Snabbkollen – Hur mycket spelar du i julhelgen?

Robot
Snabbkollen – Hur mycket spelar du i julhelgen?
Medlem

Är ledig hela jullovet, har verkligen gett tillbaka lusten att spela riktigt långa partier, då jag knappt orkar eller hinner spela när man jobbar. Har nog hittills snittat 8-10h om dagen, nästan som på den gamla goda tiden när man var ung.

Medlem

Har lovat sambon 0 timmar från 10 december till 15 januari 👍

Medlem

Bästa inköpet var ju en Playstation Portal. Tack vare den kan jag nu när vi är iväg hos svärföräldrarna ta mig en spel paus då och då. Super smidigt! Lätt och snabbt att komma igång eller bara stänga ner. Kan verkligen rekommenderas!

Medlem

Likt Majoren har lite ledighet åter tänt min spel-gnista. Orkar knappt starta datorn efter jobbet för man är så mentalt trött och not in the mood.
Kanske ett tecken på att det är dags att byta till något mer givande jobb..?

Trodde inte jag skulle gilla Indiana Jones-spelet, så jag.. ähum.. hittade det väldigt billigt på ett ställe för att testa. Men det var ju riktigt kul, nu blir det att köpa det på Steam faktiskt.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Har lovat sambon 0 timmar från 10 december till 15 januari 👍

Varför lovar man något sådant dumt? 🤓

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Bästa inköpet var ju en Playstation Portal. Tack vare den kan jag nu när vi är iväg hos svärföräldrarna ta mig en spel paus då och då. Super smidigt! Lätt och snabbt att komma igång eller bara stänga ner. Kan verkligen rekommenderas!

Hur ser streamade spel ut på den? Upplevs tex ps3 spel som ”snyggt”?

Medlem

Spelar ungefär lika mycket som alltid varför nu det skulle ändrats.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelar lika lite som tidigare under året. Hade hoppats kunna klämma in lite nu under helgerna men det har inte hunnits med än.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Hur ser streamade spel ut på den? Upplevs tex ps3 spel som ”snyggt”?

Jag har inte spelat några äldre spel än. Men har inte upplevt några problem iallafall.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Varför lovar man något sådant dumt? 🤓

För att vi är utomlands och besöker hennes familj och släktingar 😆 Steam Decken är givetvis med så jag har brutit det löftet "ibland" men annars är vi mest ute på äventyr så det har faktiskt gått bra utan gaming. Men saknar det lite måste jag erkänna haha

It's not a lake, it's an ocean

Knappt någonting alls. Jag går alltid omkring i illusionen att jag kommer få tid att spela, men innerst inne vet jag att det inte blir så. I år kände jag mer än tidigare att jag hade velat få en stund för mig själv och bara spela. Men jag får acceptera att julen faktiskt är en familjehögtid och barnens högtid först och främst.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Majoren:

Är ledig hela jullovet, har verkligen gett tillbaka lusten att spela riktigt långa partier, då jag knappt orkar eller hinner spela när man jobbar. Har nog hittills snittat 8-10h om dagen, nästan som på den gamla goda tiden när man var ung.

Samma här 🙂. Kopplade bort allt sociallt och var t.ex. knappt inne på nätet igår och spelade säkert lika mycket som dig, samt att jag hann titta på serier och en film. Det kändes verkligen befriande och avkopplat för sinnet. Längesen man kände så 🙂.

Medlem

Jag har inte spelat såhär mycket på länge

Medlem

Typ klar med huvudbyggnaden, stallet och kyrkogården. Har en del att göra. Mina villagers ska få en undervattensbas härnäst

edit: döda Wither så jag får tag på en beacon också.

Medlem
Medlem

Okej sista.

Medlem

Är mellan två jobb och är dessutom vrålförkyld nu så mina julplaner med min familj blev tyvärr inställda.
Så kan inte direkt säga att jag spelar mindre för tillfället xD

signatur
Daz
Medlem

Får se om det blir någon speltimma alls.

Släkten är ganska stor så vi firar jul både 24, 25 och 26 på olika ställen och med olika delar av släkten.

Sedan är sambon väldigt gravid och vi väntar tillökning tidigt i mars nästa år. Blir vårat tredje gemensamma barn, sedan har jag tre större barn/tonåringar med exet. Så har häcken full med saker att göra som organisering, städning, matlagning, underhålla/umgås samt hålla ett öga på mina 5 barn samt en höggravid sambo.
Driver eget företag också och en del av verksamheten är support så det blir i alla fall att jag tar en sväng in till kontoret och kollar läget varje dag för att se hur det går och hålla mig uppdaterad, det är minst en timma varje dag.

Så vi får se om det blir någon speltimma under ledigheten. Men i vilket fall som helst så är det självförvållat och jag är helt okej med det. Jag är en simpel man och är nöjd och belåten så länge barnen och sambon är glada och har det gött.

Medlem

Nä, blir lite svårt då datorn är hemma.
Men spelar brädspel med syrran istället.

Medlem

Sambon är och hälsar på sin släkt, tog med sig sonen på 3 månader, så har spelat wow classic 8 timmar idag xD

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Är mellan två jobb och är dessutom vrålförkyld nu så mina julplaner med min familj blev tyvärr inställda.
Så kan inte direkt säga att jag spelar mindre för tillfället xD

Samma här.
Blev helt kanonförkyld dagen innan julafton och det håller i sig än.
Aja, jag slapp se Kalle Anka på julafton och jag slapp alla galna ungar som klättrar på en.
Tänker spela så mycket jag orkar.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Likt Majoren har lite ledighet åter tänt min spel-gnista. Orkar knappt starta datorn efter jobbet för man är så mentalt trött och not in the mood.
Kanske ett tecken på att det är dags att byta till något mer givande jobb..?

Trodde inte jag skulle gilla Indiana Jones-spelet, så jag.. ähum.. hittade det väldigt billigt på ett ställe för att testa. Men det var ju riktigt kul, nu blir det att köpa det på Steam faktiskt.

Detta är ett extremt starkt tecken på att det är dags att byta jobb för väldigt längesen. Orkar du inte med dina intressen efter jobbet så är det inte lönt att hålla fast vid det jobbet heller. Detta är ett väldigt bra recept om man vill börja må dåligt och bli deprimerad 👍 Sök något annat å gör något kul av din lediga tid.
Vi ska alla dö, men är det inte mer lönt att ha kul, må bra och ha ork till att göra roliga saker i väntan på det? 😁👍

Medlem
Skrivet av cyppa:

Detta är ett extremt starkt tecken på att det är dags att byta jobb för väldigt längesen.

Börjar inse det.
Mår galet mycket bättre när jag är ledig.
Känns som jag börjar må bra först på söndagen varje helg och då är det redan över.

Tänkte jag skulle försöka hålla ut till maj.
Kommer ett par stora förändringar på jobbet som kan göra saker och ting bättre. Gör det inte det, så drar jag. Vi ska byta till ny lokal som förhoppningsvis inte konstant luktar däck, och chefen ska på en utbildning i hur man beter sig, då han fick absolut sämsta möjliga betyg i medarbetarundersökningen (bokstavligen alla anställda gav honom 1 av 5 lol)

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Börjar inse det.
Mår galet mycket bättre när jag är ledig.
Känns som jag börjar må bra först på söndagen varje helg och då är det redan över.

Tänkte jag skulle försöka hålla ut till maj.
Kommer ett par stora förändringar på jobbet som kan göra saker och ting bättre. Gör det inte det, så drar jag. Vi ska byta till ny lokal som förhoppningsvis inte konstant luktar däck, och chefen ska på en utbildning i hur man beter sig, då han fick absolut sämsta möjliga betyg i medarbetarundersökningen (bokstavligen alla anställda gav honom 1 av 5 lol)

Du gör rätt i som sätter ett mål. Du kan alltid börja "kasta ut lite krokar" redan nu till bekanta och vänner för rätt va det är så kommer ett erbjudande till ett annat jobb. Det är som man brukar säga lättare att få ett nytt jobb när man redan har ett.

Det som är mest skrämmande är att det alltid är chefen som det är något fel på. Verkar som att man måste (inte alltid) vara ett riktigt jävla as för att bli chef på många ställen. Man undrar hur dom fungerar i skallen många ggr.
1 av 5.. Haha, han måste vara ett riktigt jävla arsle.

Men som sagt gör du rätt i att sätta ett visst datum för att sedan dra vidare om det inte blir bättre. Du kommer tacka dig själv sedan. Att må dåligt pga ett jobb är inte värt det, så mycket betalar dom en inte.

Medlem

Spelar ungefär lika lite då som annars. Dök inte upp något mer intressant spel denna jul heller. :/

Medlem

Hade jag fått bestämma själv hade vi varit hemma och jag hade då avverkat många timmar i Satisfactory. Nu tar jag dock en för laget och är med familjen till Italien så att svärföräldrarna ska få uppleva landet innan de blir för gamla. Tänker dock ofta att det är helt ok men fan inte Satisfactory-bra (har i min ungdom redan besökt samtliga ställen svärföräldrarna ska få besöka nu). Kommer ha någon dag kvar hemma iaf innan det blir åter till jobbet.

Medlem

Blir spela först igen i slutet av januari, inte tillgång till spelburken innan dess. Så, inget spela alls sen mitten av december.

1
Skriv svar