Notch ser ut att skrota idén om ett "Minecraft 2"

Robot
Notch ser ut att skrota idén om ett "Minecraft 2"

Som han "i princip" utannonserade härom veckan.

#Levers-and-chests, #Notch

Medlem

Inte förvånad.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror det är helt omöjligt upprepa allt vad det första spelet lyckades göra så kanske lika bra

Medlem

”Känner sig förrådd” 🙄

eld
Medlem

Levers and chests är ju nästan lika gammalt som Minecraft nu.

Men vill ni ha en artikel med mycket liv runt så tipsar jag om:

Medlem

Det är klart. Microsoft äger Minecraft. Tror inte att han har kapitalet med mängden advokater Microsoft kan tillsätta det juridiska delen av "Minecraft" 2 eller vad han nu kunde tänka sig döpa om det till för att göra avstånd från Minecraft och Microsoft.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freeman79a:

Det är klart. Microsoft äger Minecraft. Tror inte att han har kapitalet med mängden advokater Microsoft kan tillsätta det juridiska delen av "Minecraft" 2 eller vad han nu kunde tänka sig döpa om det till för att göra avstånd från Minecraft och Microsoft.

Tanken var ju aldrig att göra ett Minecraft 2 ordagrant utan en spirituell uppföljare. Klart han inte kan göra Minecraft 2 såvida inte Microsoft anställer honom.

Han ville bara väcka intresse för nya spelet.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Easy come, easy go.

Här går det snabbt i vändningarna.

Medlem

Vad gör han nu för tiden egentligen?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av eld:

Levers and chests är ju nästan lika gammalt som Minecraft nu.

Men vill ni ha en artikel med mycket liv runt så tipsar jag om:

https://i.imgur.com/EFOpYm2.png

Usch. Han dödar sitt eget spel innan det släppts.

Medlem

Notch verkar lite, jag vet inte, ostabil? Inget illa menat men tycker man aldrig vet vad man har honom och om han verkligen menar/gör det han säger.

Medlem

Jag förstår själv inte att just Minecraft är så stort. Har spelat Portal Knights mycket mer än Minecraft på grund av att jag tycker att byggandet är bättre. Det finns bland annat möbler. Stolar att sitta på. Jag fattar inte att det fortfarande inte finns möbler i Minecraft. Vad ska man ens bygga en massa för om man inte har något att fylla rummen med?

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

@OAKTHYR det går ju att bygga egna bord och möbler bara man har lite fantasi.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Lever livet? Bränner pengar gissar jag.

Skrivet av shelter:

Notch verkar lite, jag vet inte, ostabil? Inget illa menat men tycker man aldrig vet vad man har honom och om han verkligen menar/gör det han säger.

Han lär ju ha råd med knark i alla fall. Men storhetsvansinne är väl kanske vanligt i dessa fall.

signatur

Medlem

Möjligheten finns ju också att han fick ett samtal från nån på Microsoft och kände att han inte orkade med en ev strid i kulisserna med dom

Medlem

Rökte han på och delade med sig av sin lysande idé när han var hög, och sen insåg han att det inte var så lätt? Ettan har över 15 år på nacken och uppdateras ännu med nytt innehåll. Att utveckla en uppföljare, även om den är spirituell, är nog inte så lätt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Rökte han på och delade med sig av sin lysande idé när han var hög, och sen insåg han att det inte var så lätt? Ettan har över 15 år på nacken och uppdateras ännu med nytt innehåll. Att utveckla en uppföljare, även om den är spirituell, är nog inte så lätt.

Killen med koll ser jag 🤓

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Avstängd

Varför gillar inte folk Notch? Vad har han gjort?

Medlem
Skrivet av fransjonsson409:

Vadå inte gillar. Folk ovanför har väll inte haft överdriven kritisk mot honom? Men det jag kommer ihåg är att han säkert haft lite att göra så han var inblandad i "dåliga åsikter" grej på media. Sånt är väldigt väldigt onödigt att blanda sig in i. Så länge man inte känner sig lite utanför och vill ta sig in i rampljuset igen. Dom som tidigare jobbade med honom tyckte också att han skulle ha delat med sig lite mer av alla pengarna han fick i försäljningen. För han kommer aldrig att göra av med ens hälften under sin livstid. Så det var lite onödigt. Jag vet inte om han har barn men han tänkte kanske att pengarna skulle räcka i 10 generationer eller något.

Medlem

Ingen här som riktigt förstår att han får inte göra en uppföljare heller då han äger inte varumärket mer de gör Microsoft att han skrotat det beror mycket på det

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Killen med koll ser jag 🤓

Koll och koll, jag ställde en fråga. Och angående en uppföljare. Folk förväntar sig att en uppföljare erbjuder något nytt, och Minecraft har över 15 års utveckling bakom sig för att ha kommit där det är idag. Det är svårt att ersätta något av sån magnitud, eller ens mäta sig med det. Och den viktigaste frågan är, behöver ens Minecraft en uppföljare, vare sig den är officiell eller inte? Vad vinner spelarna på det? Nej du, antingen så svamlade han bara på som han brukar göra ibland (var trots allt på nyårsdagen), eller så var det ett genomtänkt PR-stunt för att promota Levers and Chests.

Medlem

Vadå för dåliga åsikter?

Snubben är/var en QAnon-anhängare som upprepar typ allt som alla andra inom den rörelsen tycker och tänker. Han har bland annat skrivit en del kommentarer i sociala medier som vissa skulle säga är rasistisk, sexistiskt, homofobiskt osv. T.ex. att alla som inte är för en "Straight pride-vecka" förtjänas att skjutas, och "It's okay to be white". Och ja, visst är det okej att vara vit och hetero, men att yttra sig det i samma situation som färgade och homosexuella kämpar mot förtryck och diskriminering är som att säga "Det är okej att inte ha blivit utsatt för misshandel" när några som blivit utsatt för misshandel protesterar mot våld. Det ena behöver ju inte utesluta det andra, men det bevisar hur självisk och trångsynt man är om man ser sig själv som ett offer när någon annan får sina problem uppmärksammad.

Jag vet inte hur han är idag och vad han har för värderingar då jag inte har hört något från honom på flera år, men detta är i alla fall några anledningar till varför han inte är så omtyckt bland vissa, och inte ens blev inbjuden till 10-årsjubileumet av Minecraft.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Snubben är/var en QAnon-anhängare som upprepar typ allt som alla andra inom den rörelsen tycker och tänker. Han har bland annat skrivit en del kommentarer i sociala medier som vissa skulle säga är rasistisk, sexistiskt, homofobiskt osv. T.ex. att alla som inte är för en "Straight pride-vecka" förtjänas att skjutas, och "It's okay to be white". Och ja, visst är det okej att vara vit och hetero, men att yttra sig det i samma situation som färgade och homosexuella kämpar mot förtryck och diskriminering är som att säga "Det är okej att inte ha blivit utsatt för misshandel" när några som blivit utsatt för misshandel protesterar mot våld. Det ena behöver ju inte utesluta det andra, men det bevisar hur självisk och trångsynt man är om man ser sig själv som ett offer när någon annan får sina problem uppmärksammad.

Jag vet inte hur han är idag och vad han har för värderingar då jag inte har hört något från honom på flera år, men detta är i alla fall några anledningar till varför han inte är så omtyckt bland vissa, och inte ens blev inbjuden till 10-årsjubileumet av Minecraft.

oj jaha, att vilja mörda folk är såklart aldrig okej.

Medlem

Detta känns mest bara som en PR-sak för att dra åt sig uppmärksamhet till det nya "Levers and Chests".

Skrivet av korvmos:

Skrivet av lonian:

Lever livet? Bränner pengar gissar jag.

Det står ju i nyheten:

"På X skriver han att teamet har bestämt sig för att satsa på det andra projektet, som heter Levers and Chests. "

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det kan vara mycket möjligt att han skrivit på en non-compete klausul när han sålde Minecraft till Microsoft. Som han då inte tänkte på när han uttryckte sig tidigare?

Medlem

samma folk som inte gillar Musk..

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

samma folk som inte gillar Musk..

Men gillar Notch Musk?

signatur

1
Skriv svar