Stora ryktestråden för "Switch 2"
Är det några nya spel det läckts om eller är det bara en massa gammalt skåpmat som raporterats? Bryr mig inte om spel jag kan köra på ps5 eller datorn.
Nej, det är mest tredjepartstitlar som läckt. Nintendo håller hårt om det egna
Jag vet att Tears of the kingdom dlc kommer komma till switch 2 varianten av spelet, det vet jag att det kommer hända, det kom ju dlc till deluxe mk8 trots att spelet är väldigt gammalt nu. Jag håller fast vid min åsikt.
Äntligen lite mer great sky islands till delar av sky mappen i Totk
Är det några nya spel det läckts om eller är det bara en massa gammalt skåpmat som raporterats? Bryr mig inte om spel jag kan köra på ps5 eller datorn.
Tyvärr mest gammalt och totalt ointressant för egen del. Dels för att jag redan spelat eller för att jag då hellre, precis som du, lirar på ps5 eller xbox när det gäller tyngre titlar som kräver prestanda.
Till switchen har jag endast kört firstparty och indititlar/lättviktare.
Men vi får nog några roliga titlar till releasen iaf, bara att vänta vidare.
Finns tydligen kodnamn för vad som ser ut att vara:
- Nytt Splatoon spel (Spiral)
- Nytt Switch Sports liknande spel (Anna)
- Nytt Mario spel, oklart exakt vad det kan vara (SPRed)
Det här läcktes Maj-Juni förra året. Det fanns också Edward och Banquet, men det troligen blev till Zelda och Mario Party spelen som släpptes förra året.
Jag vet att Tears of the kingdom dlc kommer komma till switch 2 varianten av spelet, det vet jag att det kommer hända, det kom ju dlc till deluxe mk8 trots att spelet är väldigt gammalt nu. Jag håller fast vid min åsikt.
Äntligen lite mer great sky islands till delar av sky mappen i Totk
Att veta och att tro något är två olika saker. Det låter mer som du tror väldigt starkt på DLC till TotK, eller har du också en farbror som jobbar på Nintendo?
Om jag inte missminner mig har väl Nintendo uttryckligen sagt att det inte blir något DLC till TotK? Det sa de i september förrförra året i en Famitsu-intervju, i alla fall. Har det sagts något mer kring detta sedan dess, annars får man väl anta att det förmodligen inte blir något? Jag har inte följt det så noga så upplys mig gärna om de sagt något annat sedan dess.
https://preview.redd.it/theyre-mad-at-us-v0-680my4ahn5de1.jpe...
Snälla länka inte denna tråden till Nintendo
Det är nog redan försent vid det här laget... När du kommer hem där på release-dagen med din nya, skinande Switch 2 så har Nintendo-ninjorna redan brickat den.
https://preview.redd.it/theyre-mad-at-us-v0-680my4ahn5de1.jpe...
Snälla länka inte denna tråden till Nintendo
Det är nog redan försent vid det här laget... När du kommer hem där på release-dagen med din nya, skinande Switch 2 så har Nintendo-ninjorna redan brickat den.
Haha ja jag känner att det är hög risk för det
Att veta och att tro något är två olika saker. Det låter mer som du tror väldigt starkt på DLC till TotK, eller har du också en farbror som jobbar på Nintendo?
Om jag inte missminner mig har väl Nintendo uttryckligen sagt att det inte blir något DLC till TotK? Det sa de i september förrförra året i en Famitsu-intervju, i alla fall. Har det sagts något mer kring detta sedan dess, annars får man väl anta att det förmodligen inte blir något? Jag har inte följt det så noga så upplys mig gärna om de sagt något annat sedan dess.
Jag menar det jag skriver och ingenting annat.
Jag menar det jag skriver och ingenting annat.
OK, så du vet att det kommer komma DLC till TotK?
OK, så du vet att det kommer komma DLC till TotK?
Jag vet att han tror att han vet.
Rastaration @ PSN & Twitch
<Uppladdad bildlänk>
Såhär enorm skillnad tycks det vara mellan OG och Switch 2! 😃🤯
Mest intressant blir väl dock CPU performance och arbetsminnet. CPU och minnesbandbredden plus minnesmängden har ju varit de stora bromsklossarna för nuvarande Switchen. Blir de bitarna bra så löser det nog det mesta med problemen kring framerate, texture pop-ins samt suddiga texturer.
Blir förstås intressant också sen om man kommer behöva byta till ett kvickare minneskort. Tur att sådana är billiga i alla fall upp till 512 GB. Blir det som ryktet säger 256GB inbyggt minne så lär man väl klara sig bra även denna Switch generation med 256GB. I alla fall för mig som köper minst 50% av spelen fysiskt.
Jag har ett datum för er. 17 januari 2025
Släppdatumet är 3 mars.
Lanseringstitlarna är Mario Kart 9, Red Dead Redemption 2 och en trailer för ett Mario 3D-spel. Det rekommenderade försäljningspriset i Kanada är 400 dollar
RDR2 får gärna komma. Hoppas dock det blir fler stora tredjepartstitlar på releasen då just det spelet är så fruktansvärt långtråkigt 😑
Ok när Switch skulle utannonseras var det tydligen 8:30 pm EST vilket enligt Google är 02:30 här så ingenting att panika över än!
EST är Eastern Standard Time = New York
Att klockan skulle vara 02.30 för någon timma sen kan du glömma.
Aktiemarknaden där öppnar 15.30 svensk tid och då är klockan 09.30 (9:30 AM) i New York, 6 timmar efter oss.
Klockan är med andra ord nu: 13.08 EST (1:08 PM EST) oavsett vad Google säger.
EST är Eastern Time = New York
Att klockan skulle vara 02.30 för någon timma sen kan du glömma.
Aktiemarknaden där öppnar 15.30 svensk tid och då är klockan 09.30 (9:30 AM) i New York, 6 timmar efter oss.
Klockan är med andra ord nu: 13.08 EST (1:08 PM EST) oavsett vad Google säger.
Tror du läste fel nu. Jag skrev inte vad tiden var när jag skrev inlägget, utan jag googlade 8pm est to Stockholm time och då skrev de att det är 02:30. Alltså vad tiden var när de twittrade om när utannonseringen av Switch skulle ske 2016. När börsen öppnar eller whatnot har ingenting med saken att göra.
Kanske inget spel som många peppar men det tycks komma till Switch 2 också i alla fall.
Tror du läste fel nu. Jag skrev inte vad tiden var när jag skrev inlägget, utan jag googlade 8pm est to Stockholm time och då skrev de att det är 02:30. Alltså vad tiden var när de twittrade om när utannonseringen av Switch skulle ske 2016. När börsen öppnar eller whatnot har ingenting med saken att göra.
https://pbs.twimg.com/media/GhV9fTmWEAAX2mc?format=jpg&name=s...
Kanske inget spel som många peppar men det tycks komma till Switch 2 också i alla fall.
Aha sorry - då var det jag som missuppfattade det. Läste om läste rätt nu
Vad gäller börsen så är det anledningen till att jag alltid har väldigt bra koll på vad klockan är EST
Aha sorry - då var det jag som missuppfattade det. Läste om läste rätt nu
Det är lugnt. Min tanke med inlägget var att utifall någon skulle säga "de har inte utannonserat det än det är kört" så kan jag lugna med att förra utannonseringen skedde den tiden och det var 02:30 (alltså tekniskt sett samma dag som videon för Switch släpptes här) så det var inte tänkt att säga vad klockan är där nu.
PS4-prestanda i bärbart utförande? Nej, inte ens som dockad. Det är en bärbar konsol som, likt övriga konsoler från Nintendo, primärt riktar sig till barnfamiljer och därför har både prestanda och prislapp som återspeglar detta. Med ett batteri på 20Wh och ett SoC från 2023 på 5-15W blir det inga underverk, hur gärna ni än vill det.
Det är lugnt. Min tanke med inlägget var att utifall någon skulle säga "de har inte utannonserat det än det är kört" så kan jag lugna med att förra utannonseringen skedde den tiden och det var 02:30 (alltså tekniskt sett samma dag som videon för Switch släpptes här) så det var inte tänkt att säga vad klockan är där nu.
Då är jag med. Blir intressant att se vad som sker. Har hållt 30 Januari ganska högt som reveal datum. Men har samtidigt rätt bra förtroende för Nate the Hate då han haft rätt många gånger tidigare. Samtidigt känns det en väldigt märklig dag med tanke på Donkey Kong lanseringen. Så är lite 50/50 om det blir av eller inte imorgon. Men jag hoppas det!
Då är jag med. Blir intressant att se vad som sker. Har hållt 30 Januari ganska högt som reveal datum. Men har samtidigt rätt bra förtroende för Nate the Hate då han haft rätt många gånger tidigare. Samtidigt känns det en väldigt märklig dag med tanke på Donkey Kong lanseringen. Så är lite 50/50 om det blir av eller inte imorgon. Men jag hoppas det!
Ja, inlägget var nog mest för att lugna mig själv haha för jag börjar bli väldigt nervös för att det inte blir av och det blir ytterligare en icke-utannonsering som bränner mig djupt. Men flera andra har också gott i godo för uppgifterna - så även Pyoro så...
Den kommer heta Super Nintendo Switch, för nästa ska heta Nintendo Switch 64, och efter det blir det Nintendo Switch Gamecube.
Hoppas på en stationär version imorgon. Till och med PS Vita fick en stationär version för bövelen 😬
Hörde av en person i kön på Hemköp idag att det är Nintendo Gamesphere som gäller. Så ganska säker källa.
00:00:02:42
Hörde av en person i kön på Hemköp idag att det är Nintendo Gamesphere som gäller. Så ganska säker källa.
https://dl.myminifactory.com/object-assets/5b214949b64c2/imag...
Förutspåddes för 20 år sedan 😱
<Uppladdad bildlänk>
Förutspåddes för 20 år sedan 😱
Ännu tidigare (3 år) i South Park.
00:00:02:42