Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Nej det har dom inte!
Dom har utannonserat ett nytt LEGO-sätt!
Slå upp ordet konsol häpnas av vad fel du har Mr. Se & Hör!

Jag börjar tror att du trollar oss medvetet med vilken click bait artikel och bild du hittar där ute på nätet!

Ett lego-set som föreställer en konsol. Så det var mer ett skämt för att anspelar på att de utannonserar det istället för nya konsolen. Så jag vet skillnaden. Men du borde köpa en ordbok och slå upp "sätt". Sen har Nintendo själv publicerat bilden på diverse X-konton så detta är officiellt och ingen click-bait artikel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/qiWnZ2cZGPo

I början av denna videon går han igenom trovärdiga källor (obs: plural, inte bara en) som säger nästa vecka. Det är vad jag går på. Detta är ändå inte någon känslotråd om Switch 2 så du får ursäkta om jag inte väger in det så tungt

Den trovärdiga källan var Pyoro i vanlig ordning som hintade Xenoblade

- Vi kan nog officiellt döda alla dessa källor med trovärdiga rykten i plural om reveal i veckan.

Ser 30 Januari som allt mer troligt. Nästa Torsdag är det donkey kong, torsdagen efter (23e) håller Microsoft Xbox direct.

Tror dock vi ser Switch 2 före investor meeting 4 februari

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Den trovärdiga källan var Pyoro i vanlig ordning som hintade Xenoblade

- Vi kan nog officiellt döda alla dessa källor med trovärdiga rykten i plural om reveal i veckan.

Ser 30 Januari som allt mer troligt. Nästa Torsdag är det donkey kong, torsdagen efter (23e) håller Microsoft Xbox direct

SamusHunter var dock före Pyoro och är antagligen källan som Pyoro använde. Anledningen till att han tog bort namnet på X och ändrade bakgrund och allting var för att han blev genomskådad och bara hade tillgång till back-enden av Eshopen och så kunde läcka saker inför Directs. Och som sagt, någon leaker på X skrev 22 så tror det är vårt bästa bet nu. Tror inte de räknar in eller bryr sig minsta om Xbox.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

SamusHunter var dock före Pyoro och är antagligen källan som Pyoro använde. Anledningen till att han tog bort namnet på X och ändrade bakgrund och allting var för att han blev genomskådad och bara hade tillgång till back-enden av Eshopen och så kunde läcka saker inför Directs. Och som sagt, någon leaker på X skrev 22 så tror det är vårt bästa bet nu. Tror inte de räknar in eller bryr sig minsta om Xbox.

Wow:

https://x.com/samushunter2/status/1876222435542048962?s=46

Medlem

Hmm, konstigt, tyckte mig läsa på just X att hon hade pratat om det tidigare. Men kanske var någon annan då. Aja, mitt förtroende till fågeln är ändå kraftigt sargat men det här återställer det ju lite i alla fall!

"FNAC France is updating its product catalog with the first products related to Nintendo Switch 2

According to one of the photos, the first game listed would be from Take-Two Interactive"

Så kanske stämmer att vi får GTA V tidigt till Switch 2 i alla fall? Eller Red Dead Redemption 2 kanske? Eller vad tror ni det kan vara annars. Kanske mycket, kanske kombination av flera möjligheter? Edit: glömde skriva att källan var NecroFelipe på X.

Medlem

Kände att jag ville skippa denna tråden för att inte få massa clickbait som många videos är 90%, tänker inte hitta på nånting utan det är sant, men jag kollade på infon Genki läckte,

Men jag försöker vara här och nu i nuet.

Kommer inte köpa mig Switch 2 då jag ska åka till Japan på GO fest i Osaka.

Medlem

"“drop the switch 2 trailer pls.”

nintendo:

Så inte bara jag som reagerar mot att de annonserar Lego istället för Switch 2

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hmm, konstigt, tyckte mig läsa på just X att hon hade pratat om det tidigare. Men kanske var någon annan då. Aja, mitt förtroende till fågeln är ändå kraftigt sargat men det här återställer det ju lite i alla fall!

https://pbs.twimg.com/media/Gg3kSmTXUAAlmEo?format=jpg&name=s...

"FNAC France is updating its product catalog with the first products related to Nintendo Switch 2

According to one of the photos, the first game listed would be from Take-Two Interactive"

Så kanske stämmer att vi får GTA V tidigt till Switch 2 i alla fall? Eller Red Dead Redemption 2 kanske? Eller vad tror ni det kan vara annars. Kanske mycket, kanske kombination av flera möjligheter? Edit: glömde skriva att källan var NecroFelipe på X.

Jag är extremt tveksam till att Pyoro fått den informationen från någon random källa på internet,
har letat och letat efter den informationen för att verifiera det du säger och Pyoro verkar vara den som spred Xenoblade trailern denna vecka först av alla till min vetskap, hittar inget annat.

Han är fortfarande en av få som track record på att vara nära 100% korrekt till min vetskap.

Pyoro är rankad som Tier 2 source enligt senaste uppdateringen

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/s/n8velrXe5c

Endast Tom Henderson & Jason Schreier räknas som Tier 1

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag är extremt tveksam till att Pyoro fått den informationen från någon random källa på internet,
har letat och letat efter den informationen för att verifiera det du säger och Pyoro verkar vara den som spred Xenoblade trailern denna vecka först av alla till min vetskap, hittar inget annat.

Han är fortfarande en av få som track record på att vara nära 100% korrekt till min vetskap.

Pyoro är rankad som Tier 2 source enligt senaste uppdateringen

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/s/n8velrXe5c

Endast Tom Henderson & Jason Schreier räknas som Tier 1

När var den uppdateringen då? Han har varit tyst sedan det uppdagades att hans största källa var Eshopen, och efter det privatiserade han sitt x-konto, ändrade profilbild och ändrade handle och tog bort i stort sett alla sina gamla inlägg. Sedan dess har han varit väldigt tyst. Men visst, han lade upp en gif på Sonic i bil inför Game Awards så får ge honom att han hintade Sonic Racing eller vad det heter inför det. Men annars har han inte haft mycket att komma med utan mest slickat sina sår och anses ha låg trovärdighet. Har nog inte sett någon försvara honom som du Har dock sett flera rapportera och prata om Xenoblade så han kan ha fått det från någon av dem. Kanske inte "vem som helst" men finns fler och trovärdigare källor/läckare där ute nu. Pyoro lever mest på brödsmulor från andra. När Nexthandheld läckte bilder och information (som alltmer tycks visa sig stämma) bönade han om att få bilder och information i PM. Han har ingenting eget alltså. Och förutom Sonic Racing har han inte haft mycket att komma med. Så jag håller verkligen inte honom som tier 2 trots att jag höll honom som tier 1 innan. Nu känns han mer som en hoax och tiggare som lever på andra.

Medlem

Den ursprungliga Nintendo Switch som jag äger från 2017 fick en nyare version 2019 med uppdaterad batteritid från 6 till 9 timmar. Oled versionen har den förbättrade batteritiden på 9 timmar. Så det är väl logiskt att tro Switch 2 genomgår något liknande.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Den ursprungliga Nintendo Switch som jag äger från 2017 fick en nyare version 2019 med uppdaterad batteritid från 6 till 9 timmar. Oled versionen har den förbättrade batteritiden på 9 timmar. Så det är väl logiskt att tro Switch 2 genomgår något liknande.

Ja, den lär ha bättre batteri - men vad jag tror många missförstår är nog hur mycket prestandatunga spel kan kräva och att det kan göra att det upplevs som "sämre" med kortare batteritid. Inte att konsolen kommer med kasst batteri.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

När var den uppdateringen då? Han har varit tyst sedan det uppdagades att hans största källa var Eshopen, och efter det privatiserade han sitt x-konto, ändrade profilbild och ändrade handle och tog bort i stort sett alla sina gamla inlägg. Sedan dess har han varit väldigt tyst. Men visst, han lade upp en gif på Sonic i bil inför Game Awards så får ge honom att han hintade Sonic Racing eller vad det heter inför det. Men annars har han inte haft mycket att komma med utan mest slickat sina sår och anses ha låg trovärdighet. Har nog inte sett någon försvara honom som du Har dock sett flera rapportera och prata om Xenoblade så han kan ha fått det från någon av dem. Kanske inte "vem som helst" men finns fler och trovärdigare källor/läckare där ute nu. Pyoro lever mest på brödsmulor från andra. När Nexthandheld läckte bilder och information (som alltmer tycks visa sig stämma) bönade han om att få bilder och information i PM. Han har ingenting eget alltså. Och förutom Sonic Racing har han inte haft mycket att komma med. Så jag håller verkligen inte honom som tier 2 trots att jag höll honom som tier 1 innan. Nu känns han mer som en hoax och tiggare som lever på andra.

Pyoro deletade allt och gjorde kontot privat 22 juni. Denna lista över vilka tiers som olika leakers har är uppdatering 25 november.

Varför Pyoro ville ha bilderna från NextHandheld var inte för att tigga något. Det var för att verifiera om bilderna stämmer

Bland annat så rättade Pyoro Necrofilipe om hur Switch 2 logo såg ut. Necrofilipe skapade en ny bild med annorlunda färger. Då sa Pyoro nu stämmer det överens med min information

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Pyoro deletade allt och gjorde kontot privat 22 juni. Denna lista över vilka tiers som olika leakers har är uppdatering 25 november.

Varför Pyoro ville ha bilderna från NextHandheld var inte för att tigga något. Det var för att verifiera om bilderna stämmer

Ok, och vad har han gjort däremellan som är så stort då? Sonic Racing är väl knappast värt ett sådant uppsving. Jag är fortsatt skeptisk.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok, och vad har han gjort däremellan som är så stort då? Sonic Racing är väl knappast värt ett sådant uppsving. Jag är fortsatt skeptisk.

Bland annat Xenoblade trailern idag var han först på. Annars får du länka bevis till motsatsen för jag hittar inget annat. Även Samus Hunter pekar till Pyoro som första källan.

Pyoro har aldrig spridit mycket information. Varken före eller efter Juni.

Men dom 5-10 läckorna han sprider per år är oftast 100% korrekt.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Bland annat Xenoblade trailern idag var han först på. Annars får du länka bevis till motsatsen för jag hittar inget annat. Även Samus Hunter pekar till Pyoro som första källan.

Pyoro har aldrig spridit mycket information. Varken före eller efter Juni.

Men dom 5-10 läckorna han sprider per år är oftast 100% korrekt.

Ok, jag orkar inte gå igenom hela X för att motbevisa det så han får det då. Men skulle det göra honom till tier 2 och en av de bästa? Jag tycker i alla fall inte det. Och det han har haft rätt tidigare har varit genom backend, något som täppts igen så därför bad jag om senare exempel för de äldre är irrelevanta nu när vi vet att det inte var insiderinformation eller "säkra källor" han baserade sina läckor på. Utan filmklipp och information som laddats upp mot hemsidan. Och utan det har han inte mycket att komma med nu. Så vad han levererat innan väger lätt mot vad har att komma med nu. Vilket inte är mycket. Så spelar ingen roll hur mycket du tjatar men jag är grovt skeptisk till honom till han faktiskt kan leverera någonting av vikt som andra inte redan pratar om.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok, jag orkar inte gå igenom hela X för att motbevisa det så han får det då. Men skulle det göra honom till tier 2 och en av de bästa? Jag tycker i alla fall inte det. Och det han har haft rätt tidigare har varit genom backend, något som täppts igen så därför bad jag om senare exempel för de äldre är irrelevanta nu när vi vet att det inte var insiderinformation eller "säkra källor" han baserade sina läckor på. Utan filmklipp och information som laddats upp mot hemsidan. Och utan det har han inte mycket att komma med nu. Så vad han levererat innan väger lätt mot vad har att komma med nu. Vilket inte är mycket. Så spelar ingen roll hur mycket du tjatar men jag är grovt skeptisk till honom till han faktiskt kan leverera någonting av vikt som andra inte redan pratar om.

Tycker du är lite väl hård mot Pyoro. Du postar väldigt mycket spekulationer från ganska oseriösa Youtubers som tar information från dessa leakers. Men Pyoro är den som inte är trovärdig? Han kanske har nya källor? Vem vet? Han fortsätter läcka grejer lite då och då i alla fall.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Tycker du är lite väl hård mot Pyoro. Du postar väldigt mycket spekulationer från ganska oseriösa Youtubers som tar information från dessa leakers. Men Pyoro är den som inte är trovärdig? Han kanske har nya källor? Vem vet? Han fortsätter läcka grejer lite då och då i alla fall.

Nja, majoriteten av de youtube-videos jag länkat här är ju mer än oseriöst spekulation. Men visst, jag kanske kände mig för bränd för Pyoro för att redan börja lita på honom igen. För visst kan det vara så att han har ny källa och börjar bygga upp nytt förtroendekapital för att återvända. Och alla är väl värd en andra chans som det sägs. Men jag är ändå skeptisk. Men kommer han med bra information (helst något tyngre än de två saker han fått rätt i nu) så kommer jag ju inte avfärda honom för det. Men han har lite uppförsbacke i mitt huvud nu. För bränd blev han, och det var inte för inte som han nollställde sitt konto och privatiserade det. Så vi får väl se vad han har att erbjuda framöver, jag hör ju honom i konversationer på Youtube lite då och då så helt ute ur leken är han ju helt klart inte men jag har i alla fall svårt att ta honom som samma top-leaker som förut i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/Gg3kSmTXUAAlmEo?format=jpg&name=s...

Verkar som mer har framkommit genom detta!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, men t.ex. Genki gör väl licensierade tillbehör...har svårt att tänka mig att de spolar relationen till Nintendo bara så där. Nä, tror på att Nintendo måste gett nån form av samtycke att de får teasa konsolen.

Tror inte Genki räknas som licensierade tillverkare av tillbehör på samma sätt som t.ex. Hori. Inte en enda Nintendo logga eller licensed by Nintendo-logga på lådan till min Switch-dock från Genki.

Genki har nog bara tagit tillfället i akt att få extremt mycket gratis reklam nu när deras NDA löpt ut. Säkert många som aldrig hört talas om Genki tidigare som nu gjort det.

Lådan för min Hori joycon som är officially licensed ser ut såhär:

Medlem

"Well, you asked for it and here is a size comparison between the covers in case the FNAC listing is accurate"

Medlem

5 EA: NBA/NHL/FIFA 25, Dragon Age: Vanguard och nytt Need for Speed/The Sims 5?

4 Square Enix: Final Fantasy VII Remake, Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI, Vision of Mana eller Dragon Quest 12?

3 Bandai Namco: Elden Ring och Tekken 8 samt: Tales of Arise eller nytt Soulcalibur?

3 Bethesda: Starfield, nya Indiana Jones, Doom: The Dark Age (eller Oblivion Remake?)

2 Take-Two: GTA VI och Red Dead 2

2 Warner Bros: Batman och Harry Potter?

Medlem
Skrivet av Belgaar:

5 EA: NBA/NHL/FIFA 25, Dragon Age: Vanguard och nytt Need for Speed/The Sims 5?

4 Square Enix: Final Fantasy VII Remake, Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI, Vision of Mana eller Dragon Quest 12?

3 Bandai Namco: Elden Ring och Tekken 8 samt: Tales of Arise eller nytt Soulcalibur?

3 Bethesda: Starfield, nya Indiana Jones, Doom: The Dark Age (eller Oblivion Remake?)

2 Take-Two: GTA VI och Red Dead 2

2 Warner Bros: Batman och Harry Potter?

Låter alla som bra gissningar Men jag vågar inte vara så optimistisk att tro att deras första spel blir GTA VI utan jag tror de börjar med port av V:an? Men RDR2 hoppas jag stämmer Elden Ring har ju i alla fall ryktats komma och Tekken har ju förekommit på tidigare Nintendo-konsoler (senast Wii U va?) så åttan känns ju trolig. Tales of spel har ju också förekommit tidigare. FFVII-delarna stämmer nog, men jag undrar om de kommer köra några äldre spel innan de ger sig på XVI, de har ju upp till XII på Switch så kanske XIII och XIII-2 först? Bara en tanke. Of Mana-spel har ju släppts på Switch så de lär ju fortsätta ramla in. Dragon Quest likaså. Nytt Need for Speed vore trevligt! Sims skulle ju passa nu om muspekaren stämmer (vilket allt pekar mot att det gör). WB har väl massa LEGO-spel så de släpper säkert något sådant till Switch 2 också. Och är det de som har Hogwarts Legacy är det säkert det.

Medlem

Verkar som någon subreddit spårat ur efter frånvaron av Switch 2 updates så folk spammar Water buffalo i många nintendo trådar just nu. Tex kommentarerna till Xenoblade videon de postade på youtube senast är ett bra exempel,

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Verkar som någon subreddit spårat ur efter frånvaron av Switch 2 updates så folk spammar Water buffalo i många nintendo trådar just nu. Tex kommentarerna till Xenoblade videon de postade på youtube senast är ett bra exempel,

r/nintendoswitch2 som trollar lite bara.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Enligt vilka?
Det är bara önskedrömmar att Nintendo likt Rockstars, Naughty Dog etc tar en hundring ifall man äger BOTW till Switch så får man en Switch 2 uppdatering!

Nintendo är INTE direkt kända för att släppa gammalt för låga summor!
Nästa vecka släpps Donkey Kong, ett Wii spel till fucking fullpris! Jag älskar Nintendo, men dom är fan dumma i huvudet när det kommer till prissättningen. Likt Apple. Men ändå är dessa två bäst på det dom gör 😘

Både Rockstars och ND släpper väl sina nyversioner av gamla spel till fullpris? Remastern av the last of us på PS4 var fullpris, sedan remastern av remastern till PS5 så blev priset ännu högre.

Räknar med att bakåtkompabiliteten Switch till Switch 2 blir förstås gratis, men som du säger, släpps det något form av teknisk uppdatering till spelen så kommer det kosta.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Tror inte Genki räknas som licensierade tillverkare av tillbehör på samma sätt som t.ex. Hori. Inte en enda Nintendo logga eller licensed by Nintendo-logga på lådan till min Switch-dock från Genki.

Genki har nog bara tagit tillfället i akt att få extremt mycket gratis reklam nu när deras NDA löpt ut. Säkert många som aldrig hört talas om Genki tidigare som nu gjort det.

Lådan för min Hori joycon som är officially licensed ser ut såhär:
https://m.media-amazon.com/images/I/71eLa8Qc0iL._AC_UF1000,10...

Nu har även Skull & Co. gjort en reveal av sina kommande Switch 2-tillbehör. SKulle nog säga att det ger vatten på min kvarn att Nintendo öppnat dammluckorna medvetet.

Medlem

Jag hade just en diskussion med chat gdp angående Oled skärmar. Steam Deck har en imponerande Oled skärm som uppnår 1000 nits i HDR. Min Oled datorskärm på 32 tum och Oled tv på 42 tum får inte samma ljusstyrka.

Det är när tvs som är 55 tum och uppåt de kan nå högre nits i ljusstyrka pga effektivare kylsystem och värmeutveckling. Så varför kan då Steam Decken ändå klara 1000 nits? Jo det är pga att den förväntade användningen inte antas att användaren spelar i flera timmar som vid tv tittande eller vid en datorskärm samt kylningen på Steam Deck varpå jag frågade angående Nintendo Switch 2 om den får oled så får den troligtvis inte 1000 nits eftersom den har mycket kompaktare design. Trist om det stämmer.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Telefonskärm

Tror inte det stämmer så bra, för det finns telefoner som har 1000 nits i ljusstyrka, och upp till 2000 nits för HDR

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag hade just en diskussion med chat gdp angående Oled skärmar. Steam Deck har en imponerande Oled skärm som uppnår 1000 nits i HDR. Min Oled datorskärm på 32 tum och Oled tv på 42 tum får inte samma ljusstyrka.

Det är när tvs som är 55 tum och uppåt de kan nå högre nits i ljusstyrka pga effektivare kylsystem och värmeutveckling. Så varför kan då Steam Decken ändå klara 1000 nits? Jo det är pga att den förväntade användningen inte antas att användaren spelar i flera timmar som vid tv tittande eller vid en datorskärm samt kylningen på Steam Deck varpå jag frågade angående Nintendo Switch 2 om den får oled så får den troligtvis inte 1000 nits eftersom den har mycket kompaktare design. Trist om det stämmer.

Behövs det dock på en handhållen enhet som du håller relativt nära ansiktet? Jag har både en OLED TV på över 55 tum som har 1000+ nits och en på 42 tum som inte har det. 42 tummaren (LG C4) är trots det så ljusstark att jag får ont i ögonen på högsta ljusstyrka, speciellt i HDR. Så jag känner inte att min större OLED TV med högre Nits behöver dessa utan måste ställa ned ljusstyrkan på den.

PSVITA Oled hade inte 1000 Nits och det tycker jag ändå var utmärkt ljusstyrka. SWITCH 1 OLED har 340 Nits och vi ser inte svarta rubriker för det.

Medlem
Utomhus

Det passar ändå rätt bra med hög ljusstyrka för handhållen enhet då det inte är så lätt att få ultimata ljusförhållanden om man är på språng.

Kanske för det mesta ok i mörka molniga Sverige 🤷🏼‍♂️

Tror dock inte Switch2 kommer få det pga av priset.

Skriv svar