F.d. The Witcher-utvecklare avtäcker The Blood of Dawnwalker

Robot
F.d. The Witcher-utvecklare avtäcker The Blood of Dawnwalker

Rebel Wolves mörka actionrollspel blir en blodig historia.

#Rebel-wolves, #The-blood-of-dawnwalker, #nyhetstips

Medlem

Nog för att jag kommer spela Witcher 4, men detta låter ändå nästan lite mer intressant? Måste få mer info om båda spelen och även se hur dom ser ut in-game såklart.

Jag tycker Dawnwalkers cinematic var bättre än Witcher 4 iallafall.

Vi får väl se hur story och gameplay blir, håller tummarna att dom lyckas. För det är väl inte alltför ofta nya studios lyckas direkt där det står "från skaparna bakom" eller "folk som jobbat på".

Det är väl detta och Exodus man får hålla ett öga på.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny

Witcher 3 är ju mitt "all time"-spel, så att det är från regissören bakom väger extra tungt för mig. Och ja, han är ju inte ensam om att ha gått från CD Projekt till detta.

Gillade mycket! Känns som ett jäkla privilegium att ha både detta och The Witcher 4 att se fram emot. Vilket spel som i slutändan blir bäst får tiden utvisa. Det här med vampyrer är ju inte alls lika uttjatat som t.ex. zombier. Snarare underutnyttjat? Och twisten på vampyrer här känns najs. Sen vet vi ju inget särskilt om gameplay och så ännu, men sista sekunderna bådar ändå gott. (Goth?)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Var sjukt trist att sitta 45 minuter och lyssna på babbel för att sen se 5 sekunder hints at gameplay.

Riktig bait and switch, Om dom inte har något att visa gör inte ett stort jippo av det, iaf börja med att säga att dom inte kommer visa gameplay.

Chatten verkade tycka samma, var nästan uppror emot slutet, Developers borde fatta att spelare som dyker upp till sådana här livestreams är där för att se spelet, inte för att lyssna på vad era inspirationer och tankar är kring speldesign, det är såklart trevligt att höra om sådant men det är helt sekundärt till gameplay.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Var sjukt trist att sitta 45 minuter och lyssna på babbel för att sen se 5 sekunder hints at gameplay.

Riktig bait and switch, Om dom inte har något att visa gör inte ett stort jippo av det, iaf börja med att säga att dom inte kommer visa gameplay.

Chatten verkade tycka samma, var nästan uppror emot slutet, Developers borde fatta att spelare som dyker upp till sådana här livestreams är där för att se spelet, inte för att lyssna på vad era inspirationer och tankar är kring speldesign, det är såklart trevligt att höra om sådant men det är helt sekundärt till gameplay.

Vet inte varför du sitter och följer en stream för att få se något som ingen sagt kommer visas.

Gör man det så är ju oddsen rätt bra att du kommer bli besviken

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Piigge:

Dagens dopaminknarkare.. Det måste hända saker hela tiden så att man blir belönad, annars blir man uttråkad och frustrerad.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Piigge:

Samtidigt, ska det visas gameplay så berättar de oftast det. De flesta av oss som hänger här på FZ vet att är det inte snack om att det kommer visas gameplay så får man räkna med att det inte visas.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Dagens dopaminknarkare.. Det måste hända saker hela tiden så att man blir belönad, annars blir man uttråkad och frustrerad.

Var ju mer att man inte vet något om spelet, så när man väl får reda på att spelet ska visas, så förväntar man sig se spelet. Jag var långt ifrån ensam att tänka så. Dom borde ha satt förväntningarna lägre.

Medlem
Medlem

Såg väldigt intressant ut! Håller ett fortsatt öga på detta 🙂

Medlem

Ja, inte illa! Hoppas på kulturellt och narrativt djup ala the Witcher.

Kanske läge att pusha hårdvaran lite extra i nybygget något, med två potentiella efterföljare.

Medlem

Jao kanske kan vara nåt.
Håller ett öga öppet.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Kommer följa detta med intresse, till skillnad från Witcher 4 som känns "meh".

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Piigge:

Du har helt rätt, men hade de sagt att det inte blir nåt gameplay så hade du inte segat dig igenom deras tröttsamma snack om utvecklarnas inspirationer (snark... kan knappt föreställa mig nåt tråkigare faktiskt). ☺️

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Piigge:

Stackare!

Medlem

Mer RPGs till folket, jag har svårt för vampyr-aspekter i rollspel, men jag kommer definitivt ge det en chans!

Medlem

Vampyr rpg? JA TACK!

Medlem

Såg väldigt intressant ut! Kul med olika förmågor beroende på tidpunkten på dygnet.

Medlem

Japp, det här såg jävligt intressant ut. Hoppas den slafsiga trailern sätter tonen för resten av spelet.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Ser intressant ut. Dock är jag skeptisk till timers i spel. Men man får väl se vad det innebär att man har 30 dagar och 30 nätter på sig att rädda sin familj.

Avstängd
Skrivet av Droopydawg:

Ser intressant ut. Dock är jag skeptisk till timers i spel. Men man får väl se vad det innebär att man har 30 dagar och 30 nätter på sig att rädda sin familj.

Tror att det finns gott om tid, och jag tror inte heller att man förlorar om 30 dagar passerar, tror mer på att familjen dör och det blir en hämndaktion av det hela, tror knappast på ”game over” rutan i ett RPG spel😅

FM-guru
F.d. Sisyr

Ingen vidare titel direkt. En annars ser det intressant ut!

Medlem
Skrivet av Piigge:

Tror fz kanske missa videon ute med några sekunder gameplay. Kolla här i slutet på videon från 3:50min in https://www.youtube.com/watch?v=DauErLT3OH0

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Japp, det här såg jävligt intressant ut. Hoppas den slafsiga trailern sätter tonen för resten av spelet.

Med tanke på vilka devs som ligger bakom detta samt ingen DEI is spelet så ser jag mer fram emot detta än witcher 4. Bokstavligen alla devs som gjorde witcher 3 lämnade cdpr för de tyckte företaget går åt fel riktning och prioritering. De slog sig samman och skapa Rebel Wolves. Framtiden för cdpr hänger i balans hos många gamers med tanke på hur det är där nu och vilka som blivit anställda. Jag har noll förhoppningar angående witcher 4 men har extrem hög förväntan på detta kommande spel.

Medlem

Finns lite gameplay https://youtu.be/DauErLT3OH0?t=227
Får en stark magkänsla att detta blir en bättre uppföljning av the witcher 3 stuket än vad 4an kommer att kunna leverera.

Medlem

Såg riktigt fett ut

Medlem

Ser ut som det kan utspela sig i The Witcher världen, ser intressant ut

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Med tanke på vilka devs som ligger bakom detta samt ingen DEI is spelet så ser jag mer fram emot detta än witcher 4. Bokstavligen alla devs som gjorde witcher 3 lämnade cdpr för de tyckte företaget går åt fel riktning och prioritering. De slog sig samman och skapa Rebel Wolves. Framtiden för cdpr hänger i balans hos många gamers med tanke på hur det är där nu och vilka som blivit anställda. Jag har noll förhoppningar angående witcher 4 men har extrem hög förväntan på detta kommande spel.

Nu är det dock cirka hälften av The Witcher 3s utvecklare som är kvar på cdpr och jobbar på Witcher 4

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Shit take of the day, men kul att du är taggad på spelet.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Ser väldigt coolt ut.

Hoppas verkligen de blir bra

12
Skriv svar