Mionix Naos 5000
Svenska Mionix fick genomgående goda recensioner för deras Saiph-möss som kom förra året. Nu plockar de fram lite mer krut och lanserar supermusen Naos 5000.
Hm. kanske dags att byta sin gamla mus...
Köpte min gamla trotjänare på ett LAN -98, för 50 :-, från en polare, den hade nog gått ca ett år innan dess.
Och den har alltid fungerat, och gjort det bra.
Men som sagt, en minst 12 år gammal mus, kanske dags att byta. 800 spänn dividerat med minst ett decenium är helt ok. (jag förutsätter att kvalitén är det bästa).
//
Den här blev helt plötsligt attraktiv i mina ögon få den har det dess föregångare Saiph 3200 (min mus) inte har. Stort minus dock för misstankar om att den är vanlig sketen OEM:
http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...
"efter några rundor med Call of Duty: World at War började folk klaga på att jag fuskade och att jag skulle stänga av min aimbot. Saken är den att jag verkligen upplevde en stor skillnad i hur bra jag kunde springa, sikta och skjuta mot tidigare."
Detta stycke fick mig att skratta högt för en sekund, det låter precis lika B som diverse tvshop reklam, som att recensenten försöker sälja produkten genom att "zomg med denna mus blir du 10 ggr bättre"
Dessutom är det lite fel att låta "averagejoe" recensera en gamermus, särskillt då han inte använt någon tidigare (uppenbarligen), vilket i sin tur får mig att ställa frågan hur relevant hans åsikt egentligen är.
Ärligt talat FZ, är inte denna recension något tunn? Vi får reda på att musen är skön och att den lever upp till kraven samt att testaren lyckas bättre i sitt spelande. Vi får dock ingen som helst information om medföljande mjukvara. Finns det möjlighet att ställa in olika profiler för olika spel exempelvis? Denna recension motiverar inte att det ska vara en 5:a på ett tillräckligt bra sätt.
Ärligt talat FZ, är inte denna recension något tunn? Vi får reda på att musen är skön och att den lever upp till kraven samt att testaren lyckas bättre i sitt spelande. Vi får dock ingen som helst information om medföljande mjukvara. Finns det möjlighet att ställa in olika profiler för olika spel exempelvis? Denna recension motiverar inte att det ska vara en 5:a på ett tillräckligt bra sätt.
Mjukvaran är riktigt bra enligt mig. Du kan ha 5 olika profiler, i vilka du kan ändra en himla massa inställningar. Profilerna sparas också i musen då den har inbyggt minne. Du kan ändra bla färger på LED-ljusen och du kan även spela in egna makron, vilket jag dock inte har testat. En till funktion som finns på denna, och på Qpad 5k också om jag minns rätt, är ett litet program i mjukvaran som läser av musens underlag
Mjukvaran är riktigt bra enligt mig. Du kan ha 5 olika profiler, i vilka du kan ändra en himla massa inställningar. Profilerna sparas också i musen då den har inbyggt minne. Du kan ändra bla färger på LED-ljusen och du kan även spela in egna makron, vilket jag dock inte har testat. En till funktion som finns på denna, och på Qpad 5k också om jag minns rätt, är ett litet program i mjukvaran som läser av musens underlag
Det är den här typen av information jag vill ska stå med i en recension, tack.
Här finns en med detaljrik recension:
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6218&page=5
är riktigt nöjd själv än så länge
Stort minus dock för misstankar om att den är vanlig sketen OEM:
Har jämfört bilder och tycker inte alls att det verkar vara samma mus. Tror inte du behöver vara orolig.
Den här blev helt plötsligt attraktiv i mina ögon få den har det dess föregångare Saiph 3200 (min mus) inte har. Stort minus dock för misstankar om att den är vanlig sketen OEM:
Skalet till vår mus är ett färdigt skal, men om du tittar på specifikationerna på denna jämfört med vår så är det ganska stora skillnader.
Vi satsade helt enkelt på att ha den första lasermusen som inte tappar vid höga hastigheter (dvs. snabba rörelser), och en begriplig och lättnavigerad programvara som sparas i din mus. Självklart ville vi ha en ergonomisk och behaglig form till denna teknik.
Vi sonderade marknaden i cirka 2-3 år innan vi hittade en form som vi var nöjda med, och jag kan lova dig att det går att hitta Logitechs, Microsofts, Razers och alla de andras former hos liknande asiatiska tillverkare. Dels för att jag själv har sett dem, samt dels för att jag vet att det är så här de allra flesta företag arbetar.
Mionix har med all säkerhet jobbat på ett liknande sätt.
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
Det är den här typen av information jag vill ska stå med i en recension, tack.
Jag fick i uppgift att skriva en kortare recension på denna mus så en del saker har med största säkerhet utelämnats.
Jag har nu laddat upp fem screenshots från mjukvaran till bildarkivet. De visar vad vilka inställningar som finns.
Hell Tengil, vår befriare!