Stora ryktestråden för "Switch 2"
Tror ni priset på gen1 och OLED kommer gå ned mycket efter gen2 lanseringen? Tänkte köpa till barnen och frågan är om man ska vänta
Mycket vet jag inte men kan tänka mig att Nintendo sänker priset på samtliga OG-modeller faktiskt. Med en femhundring kanske? Eller har samma pris och börjar bundla mer så den känns mer prisvärd. Så jag skulle gissa att det är värt att vänta några månader faktiskt
Mycket vet jag inte men kan tänka mig att Nintendo sänker priset på samtliga OG-modeller faktiskt. Med en femhundring kanske? Eller har samma pris och börjar bundla mer så den känns mer prisvärd. Så jag skulle gissa att det är värt att vänta några månader faktiskt
Om inte annat så kommer ju många begagnade enheter dyka upp på Marketplace mm. när det är dags för folk att uppgradera. Gissningsvis betydligt billigare än nu (vilket jag i vissa fall tycker är för dyrt för begagnade enheter)
Om inte annat så kommer ju många begagnade enheter dyka upp på Marketplace mm. när det är dags för folk att uppgradera. Gissningsvis betydligt billigare än nu (vilket jag i vissa fall tycker är för dyrt för begagnade enheter)
Ja, den aspekten har vi ju också, att många lär vilja sälja av sina Switch-enheter dels för att finansiera nya konsolen men också för att nya konsolen kan spela de äldre spelen, och då andrahandsmarknaden snabbt kommer mättas kommer priserna högst antagligen behöva sänkas för att få de sålda. Och det kommer ju gynna de som mest vill köpa en Switch, vilken modell det nu än är, billigt!
Undrar om man skulle ta och vänta in Switch 2 oled denna gång eller köra på första versionen om den nu har kass batteritid osv.
Kass batteritid tror jag är grovt överdrivet, vad som sagts är att vissa spel som är mer krävande kan sänka batteritiden kraftigt. Tänk ray-tracing eller andra grafiskt krävande effekter. Vilket är att vänta. Men visst, det lär komma framtida varianter av olika slag som lär ha bättre batteritid. Så ska du typ bara spela bärbart och det är viktigt kanske det är lika bra att vänta.
<Uppladdad bildlänk>
Verkar som tillbehörstillverkare hintar om utannonsering imorgon redan
Tror detta ska tas med en väldigt stor nypa salt. Hoppas jag får äta upp mina ord. Men högst osannolikt att det inte blir reveal imorgon eller lansering i april med bara 3 månaders marketing. Tror på ca 4.5 månad marketing liknande som för Switch
Mer trovärdiga källor har sagt lansering i maj eller juni. Hade det vart reveal imorgon så hade vi nog fått veta det med idag. Sägs bli någon Xenoblade trailer imorgon enligt ex Pyoro (som nästan alltid är 100% korrekt).
Men hoppas jag har fel!
Blir perfekt till jul när det kommit lite spel Har backlog på Switchen så inte bråttom.
Kul!
Nintendo har räknat med att du har backlog!
Switch 2 har backwards compatibility så en del spel kommer får next gen patcher, en del spel kanske får uppskalningar och bättre fps från hårdvaran. Vissa spel kanske man måste spela som det är. Lär visa sig snart
Men att spela igenom backloggen kommer vara bättre att göra på switch 2 istället, i alla fall om du inte har planer på att sätta igång asap
Vad tror ni om priset på Switch 2?
399.99 USD. Översätts väl till alltifrån 5000 till 7000 i tok-landet.
Haha ja, har också tänkt i de banorna. Men det spekuleras i att utannonsering var tänkt att ske tidigare (som det ryktats om, med tidigare lansering nu i år) så att flera NDAs tillbehörstillverkare har haft har hunnit gå ut då de var anpassade till en annan plan så de har haft laglig rätt att dela sina bilder - och Nintendo har säkert inte klagat på det eller försökt förlänga det för som du säger det skapas ju en helt annan marknadsföring som de inte riktigt ens hade kunnat köpa sig till
Ptja, de kommer nog inte släppa en egen docka så den är nog legit. Gissar jag bara. Har ingen Steam Deck så vet inte, men att Switch 2 får 2 USB-C-uttag är nog praktiskt för många och tillbehör och laddning samtidigt t.ex.
Edit: nu när jag tänker på det, de visade ju upp flera tillbehör som joy-cons och pro controllers etc så hade de haft en docka hade den också visats. Så jo, det är antagligen den officiella dockan (eller mockup av den efter den enhet de tycks ha tillhands)!
Ja, men t.ex. Genki gör väl licensierade tillbehör...har svårt att tänka mig att de spolar relationen till Nintendo bara så där. Nä, tror på att Nintendo måste gett nån form av samtycke att de får teasa konsolen.
Undrar om man skulle ta och vänta in Switch 2 oled denna gång eller köra på första versionen om den nu har kass batteritid osv.
Tror vi får vänta till officiella utannonseringen innan man bestämmer sig för att vänta eller ej, hehe.
Vill även se vad det är för typ av skärm, håller fortfarande lite hopp för antingen Oled eller, mer långsökt, nån typ av mini/micro-led. Det sägs i alla fall att nya laddaren blir upp till 60 watt i strömstyrka jmf. med nuvarande 39 watt, plus att själva tablet-enheten på mock-ups verkar ha betydligt biffigare "grillar" (luftintag, heatsink). Så det bådar ju inte jättegott med ryktena om att batteriet blir ungefär detsamma eller liten uppgradering endast. Men det kanske är att det drar mycket ström bara för att uppnå 4K i docked mode, kanske bärbart läge blir kvar då på 720p och då kanske den inte drar mycket mer än nuvarande Switch...
Fråga kring skillnaden mellan mellan Switch1-original och Switch1-OLED (ja jag hade kunnat googla, men trevligare att fråga här), har sett er nämna att ethernetport tillkom till OLED-versionen, men är det någon mer skillnad utöver att den har en OLED-skärm och ethernetport? Någon prestandamässig skillnad är väl det jag framförallt är nyfiken på.
Har alltid stört mig lite på att det släpps PRO-versioner av konsoler några år efter originalet, får mig att känna att det va ett dumt beslut att köpa originalet och har aldrig haft tålamod att vänta till en PRO-version dykt upp.
En till fråga som dök upp nu, vi vet väl egentligen inte ens att det kommer släppas en OLED-version av Switch2, det är bara ett antagande/gissning folk gör?
Hoppas att mockup:en som cirkulerat inte visar dom riktiga spakarna på joy-cons. Om man nu får mer power i maskinen hade det varit bra om man hade spakar som går att spela FPS med. Riktigt usla på dagens (som jag redan påpekat i denna tråd 😂).
Det kan ju hända att Genki mfl fått korrekta måtten och därefter gjort en mockup som passar, men designmässigt ser ut som gamla Switch. Jag hoppas på det iaf! Det hade varit kul med lite mer designförändringar för ergonomi etc.
Hoppas att mockup:en som cirkulerat inte visar dom riktiga spakarna på joy-cons. Om man nu får mer power i maskinen hade det varit bra om man hade spakar som går att spela FPS med. Riktigt usla på dagens (som jag redan påpekat i denna tråd 😂).
Det kan ju hända att Genki mfl fått korrekta måtten och därefter gjort en mockup som passar, men designmässigt ser ut som gamla Switch. Jag hoppas på det iaf! Det hade varit kul med lite mer designförändringar för ergonomi etc.
Kikar man på vad partnertillverkare är ute med så verkar det ju som att man kommer kunna köpa till partner joycons. Säkerligen kommer någon erbjuda bättre spakar men säkerligen till en högre kostnad.
Kikar man på vad partnertillverkare är ute med så verkar det ju som att man kommer kunna köpa till partner joycons. Säkerligen kommer någon erbjuda bättre spakar men säkerligen till en högre kostnad.
Ja det är ju såklart en möjlighet. Bara tråkigt att Nintendo inte kunde ha liknande spakar som ska andra kontroller ( på nuvarande Switch). Så man slipper lägga 1000 spänn till.
Nintendo har räknat med att du har backlog!
Switch 2 har backwards compatibility så en del spel kommer får next gen patcher, en del spel kanske får uppskalningar och bättre fps från hårdvaran. Vissa spel kanske man måste spela som det är. Lär visa sig snart
Men att spela igenom backloggen kommer vara bättre att göra på switch 2 istället, i alla fall om du inte har planer på att sätta igång asap
Tror jag inte en sekund på. De ser bra ut på min Switch Oled som jag köpte i höstas. Spelar bara first party och ifall de ska släppa patchar till dem kommer de säkert kosta pengar. De gör inget gratis Nintendo. Hur många gånger har de släppt samma spel med lite nya texturer och tagit betalt för dem?
Men deras nya Switch 2-spel blir perfekta att ta hand om om ett år eller två. Spelade inte ett enda spel som släpptes under 2024.
Men är ändå glad över att det kommer en ny variant
Har spelbranschen som hobby
Tror jag inte en sekund på. De ser bra ut på min Switch Oled som jag köpte i höstas. Spelar bara first party och ifall de ska släppa patchar till dem kommer de säkert kosta pengar. De gör inget gratis Nintendo. Hur många gånger har de släppt samma spel med lite nya texturer och tagit betalt för dem?
Men deras nya Switch 2-spel blir perfekta att ta hand om om ett år eller två. Spelade inte ett enda spel som släpptes under 2024.
Men är ändå glad över att det kommer en ny variant
Rätt övertygad om att du har fel. Backwards compatibility är gratis. Majoriteten av next gen patch och uppskalning kommer vara gratis med. Några spel kanske man får köpa en uppgradering för någon hundring.
Med tanke på att Switch har över 8 år på nacken innan Switch 2 så är det inte så mycket att tänka på med Switch 2.
Jag kommer köpa dag 1 för typ 5-6k+1-2k för extra lagring. Sen veta att för 6-8k så har jag en ny konsol säkert kommer supportas lika länge 7-8-9 år innan Switch 3. + alla spel på NSO och Switch spel med på Switch 2. Ser investeringen i Switch 2 nästan som gratis då det är minimum 7-8 år innan jag behöver köpa nytt igen.
Rykte: Gamestop har börjat få in Switch 2 i systemet, kan såklart vara photoshoppat eller något, men kan vara tecken på att det är på g nu!
Ok, det här är ju sinnessjukt om det stämmer, men Genki påstår att de fick tag på sin äkta Switch 2 genom att köpa den på svarta marknaden...
Rätt övertygad om att du har fel. Backwards compatibility är gratis. Majoriteten av next gen patch och uppskalning kommer vara gratis med. Några spel kanske man får köpa en uppgradering för någon hundring.
Enligt vilka?
Det är bara önskedrömmar att Nintendo likt Rockstars, Naughty Dog etc tar en hundring ifall man äger BOTW till Switch så får man en Switch 2 uppdatering!
Nintendo är INTE direkt kända för att släppa gammalt för låga summor!
Nästa vecka släpps Donkey Kong, ett Wii spel till fucking fullpris! Jag älskar Nintendo, men dom är fan dumma i huvudet när det kommer till prissättningen. Likt Apple. Men ändå är dessa två bäst på det dom gör 😘
Fråga kring skillnaden mellan mellan Switch1-original och Switch1-OLED (ja jag hade kunnat googla, men trevligare att fråga här), har sett er nämna att ethernetport tillkom till OLED-versionen, men är det någon mer skillnad utöver att den har en OLED-skärm och ethernetport? Någon prestandamässig skillnad är väl det jag framförallt är nyfiken på.
Har alltid stört mig lite på att det släpps PRO-versioner av konsoler några år efter originalet, får mig att känna att det va ett dumt beslut att köpa originalet och har aldrig haft tålamod att vänta till en PRO-version dykt upp.
En till fråga som dök upp nu, vi vet väl egentligen inte ens att det kommer släppas en OLED-version av Switch2, det är bara ett antagande/gissning folk gör?
Vad uppgifter indikerar på, som t.ex. Digital Foundry fått höra, är att Switch OLED var tänkt att vara Switch Pro men att produktionen av chip försvårades av pandemin och att Nintendo då bestämde sig för att nöja sig med att släppa en konsol med "enbart" bättre skärm och batteri - samt då något förbättrad docka med ethernetport. Men den har ingen övrig tekniskt övertag från andra Switches. Och nej, det finns inga rykten nu som tyder på att det kommer en Pro-variant denna vändan men då det inte är produktionsproblem i fabriker eller så är antagandet att det kommer förr eller senare. Och att OLED-variant har ryktats hörts om redan.
Med tanke på att Switch har över 8 år på nacken innan Switch 2 så är det inte så mycket att tänka på med Switch 2.
Jag kommer köpa dag 1 för typ 5-6k+1-2k för extra lagring. Sen veta att för 6-8k så har jag en ny konsol säkert kommer supportas lika länge 7-8-9 år innan Switch 3. + alla spel på NSO och Switch spel med på Switch 2. Ser investeringen i Switch 2 nästan som gratis då det är minimum 7-8 år innan jag behöver köpa nytt igen.
Undrar också varifrån du fått de uppgifterna? Jag har aldrig sett eller hört någon kunna bekräfta att next gen patches blir gratis? Att du kommer kunna sätta in dina kassetter eller ladda ned OG Switch-spel och bara börja spela lär vara gratis ja (skulle bli ett PR-helvete om det kostar) men har de lagt ned tid och energi för att skapa next gen patches lär de inte ha gjort det gratis. Har heller inte hört någon säga att det skulle ske kostnadsfritt?
Enligt vilka?
Det är bara önskedrömmar att Nintendo likt Rockstars, Naughty Dog etc tar en hundring ifall man äger BOTW till Switch så får man en Switch 2 uppdatering!
Nintendo är INTE direkt kända för att släppa gammalt för låga summor!
Nästa vecka släpps Donkey Kong, ett Wii spel till fucking fullpris! Jag älskar Nintendo, men dom är fan dumma i huvudet när det kommer till prissättningen. Likt Apple. Men ändå är dessa två bäst på det dom gör 😘
Det är klart inte allt ska vara gratis. Dom som arbetat mycket och längre tid med större enhanced patcher måste såklart få lön.
Men jag tror ändå de flesta bara rakt av kan spelas som dom är på switch 2 med mindre patch och få en boost direkt från switch 2 via ai, uppskalning och liknande. Det tror jag kommer vara gratis.
Det är klart inte allt ska vara gratis. Dom som arbetat mycket och längre tid med större enhanced patcher måste såklart få lön.
Men jag tror ändå de flesta bara rakt av kan spelas som dom är på switch 2 med mindre patch och få en boost direkt från switch 2 via ai, uppskalning och liknande. Det tror jag kommer vara gratis.
Jaha, ja, det låter logiskt! Är det någonting som kan "låsas" upp med mindre arbete kommer det nog inte kosta nej, men det har ryktats om större next gen patches till t.ex. Breath of the Wild och inte alls säkert att de blir gratis.
Ny rendering från OnLeaks som tydligen brukar läcka mobilrenderingar som kan visa hur Switch 2 ser ut vid lansering.
Vad uppgifter indikerar på, som t.ex. Digital Foundry fått höra, är att Switch OLED var tänkt att vara Switch Pro men att produktionen av chip försvårades av pandemin och att Nintendo då bestämde sig för att nöja sig med att släppa en konsol med "enbart" bättre skärm och batteri - samt då något förbättrad docka med ethernetport. Men den har ingen övrig tekniskt övertag från andra Switches. Och nej, det finns inga rykten nu som tyder på att det kommer en Pro-variant denna vändan men då det inte är produktionsproblem i fabriker eller så är antagandet att det kommer förr eller senare. Och att OLED-variant har ryktats hörts om redan.
Nästan säker på att jag har mer lagring på oled maskinen än day one swirren.
Rastaration @ PSN & Twitch
Nästan säker på att jag har mer lagring på oled maskinen än day one swirren.
Ajuste, de gick väl från 32gb till 64gb lagring också. Men Switch 2 får ju 256gb från start så stort steg uppåt där.
Nu har det visat sig stämma att idag är dagen vi får mer information om Xenoblades och inte Switch 2
Såg någon tidigare idag posta på X om typ 222222 och någon tolkade det som utannonsering den 22:a. Så vi får väl hoppas på det.
Jag tror också mycket kommer vara gratis uppdateringar, sen är det ju tyvärr Nintendo vi pratar om så något kommer kosta.
Kanske får man alla patchar/uppdateringar om man prenumererar på onlinedelen?
Tror inte vi kommer se några separata grafik och prestandauppdateringar för x antal kr på storen tex, isf tror jag dessa kommer innehålla något mer.
Inte långt kvar innan vi vet nu iaf😁
Jag tror också mycket kommer vara gratis uppdateringar, sen är det ju tyvärr Nintendo vi pratar om så något kommer kosta.
Kanske får man alla patchar/uppdateringar om man prenumererar på onlinedelen?
Tror inte vi kommer se några separata grafik och prestandauppdateringar för x antal kr på storen tex, isf tror jag dessa kommer innehålla något mer.
Inte långt kvar innan vi vet nu iaf😁
Då de har haft flera stora expansioner "gratis" för NSO-prenumerationer denna generationen så känns det som att erbjuda next gen patches nästa är rimligt antagande
https://pbs.twimg.com/media/Gg0icehXQAAckEw?format=jpg&name=4...
Rykte: Gamestop har börjat få in Switch 2 i systemet, kan såklart vara photoshoppat eller något, men kan vara tecken på att det är på g nu!
"New GameStop leak confirms the Switch 2 will use ‘SSD like’ MicroSD Express format"
"But why is this so exciting, you ask? This isn’t just any MicroSD card. This is a MicroSD Express card, and the differences are more significant than you might imagine. Let’s dive into what makes this new storage solution so special.
To fully understand this story, we need to go back about a year, when Samsung announced they were developing a brand-new format of MicroSD cards, dubbed “Express,” that promised speeds up to 4.4x faster than the fastest cards on the market. According to Samsung, these cards offered SSD-like speeds in the same tiny form factor we’ve known and loved. They also have a significantly larger maximum storage capacity, theoretically maxing out at 128 TB. Yes, 128 TERABYTES!"
Verkar som det stämmer att Nintendo är de som samarbetade med Samsung på dessa kort och att de tycks vara helt i klass med SSD! Och kunna utöka minnet i konsolen något så enormt!
Så har då Nintendo utannonserat en ny konsol. Som du kan bygga i Lego. Game Boy. Börjar tro att de medvetet trollar oss fans som spänt väntar på utannonsering av Switch 2 Var logiskt att de vill ha ut information om Xenoblade och DK innan de tar hand om konsolen, men detta borde ju inte vara så högt prioriterat av Nintendo, speciellt inte som det släpps i oktober.
https://pbs.twimg.com/media/Gg3eA4WW8AAvTBS?format=jpg&name=s...
Så har då Nintendo utannonserat en ny konsol. Som du kan bygga i Lego. Game Boy. Börjar tro att de medvetet trollar oss fans som spänt väntar på utannonsering av Switch 2 Var logiskt att de vill ha ut information om Xenoblade och DK innan de tar hand om konsolen, men detta borde ju inte vara så högt prioriterat av Nintendo, speciellt inte som det släpps i oktober.
Nej det har dom inte!
Dom har utannonserat ett nytt LEGO-sätt!
Slå upp ordet konsol häpnas av vad fel du har Mr. Se & Hör!
Jag börjar tror att du trollar oss medvetet med vilken click bait artikel och bild du hittar där ute på nätet!