Tekken 6
Nej, de har fortfarande inte enats om vem det är som har den hårdaste järnnäven av järn och vem som förtjänar epitetet ”kungen av järnnävar”. Det är alltså dags för ännu en turnering. Dags för ännu ett Tekken.
#namco, #final-fight-streetwise
Varför är Lars den ende karaktären som inte snackar sitt modersmål?
Till och med Screwattack klagade på det i sin recension...
Han pratar i princip sitt modersmål. Recensenten missar att ta upp att Lars faktiskt bara är halvsvensk. Hans pappa är Heihachi och Lars växte upp i Japan där han slogs i Tekken Force.
*gurglar halsen med lite vatten, ställer i ordning tagentbordet och stramar åt slipsen*
jag har spelat Tekken6 i snart 2år, sen första dagen det kom ut på arkad i Japan. så jag känner mig mer än tillräckligt befogad till att kritisera inte bara den här revyn, utan även den inkompetenta kötthögen som skrev den.
jag tänkte börja med att såga några av recensentens välvalda ord.
Det är bara genom att spela kampanjläget som man får pengar att köpa nya kläder för.
nog för att jag är imponerad över att herren klarade sig ett par stycken utan att göra sitt första misstag i revyn, men det ovanstående är ju helt rätt åt helvette fel och måste baseras på högst 5 minuters spelandes innan revyn skrevs.
det går mycket väl att skrapa ihop pengar i ghost mode, arcade mode och online matcher.
det är inte bara genom kampanjläget (som jag kan hålla med om, är väldigt frustrerande) som pengarna rullar in som dom ska *fniss*
så nästa gång vi skriver något som är helt fel, så kan vi väll slå oss själva lite extra hårt på fingrarna tycker jag?
som Asuka (en karaktär i spelet, som du - kanske?, vet) skulle ha sagt; "tsugi ya, tsugi tsugi"
Det lagom påklistrade raseri-läget[...]riskerar att distansera många hardcore-spelare från spelet. Vari ligger rättvisan att den som är bra på något ska straffas för det?
jasså, du menar alla dom hardcore-spelare som har spelat Tekken med det här påklistrade rage-läget i 2år nu? ja, alla dom miljarder Yen som spenderats i arkadhallarna i Japan...väldigt många missnöjda kunder där vettu.
rättvisan ligger i det att om jag nu äger upp dig så hårt att du får en extra liten kämparglöd mot slutet så att du kanske kan komma igen.
sen är det ju min uppgift att som en bra spelare förstå att dina slag kommer göra extra mycket ont nu, och att jag får anpassa mitt spel därefter.
värt att notera är ju oxå att en större del av matcherna brukar avslutas innan motståndaren fått använda sig av sin rage. då den sätts igång när denne ändå inte har något hp kvar - som man ju tar ut med sina sista slag i sin slagkombo.
vilket genast tar mig till nästa punkt,
Man kan alltså avsluta en fläskig kombo med att dunka ner den olycklige i marken för att när denne studsar upp rigga en ny kombo.
här har jag väll inget jag direkt kan klaga på, då det kanske bara skiljer oss olika åt hur vi skulle ha skrivit denna mening. men att påstå att bound används för att avsluta en juggle, kan jag nog säga är lite missvisande.
bound är mest som ett mellanting i din juggle, som kommer mellan den ena delen och den andra delen av din juggle kombo.
även fast det kanske bara är val av meningsuppbyggnad och ordval som skiljer våra åsikter åt angående bound och vad det innebär, så kan jag nog komma på nått o klaga på i nästa citat,
Enda nackdelen är att många verkar utnyttja det här i det sega, laggiga onlineläget.
så du påstår att det är en nackdel att folk använder bound online - för att vinna?
ett move som är självklart att man ska använda i sin juggle, menar du är ett slags.. fusk?
å andra sidan, jag har ännu inte hittat en enda person online som KAN juggla, men det kan ju dock bero på just det du säger - vilket nästan är det enda jag kan hålla med dig om. att online läget, nätverkskoden är HELT åt helvette.
jag ger mer än gärna tio hela kronor (ett helt guldmynt!) till den som lyckas göra Lars jugglen;
f,1,2,3,df,1,fb,2,1b!,db2f,1
för jag kan då fan inte komma lång med den tack vare lagget.
Den stavas Lars Alexandersson.
där hade du ju faktiskt skrivit rätt namn!
till skillnad från nötterna på Game Reactor som kallade stackarn för Lars Gustavson..
Han är till och med helt okej i ringen också, långt ifrån en av de sämsta karaktärerna, men å andra sidan inte någon av de bättre heller.
det är nog en smakfråga, mest då jag anser att alla karaktärer är balanserade på ett sätt att om du kan spelet bra nog så finns det ingen som är specielt mycket bättre eller sämre än dom karaktärer du spelar med.
dock föredrar jag väll att köra Asuka om motståndaren kör Eddy/Christie eller Hworang/Baek..
måste anpassa sig lite efter motståndaren.
finns inte en karaktär som är bättre än alla andra.
Om det är så här japanerna ser oss svenskar
japanerna och deras trångsynta rasistiska åsyner om allt som inte heter Yamaguchi i slutet tycker jag nästan att käre Lasse slapp undan
Jag hoppas att den här recensionen framstår som extremt gnällig för det är precis så jag känner mig
jo. nästa gång fröken tänkte skriva en revy så kanske hon skulle göra det när hormonerna lagt sig.
altenativt så skulle hon kunna komma hem till mig, där det kan bjudas på en rejäl genomgång om hur Tekken fungerar.
inte för att hon skulle vara mindre gnällig efter att ha fått stryk i 100+ matcher, men..det serveras bullar oxå
「今日はこんぐらいに例しておいてやるわ」
kyou ha kongurai ni rei shite oite yaru wa
tack för mig
Alltså, jag förstår verkligen inte varför man ska klaga på ragemätaren? De ligger i motståndarens intresse att hålla en utanför den rangen det vill säga döda en. Finns fåtal som kan abusea den, enda jag spontant kan komma på är Yoshimitsu.
Blir intressant att läsa FZ:s recension av Super Street Fighter IV. För övrigt så är de 30(+2 alt) karaktärer i Tekken 5 - den senaste hemkonsolversionen som dessutom bara finns på PS2:an och är då inte current-gen. Tills skillnad ifrån dagens dryga 40.
Men jag håller med om att i dagens spelkultur så måste man ha bra nätkod, att dra över polare fysiskt till sin lya är så 90-tal.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Jag har börjat tappa trovärdigheten och kvalitén på recensionerna på sistone här på FZ.
Man kastar ut en massa 5or till riktigt bra men inte perfekta spel samtidigt som andra riktigt bra men inte perfekta spel får 2or och 3or.
3 av 5 till Tekken 6 är faktiskt rakt av idiotiskt betyg, spelet håller hög klass i sin gren och som fristående. Den är vacker, riktigt underhållande och långlivad.
jag har spelat Tekken6 i snart 2år, sen första dagen det kom ut på arkad i Japan. så jag känner mig mer än tillräckligt befogad till att kritisera inte bara den här revyn, utan även den inkompetenta kötthögen som skrev den.
Revy är en teatertradition med anor från mitten av 1800-talet.
Revy är en underhållningsform som består av en blandning av musik, dans, sketch och monolog. Till kupletterna och sångerna används ofta kända musikstycken som försetts med nyskrivna texter. I sketcherna behandlas aktuella ämnen med satir och humor.
Inte undra på att du blev besviken. Som att förvänta sig en pizza och få fiskgratäng.
jag har spelat Tekken6 i snart 2år, sen första dagen det kom ut på arkad i Japan. så jag känner mig mer än tillräckligt befogad till att kritisera inte bara den här revyn, utan även den inkompetenta kötthögen som skrev den.
Revy är en teatertradition med anor från mitten av 1800-talet.
Revy är en underhållningsform som består av en blandning av musik, dans, sketch och monolog. Till kupletterna och sångerna används ofta kända musikstycken som försetts med nyskrivna texter. I sketcherna behandlas aktuella ämnen med satir och humor.
Inte undra på att du blev besviken. Som att förvänta sig en pizza och få fiskgratäng.
Hahaha, burn;)
Good. Bad. I'm the guy with the gun
jag har spelat Tekken6 i snart 2år, sen första dagen det kom ut på arkad i Japan. så jag känner mig mer än tillräckligt befogad till att kritisera inte bara den här revyn, utan även den inkompetenta kötthögen som skrev den.
Revy är en teatertradition med anor från mitten av 1800-talet.
Revy är en underhållningsform som består av en blandning av musik, dans, sketch och monolog. Till kupletterna och sångerna används ofta kända musikstycken som försetts med nyskrivna texter. I sketcherna behandlas aktuella ämnen med satir och humor.
Inte undra på att du blev besviken. Som att förvänta sig en pizza och få fiskgratäng.
Hahaha, burn;)
oja big time!
*gurglar halsen med lite vatten, ställer i ordning tagentbordet och stramar åt slipsen*
jag har spelat Tekken6 i snart 2år, sen första dagen det kom ut på arkad i Japan. så jag känner mig mer än tillräckligt befogad till att kritisera inte bara den här revyn, utan även den inkompetenta kötthögen som skrev den.
jag tänkte börja med att såga några av recensentens välvalda ord.
Det är bara genom att spela kampanjläget som man får pengar att köpa nya kläder för.
nog för att jag är imponerad över att herren klarade sig ett par stycken utan att göra sitt första misstag i revyn, men det ovanstående är ju helt rätt åt helvette fel och måste baseras på högst 5 minuters spelandes innan revyn skrevs.
det går mycket väl att skrapa ihop pengar i ghost mode, arcade mode och online matcher.
det är inte bara genom kampanjläget (som jag kan hålla med om, är väldigt frustrerande) som pengarna rullar in som dom ska *fniss*
så nästa gång vi skriver något som är helt fel, så kan vi väll slå oss själva lite extra hårt på fingrarna tycker jag?
som Asuka (en karaktär i spelet, som du - kanske?, vet) skulle ha sagt; "tsugi ya, tsugi tsugi"
Det lagom påklistrade raseri-läget[...]riskerar att distansera många hardcore-spelare från spelet. Vari ligger rättvisan att den som är bra på något ska straffas för det?
jasså, du menar alla dom hardcore-spelare som har spelat Tekken med det här påklistrade rage-läget i 2år nu? ja, alla dom miljarder Yen som spenderats i arkadhallarna i Japan...väldigt många missnöjda kunder där vettu.
rättvisan ligger i det att om jag nu äger upp dig så hårt att du får en extra liten kämparglöd mot slutet så att du kanske kan komma igen.
sen är det ju min uppgift att som en bra spelare förstå att dina slag kommer göra extra mycket ont nu, och att jag får anpassa mitt spel därefter.
värt att notera är ju oxå att en större del av matcherna brukar avslutas innan motståndaren fått använda sig av sin rage. då den sätts igång när denne ändå inte har något hp kvar - som man ju tar ut med sina sista slag i sin slagkombo.
vilket genast tar mig till nästa punkt,
Man kan alltså avsluta en fläskig kombo med att dunka ner den olycklige i marken för att när denne studsar upp rigga en ny kombo.
här har jag väll inget jag direkt kan klaga på, då det kanske bara skiljer oss olika åt hur vi skulle ha skrivit denna mening. men att påstå att bound används för att avsluta en juggle, kan jag nog säga är lite missvisande.
bound är mest som ett mellanting i din juggle, som kommer mellan den ena delen och den andra delen av din juggle kombo.
även fast det kanske bara är val av meningsuppbyggnad och ordval som skiljer våra åsikter åt angående bound och vad det innebär, så kan jag nog komma på nått o klaga på i nästa citat,
Enda nackdelen är att många verkar utnyttja det här i det sega, laggiga onlineläget.
så du påstår att det är en nackdel att folk använder bound online - för att vinna?
ett move som är självklart att man ska använda i sin juggle, menar du är ett slags.. fusk?
å andra sidan, jag har ännu inte hittat en enda person online som KAN juggla, men det kan ju dock bero på just det du säger - vilket nästan är det enda jag kan hålla med dig om. att online läget, nätverkskoden är HELT åt helvette.
jag ger mer än gärna tio hela kronor (ett helt guldmynt!) till den som lyckas göra Lars jugglen;
f,1,2,3,df,1,fb,2,1b!,db2f,1
för jag kan då fan inte komma lång med den tack vare lagget.
Den stavas Lars Alexandersson.
där hade du ju faktiskt skrivit rätt namn!
till skillnad från nötterna på Game Reactor som kallade stackarn för Lars Gustavson..
Han är till och med helt okej i ringen också, långt ifrån en av de sämsta karaktärerna, men å andra sidan inte någon av de bättre heller.
det är nog en smakfråga, mest då jag anser att alla karaktärer är balanserade på ett sätt att om du kan spelet bra nog så finns det ingen som är specielt mycket bättre eller sämre än dom karaktärer du spelar med.
dock föredrar jag väll att köra Asuka om motståndaren kör Eddy/Christie eller Hworang/Baek..
måste anpassa sig lite efter motståndaren.
finns inte en karaktär som är bättre än alla andra.
Om det är så här japanerna ser oss svenskar
japanerna och deras trångsynta rasistiska åsyner om allt som inte heter Yamaguchi i slutet tycker jag nästan att käre Lasse slapp undan
Jag hoppas att den här recensionen framstår som extremt gnällig för det är precis så jag känner mig
jo. nästa gång fröken tänkte skriva en revy så kanske hon skulle göra det när hormonerna lagt sig.
altenativt så skulle hon kunna komma hem till mig, där det kan bjudas på en rejäl genomgång om hur Tekken fungerar.
inte för att hon skulle vara mindre gnällig efter att ha fått stryk i 100+ matcher, men..det serveras bullar oxå
????????????????????
kyou ha kongurai ni rei shite oite yaru wa
tack för mig
Hej, storröjare. Tack för att du kallar mig kötthög, det känns väldigt trevligt. Skapar stämning och så.
En annan sak: tack för ditt omdöme! Det är fantastiskt kul att få feedback på det man skriver. Jag som är van vid tryckta tidningar tycker att det är underbart givande med så många kommentarer här på FZ. (Det gäller alla som skrivit något här, även om snubben som spoilade Lars farsa kanske kunde vara snäll och undvika sånt i framtiden.)
Så till kritiken: Det är givetvis helt korrekt att man kan tjäna pengar på andra grejer än kampanjläget. Jag vet faktiskt inte vad jag tänkte på där. Så - jag ber om ursäkt. Slip of the mind?
Men den faktiska recensionen tänker jag inte be om ursäkt för. Det är givetvis jättekul för dig att du spelat Tekken 6 i två år. Jag gör mig heller inga villfarelser om att vara införstådd i hardcorescenen. Att jag skriver att jag tycker att raseri-funktionen är orättvis är ju sant, för det är
vad jag tycker. Att jag tror att många hardcorespelare har problem med en sådan detalj är en logisk slutsats - för varför skulle de omfamna en sådan uppenbar brist? Bara för att det finns och att man måste förhålla sig till det behöver det inte betyda att man måste gilla det.
Tack för mig.
Kittens are for real!
Så till kritiken: Det är givetvis helt korrekt att man kan tjäna pengar på andra grejer än kampanjläget. Jag vet faktiskt inte vad jag tänkte på där. Så - jag ber om ursäkt. Slip of the mind?
Vet du vad korrekturläsning är? Om inte så har du hamnat jävligt fel.
Så till kritiken: Det är givetvis helt korrekt att man kan tjäna pengar på andra grejer än kampanjläget. Jag vet faktiskt inte vad jag tänkte på där. Så - jag ber om ursäkt. Slip of the mind?
Vet du vad korrekturläsning är? Om inte så har du hamnat jävligt fel.
Ibland slinker fel igenom, hur noga vi än är. Ordnat nu.
Varför är Lars den ende karaktären som inte snackar sitt modersmål?
Till och med Screwattack klagade på det i sin recension...
Han pratar i princip sitt modersmål. Recensenten missar att ta upp att Lars faktiskt bara är halvsvensk. Hans pappa är Heihachi och Lars växte upp i Japan där han slogs i Tekken Force.
SPOILER TAG FTW!!!!