Diskutera – Vad spelar du år 2050?
Om 25 år är jag 65 år gammal. Jag väntar ivrigt på Larian Studios nästa spel. En passionerad 77 årig Swen Vincke har tagit på sig rustningen för att producera ett magnum opus innan han drar sig tillbaka. Fredrik och grabbarna har börjat köra Fragzone Fredag klockan 12, för att hinna hem till en tidig pensionärsmiddag klocka 14.30.
Ligger i något dike nånstans, undviker kringströvande banditer och spelar WoW på laptop.
Personligen så tror jag att beräkningskraften kommer ha dragit iväg exponentiellt så jag tror starkt på VR och AR med verklighetstrogna simuleringar av världen kring oss. Man kommer att kunna jobba i spelvärldar som content creators och få betalt efter hur populärt content du bidrar med.
Jag har antagligen lungat ner mej ordentligt om 25 år. Och misstänker att jag mest kommer att spela snygga turordningsbaserade gooner rpg spel från Kina och Japan. Men jag kommer säkert vara intresserad av hur andra spel kommer att fungera mm. Och håller mig säkert uppdaterad om nyheter mm.
2050? Då fyller jag 81 och har troligtvis firat mina sista 20 födelsedagar i en atomsäkrad bunker. Spelar Snake på en gammal Nokia jag hittade av en slump i en av gångarna i bunkern. Håller mobilen vid liv med hjälp av en välanvänd trampgenerator. Gott Nytt 2025.
Låter fantastiskt! Finns det plats för två?😄
Om 25 år kommer jag vara helt uppslukad av Riot Games MMORPG. Där jag utforskar de senaste tillskotten bland Runeterras regioner som äntligen blivit tillgängliga. Tanken på att dyka in i en komplett, levande värld fylld med äventyr, magi och djup historia är exakt vad jag ser mig själv göra då.
"Do. Or do not. There is no try." - Yoda