Mest skrämmande figur du såg som barn
Det är något som alltid skrämde skiten ur en med honom. Gillar honom fortfarande inte
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Jag var inte ett barn men åtminstone tonåring när jag fick se Valak första gången på bio. Fyf*n vad jag inte tycker om hennes ansikte. haha :'D
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
När jag var 4-5 år gammal i början av 80-talet så såg jag en tecknad musikvideo på TV till barnlåten "Sudda sudda bort din sura min", och det var inte vackert. Fick en mardröm av det dåligt tecknade barnet med det djävulska flinet.
https://images-cdn.9gag.com/photo/aVwV1G2_700b.jpg
Det är något som alltid skrämde skiten ur en med honom. Gillar honom fortfarande inte
Innan jag ens gick in på tråden var det denna typ som slog mig 😂
När jag var sju år bestämde sig en pedagog på fritids att visa en dokumentärfilm om en flicka med Progeria. Det var säkert ett fint syfte i bakgrunden, men som ett litet barn i den åldern, kunde jag inte bearbeta det. Minns att jag hade kraftig nattskräck efter det.
Jag tror inte hon direkt beskrev vad vi såg, utan bara startade filmen. Kanske hade jag upplevt det som annorlunda om jag fick prata om det och lite mer djupgående förståelse.
Vigo the Carpathian från Ghostbusters 2 gav mig mardrömmar. Just scenen när hans huvud kommer ut ur tavlan. Usch. Tycker fortfarande att den är obehaglig 😅
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
<Uppladdad bildlänk>
Vigo the Carpathian från Ghostbusters 2 gav mig mardrömmar. Just scenen när hans huvud kommer ut ur tavlan. Usch. Tycker fortfarande att den är obehaglig 😅
Haha!
Jag tycker tvärt om, hade gärna haft den som en poster på väggen nu
Dock så hade jag sett de animerade ghostbuster serierna innan så när jag väl såg live action filmerna så va jag redan van vid spöken.
Lilla laban hade man ju sett innan också och den tar ju bort allt som är läskigt med spöken om man ser den som barn!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/89/GordonShumway....
Min 6-åriga hjärna associerade honom med djävulen (och antagligen var det morsan som hade förklarat konceptet av djävulen) som gav mig många mardrömmar då.
Just fan!
Den tyckte man också va läskig som barn, så som han rörde sig och betedde sig satt inte rätt i ens barn hjärna.
Såg detta avsnittet för något år sen och givetvis är det inte läskigt längre, men man får lite nostalgi ändå ^^
Haha!
Jag tycker tvärt om, hade gärna haft den som en poster på väggen nu
Dock så hade jag sett de animerade ghostbuster serierna innan så när jag väl såg live action filmerna så va jag redan van vid spöken.
Lilla laban hade man ju sett innan också och den tar ju bort allt som är läskigt med spöken om man ser den som barn!
Jag hade faktiskt en canvastavla av honom i vardagsrummet under några år. Var både hemskt och härligt 😅
För egen del var GB2 mitt första möte med Ghostbusters, första filmen och serien såg jag långt senare xD
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Storpotäten i Vilse i Pankakan. Ser i princip exakt ut som Robert Aschberg f.ö, som jag varken tycker ser eller är trevlig, alls.
Men kan inte påminna mig om att jag direkt blivit skrämd av någon karaktär, för mig har det alltid mer varit stämning i filmer än hur någon karaktär ser ut. Men ja, när man var 4-5 år så var storpotäten en otrevlig typ som man inte tyckte om