Switch 2: Hur hype?
Förra veckan avtäcktes Switch 2…
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Den där sk. "trailern" lämnade i alla mig helt kall. En kass video överlag som visade ett gammalt återvunnet spel som såg likadant ut som det förra i serien.
Men jag förutsätter att det kommer bli bra när de visar mera saker, antar jag.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Väldigt lite hype, kommer nog inte ha något större intresse eller anledning till att köpa en Switch 2 förrän ett nytt Zelda kommer, så om 5 år kanske?
Vilket är normalt för mig, köper inte konsoler när dom släpps, utan brukar vänta tills konsolen har intressanta spel, och som plus så finns det då även mindre/energisnålare/tystare modeller.
Officiella trailern var inte mycket att hänga i granen, men konsolen som sådan är jag förstås hype inför då Switch som bekant varit den mest lyckade spelkonsolen i mannaminne. Så ja tack till mer av samma.
Har mycket orörda spel kvar jag just börjat spela på nuvarande Switchen, och spenderar inte särskilt mycket tid på spel längre, så kommer nog inte skaffa den nya modellen på release om nu det inte dyker upp nått extremt lockande releasespel, typ nytt 3D-Mario eller Breath of the wild-liknande Zelda-spel. Men till jul lär jag nog slå till. Men men, Nintendo kanske ökar hypen så pass mycket i april att det blir att köpa på release ändå..
Jag är hype! Men jag vill veta lite mer om konsolen och framförallt vilka spel som kommer vid släpp. Om det inte kommer något riktigt tungt spel vid lansering så kan jag vänta lite. Får se hur jag känner när det drar ihop sig dock. Det är roligt att vara lite impulsiv och spontan här i livet också, särskilt när man ska köpa spel och konsoler
Otrolig hype! Day one köp för mig! Kommer bli årets, och antagligen årtiondets, höjdpunkt! Flera spel som kommer spelas bättre än på första konsolen som ibland nästan fick negativa fps, men sen också nya spel som kommer vara next level! Och allt otroligt tredjepartsstöd som gör att det kommer vara enda konsolen en behöver. My body is ready!
Lagom hype. Kommer det en redig releasetitel och/eller Zelda-spelen rullar på i stabila 60 fps på Switch 2 så blir det svårt att låta bli den på släppdagen.
Gissar dock att det blir gammal skåpmat på releasen med löften om något bättre ”sen”. Planen är att vänta in OLED-versionen.
Känns inte så spännande.
Visst det var väntat och även logiskt med en rak uppföljare. Men för mig personligen har jag tyckt att det som varit mest intressant med en ny Nintendokonsol har varit vad för innovativa ideer som komma skall.
Nu ser det på förhand ut att bli samma sak igen.
Får hoppas att det kommer visas upp några intressanta spel. Då kanske jag kan få känna lite hype.
Som det ser ut nu kommer Switch 2 vara den första konsolen sedan N64 som jag inte köper på release.
Vill lägga till att N64 var en riktig bra release och anledningen till att jag inte köpte den vid release berodde på att jag inte hade råd vid tillfället.
Ok, så en av tre tycker Switch 2 verkar intressant, och vill veta mer. En av fyra är inte särskilt hype. En tredjedel är väldigt hype till extremt hype över Switch 2. Det bådar gott för Nintendos bankkonto.
Hoppas verkligen Nintendo levererar, själv är jag skeptisk. Det ser ut och känns mest som en större variant av Switch.
Jag har inte sett några speccs än. Det känns inte som konsolen prioriterar upplösningar över 1080p?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Den är ointressant för mig. Jag har en Steam Deck och en Switch. Det här känns som en ny Switch med bättre hårdvara som jag fattar det. Dock lite kul att man kan köra nya Joy-cons som mus, som man också kan göra på Lenovos Legion Go i och för sig (på ett märkligt sätt).
Det väller ut nya handhållna bärbara maskiner till Windows och SteamOS, och det är kul att handhållet generellt tagit ordentlig fart oavsett vilken plattform man gillar. Men Nintendo är alltid Nintendo, och den lär sälja bra när Metroid, Zelda och Mario släpps.