bennet/

Medlem

Räcker min dator för detta spelet?

AMD Athlon 64x2 duel core
2,0 gb ram
NVidia GeForce 7800 GTX

Skulle tro att den gör det men eftersom jag e lite bakom så är det bäst att fråga först!

Medlem

Ja.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Verkar ju tufft å så, men sen såg jag en gameplay-film på youtube. Är det bara jag som (efter att ha spelat mass effect) har svårt att ta till mig en huvudperson som bara står tyst genom en hel dialog?

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skall nog plocka upp detta när det ligger i rea lådorna på Media Markt för 99:-

Känns som att det är ett sånt spel.

Tills dess skall jag spöa hela världen på CoD MW2.

HA HA!

Inaktiv
Skrivet av Luschan:

Verkar ju tufft å så, men sen såg jag en gameplay-film på youtube. Är det bara jag som (efter att ha spelat mass effect) har svårt att ta till mig en huvudperson som bara står tyst genom en hel dialog?

Du vänjer dig tro mig.

Medlem
Skrivet av Jonny:

2,0 gb ram
NVidia GeForce 7800 GTX

Skulle tro att den gör det men eftersom jag e lite bakom så är det bäst att fråga först!

HA HA!

Medlem

Fick nyss mail från Game om att de skickat mitt ex. De brukar alltid skeppa spelen en dag innan release så man hoppas ju på imorgon

Medlem

Bra! Då ska jag köpa det. Minns att jag spelade nåt som hete Myth The Fallen Lords för många många år sedan. Det tyckte jag var skoj. Det var riddare, dvärgar, alver och magiker och en massa troll och andra hemskheter att slåss emot. Kanske kan vara nåt i den stilen!?

Medlem

Äntligen! Känns som om det var igår när Bioware först utannonserade spelet och släppte ett par bilder på någon barbar renderat i NWN-motorn. Inte trodde man att det skulle bli så här

signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Okej. Intressant Hype-faktor till detta spel. De har lyckats dragit ned min rätt så bra under en lång period, för att så här inpå release slagit ned från molnig himmel. Ser fram emot torsdag!
Plus, riktigt skönt att konsolernas version har fått kompromissats för en gångs skull.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Jaglavak:
Skrivet av S.S. Viator:

"i Dragon Age finns det inget som heter gott eller ont. [...] En ondskefull ras kallad darkspawn har inlett ett storskaligt anfall...."

Jag är förvirrad...

Visst finns det ondska, vad skulle man annars slåss mot?

Vad recensenten menar är att dina karaktärer du spelar inte nödvändigtvis är antingen god eller ond redan från start, det är något du väljer medan du spelar. Alla val är inte självklara, inte ens efter att du valt om du ska vara ond eller god.

"Dragon Age har ingen 'mörk' eller 'ljus' sida som du kan tillhöra. Du måste helt enkelt själv bestämma vad du tycker om Fereldens olika egenheter."

Jag finner fortfarande påståendet inkonsekvent. Författaren borde ha poängterat att val endast får betydelse när vi själva tilldelar dem värde. I vilket fall så faller spelutvecklarna fortfarande ner i sitt eget hål när man faktiskt slåss emot "ondskan".

Stackars drakar liksom. Sacka om rasism. Bara för att man är drake eller föddes in i annan motsvarande art/ras (inom darkspawn) så har man "hjältar" som gör allt för att ta död på en.

Tala om att reproducera trångsynthet. Man borde kunna spela som drake, eller någon hejduk.

Edit: formalia.

Medlem

Kommer köpa detta istället för Modern Warfail 2, Dragon Age kommer åtminstone vara värt pengarna.

Inaktiv

Blir köp så fort jag klarat Baldur's Gate 2 igen.

Medlem

Detta spelet fick lika höga betyg som OP Flahspoint 2. Vad säger det egentligen?

Medlem
Skrivet av Jonny:

2,0 gb ram
NVidia GeForce 7800 GTX

Vad är det för hastighet på din processor.
Vad är det för RAM du har, inte bara mängden.
Grafik kortet är ganska bra gammalt, men det duger nog.

Ifall du har svårt att hitta själv så finns det ett program som heter cpu-z (http://www.cpuid.com/cpuz.php) som du kan enkelt bara köra på din dator å bläddra genom dom olika flikarna.

Medlem

Det här ska jag köpa efter jul! Har inte råd med alla spel som kommer nu... Snyft =(

Medlem

Avbokade Collector's på Webbhallen och förladdar nu spelet från Steam. Snart 100%

Laddningstider? Vad är det för något för resten? Har inte upplevt några laddningstider alls i något spel sedan jag skaffade 2 st X25 SSD

Vroom.

Inaktiv
Skrivet av xector:

Även om grafiken är skräp som någon sa, så gå och spela något tråkigt fps utan story istället då
Det här ska köpas direkt och sen kommer jag sitta som klistrad!

Grafiken är det knappast något fel på.

signatur

War never changes.

Medlem

MYYYYYYSSSSS!!!

Detta måste köpas, tack för recensionen!

signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Julen kommer tidigare

Medlem
Medlem

Låter bra, men kan man inte välja bort "flygande nummer" som indikerar skadad fiende, eller Nikeskor som glöder och skapar en sfär under fötterna, och menyer som tar upp halva skärmen, då skippar jag...

Medlem

får man ligga nåt i spelet ?
jag vill kunna ragga upp mina följeslagare!
De ska denna gång bestå av enbart onda kvinnor
om jag kan hitta 3 st. ska fan lira som ond denna gång. e alltid så jävla gullegull god i alla rollspel men nu ska det bli ändring!

Medlem

hehe "Här är det inte ärliga Kalle Svensson i Mölndals åsikter som räknas. "
Snygg, subtil pik där

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Laddtider? Knappast om man kör på PC. Vilket man bör göra.

Medlem

Detta blir min belöning inför helgen, med förhoppning om en avbetad tentavecka.

Medlem
Skrivet av Fenix:

hehe "Här är det inte ärliga Kalle Svensson i Mölndals åsikter som räknas. "
Snygg, subtil pik där

i don't get it

Medlem

Förbokat sedan i mars
Snart är det dags

Skriv svar