Stora ryktestråden för "Switch 2"
Nu har Nintendo tillgängliggjort uppkommande datum för investerarmöten så gissar på att ryktena om att utannonsering sker i Januari innan dess stämmer, för att kort därefter ha en Nintendo Direct för Switch 2-spel samt lite OG Switch-spel också såklart. Så kör de marknadsföringsrace fram till Maj-juni som det nu verkar peka mot att konsolen lanseras.
https://youtu.be/1Cd0lRIqRmk?t=215
Utöver att prata om informationen ovan så tar Prime också upp Foxconn och information om ökning på 223% från förra året (se bild nedan också) vilket tydligt indikerar att massproduktionen av Switch 2 är påbörjad!
https://i.imgur.com/RzngqTe.png
Edit: och som han säger i videon, det verkar som betalning tas emot först när köparen har mottagit varan vilket indikerar att massproduktionen inte bara har börjat utan också resulterar i färdiga konsoler i lådor som nu skeppats till Nintendo inför snar lansering!
Idag lanserade tydligen Nate the Hate en podcast där han diskuterade Switch 2, i vilken han pratar om att han hört från industriinsiders att Maj-juni mycket riktigt verkar vara lanseringsfönstret, vilket passar bra med att Nintendo ska ha börjat mottagit färdigpacketerade konsoler redan.
Här hittade jag hans senaste podcast, 4 timmar gammal, har dock inte sett den och vet inte heller när han pratar om Maj-juni-fönstret men vill någon se igenom hela podden på 1h 15m så finns den här:
Här har jag timestampat utdrag ur podcasten ovan om "industritjattret" om maj-juni och vad det kan betyda. Som att det bara är när spelföretag fått som fönster och ha sina spel redo t.ex. Så inte nödvändigtvis lansering. Men mycket möjligt så också såklart.
Han pratar senare om att Nintendo planerar ett event för Switch 2 i början av Maj där press, och kanske besökare, får provspela konsolen för första gången! För övrigt vet han inte mycket om vad som kommer ske i eventet, men han spekulerar i att det är liknande det som Nintendo höll i januari 2017 inför Switch-lanseringen.
Från det eventet var det alltså ungefär 1,5 månader till lanseringen, och får vi samma tidslinje nu är sen maj till sen juni mycket möjligt som lansering som nyare uppgifter pekat mot!
4e Februari så har Nintendo sitt sista investor meeting för fiscal year 2024. Goda chanser att Switch 2 visas upp innan dess.
8 veckor till dess och 2 sista veckorna i december samt första veckan i januari går bort per automatik.
Så reveal nästa vecka (50) eller 2025 vecka 2-3-4-5 verkar rimligt.
Mer shipping data kommer också i början av nästa vecka.
<Uppladdad bildlänk>
Nu har Nintendo tillgängliggjort uppkommande datum för investerarmöten så gissar på att ryktena om att utannonsering sker i Januari innan dess stämmer, för att kort därefter ha en Nintendo Direct för Switch 2-spel samt lite OG Switch-spel också såklart. Så kör de marknadsföringsrace fram till Maj-juni som det nu verkar peka mot att konsolen lanseras.
4e Februari så har Nintendo sitt sista investor meeting för fiscal year 2024. Goda chanser att Switch 2 visas upp innan dess.
8 veckor till dess och 2 sista veckorna i december samt första veckan i januari går bort per automatik.
Så reveal nästa vecka (50) eller 2025 vecka 2-3-4-5 verkar rimligt.
Mer shipping data kommer också i början av nästa vecka.
Japp, gjorde inlägg om det tidigare idag (eller tekniskt sett igår nu då)! Vore kul om det utannonserades innan Game Awards och sen visas Metroid Prime 4: Beyond där och bekräftas bli cross gen title. Men räknar inte med det längre, jag börjar nu tillslut luta mot team 2025 då allt mer pekar mot en januari-utannonsering. Men att konsolen börjar luta med att inte bara ha börjat massproduceras utan även skeppats till Nintendo för försäljning lutar mot att vi är väldigt nära! Men ja, ska bli spännande att se vad nästa shipping data visar!
Japp, gjorde inlägg om det tidigare idag (eller tekniskt sett igår nu då)! Vore kul om det utannonserades innan Game Awards och sen visas Metroid Prime 4: Beyond där och bekräftas bli cross gen title. Men räknar inte med det längre, jag börjar nu tillslut luta mot team 2025 då allt mer pekar mot en januari-utannonsering. Men att konsolen börjar luta med att inte bara ha börjat massproduceras utan även skeppats till Nintendo för försäljning lutar mot att vi är väldigt nära! Men ja, ska bli spännande att se vad nästa shipping data visar!
Missade det inlägget - Såg det nu!
Gällande Game Awards så blir det intressant vad vi får se. Andy Robinson som är känd journalist i spelindustrin verkar ha insider info. Säger inte exakt vad utan bara:
” Expecting a VERY big Game Awards next week. Fire up the hype train.”
När någon frågade om han gissade svarade han:
” Definitely not a guess”
Hur mycket som är Nintendo och hur mycket som är PC/Playstation/Xbox lämnar jag dock osagt. Men Silksong 2 ryktas väll hårt sen ett tag tillbaka, Metroid Prime 4 trailer? Switch 2 har jag lite svårt att se dock. Detta event är mest för att highlighta spel, inte hårdvara är min tolkning av Game Awards
Missade det inlägget - Såg det nu!
Gällande Game Awards så blir det intressant vad vi får se. Andy Robinson som är känd journalist i spelindustrin verkar ha insider info. Säger inte exakt vad utan bara:
” Expecting a VERY big Game Awards next week. Fire up the hype train.”
När någon frågade om han gissade svarade han:
” Definitely not a guess”
Hur mycket som är Nintendo och hur mycket som är PC/Playstation/Xbox lämnar jag dock osagt. Men Silksong 2 ryktas väll hårt sen ett tag tillbaka, Metroid Prime 4 trailer? Switch 2 har jag lite svårt att se dock. Detta event är mest för att highlighta spel, inte hårdvara är min tolkning av Game Awards
Ja, såg det i en video av SwitchForce så det låter ju som det blir en riktigt trevlig show nästa vecka! Metroid Prime 4 och även 2+3 har ryktats så tror det är rätt troligt det visas upp då. Och förväntar mig inte att de visar Switch 2 där utan mer bekräftar det i slutet av trailern med typ "For Nintendo Switch... and 2" typ. Så tror inte heller de visar upp konsolen där, det skulle bli för korthugget och märkligt då det är ganska snabba puckar där oftast. Men det skulle räcka med något sådant litet för att fullständigt sätta eld på internet och bygga hype over 9000!
Spekulation om nästa Mario Kart på Switch 2 - utifrån tidigare spel men också intervjuer som kan ge hintar om vad som väntar! Vad tror/hoppas ni på?
- Ranks online som LoL - Bronze - Silver - Gold etc så man blir motiverad att ranka högre och möta bättre. Nya sässonger etc.
- Online turneringar
- Rocket League liknande mode
- Flera offline modes: Vattenskotrar, Dirt Bikes, Flygplan - liknande Diddy Kong Racing. Escape mode, olika challanges, bossar etc.
- Live service: Släppa uppdateringar och DLC, expansions etc under hela Switch 2 livscykel.
Blir jäkligt roligt att se hur dom bygger upp nästa Mario Kart. Hoppas verkligen på en fet onlinedel i varje fall. Resten är mest brainstorming.
Nintendo-ninjorna tycks ha tagit ned material rörande förhandsbokningar av tillbehör till Switch 2. Vilket "bekräftar" att de faktiskt läckte konsolen. Men ja, de gjorde ju fel som ens hade vaga antydningar av konsolen utifrån mått de fått av Nintendo för att kunna göra tillbehör. Återstår att se om de får fortsatt förtroende framöver...
Nintendo är nominerade till ett par kategorier i Game Awards, bland annat för mest emotsedda spel i Metroid Prime 4: Beyond som kanske får ny trailer där - och kanske bekräftelse att släppas även till Switch successor? Ska bli spännande att se.
Möjlig första bild på switch 2 läckt av tillbehörstillverkare.
Möjlig första bild på switch 2 läckt av tillbehörstillverkare. https://pbs.twimg.com/media/GeZqUMBbwAAe2yJ?format=jpg&name=l...
https://pbs.twimg.com/media/GeZlVqPakAAvU8Y?format=jpg&name=l...
https://x.com/1DaP_PaD1/status/1866290520210984979
Vilket jag redan postat video om, och hur Nintendo har jagat ned materialet redan Du är vad vi på internet kallar Teh 0ld
Men när vi ändå är på ämnet dök det upp ytterligare en video om detta och mer detaljer kring det!
Vilket jag redan postat video om, och hur Nintendo har jagat ned materialet redan Du är vad vi på internet kallar Teh 0ld
Men när vi ändå är på ämnet dök det upp ytterligare en video om detta och mer detaljer kring det!
Miss av mig. Nu kan man se bilderna också i alla fall.
Edit: Tänkte att det var underligt att du inte postat något om den stora läcka än haha
Miss av mig. Nu kan man se bilderna också i alla fall.
Edit: Tänkte att det var underligt att du inte postat något om den stora läcka än haha
Ja, jag menade det bara retsamt inget allvarligt. Ja, vissa som bara vill se bilderna kan nu göra det utan att klicka igång en video. Så det är ju bra! Ja, hade jag missat detta hade du fått ge mig bakläxa haha!
Baserat på tillbehören som finns ute för förhandsbokning så verkar det finnas flera versioner av Switch 2?
En version som bara är bärbar och en version som har dock station man kopplar till TVn liknande nuvarande Switch.
Alternativt en billigare dock station och en pro dock station?
Baserat på tillbehören som finns ute för förhandsbokning så verkar det finnas flera versioner av Switch 2?
En version som bara är bärbar och en version som har dock station man kopplar till TVn liknande nuvarande Switch.
Tror vi ska se de bilderna som indikationer på hur konsolen ungefär kommer se ut, inte att de läckt den exakta designen eller avslöjat några detaljer som Nintendo inte hunnit utannonsera. Som vissa knappar kanske stämmer, men antagligen inte hela upplägget och utseendet eller dockan. Så skulle inte läsa in för mycket i detta. Å andra sidan har det ju pratats om två SKU:s vid lansering, men det har snarare spekulerats i typ två olikfärgade joy-cons (som Switch lanserades med) och ingenting har nämnts om olika dockor. Och skulle de ha röjt det skulle de nog ha betydligt större problem med Nintendo än att deras video togs ned bara...
Edit: å andra sidan kanske de lanserar en Switch 2 och Switch 2 Lite direkt
Ja varför inte. WiiU kom i två versioner vid release. Å andra sidan släpptes 3ds (tror xl kom senare) och Switch bara i en version vid release. En billigare handheld only vid release kan vara ett trevligt alternativ för de som bara spelar portabelt.
SwitchUp har fått en "mock up" av switch 2 skickad till sig från en tillverkare av switch-väskor i Kina. Väldigt detaljerad, kanske det blir så här den kommer se ut.
Postade inte den för det är samma 3D-print som den kinesiska tjejen postade tidigare i somras. Men någon kanske missade den och nu ser denna istället så all good!
Ok, det har nu publicerats ett patent som kan röra Switch 2-kontrollen (att det inte visas utan står unautorized gör det ju bara mer spännande!) och någonting helt nytt för en spelkontroll!
Den beskrivs som "tänk dig en joystick som inte bara rör sig, utan känns annorlunda beroende på vad som händer i spelet; det är en "information processing system" som är designad att ändra spelupplevelsen helt dynamiskt!" så det låter ju väldigt spännande!
Men vad är den "hemliga såsen"? Jo, Magnetorheological fluid (MRF), en vätska som kan bli nästan helt solid vid elektromagnetisk laddning - och som tidigare rykten och uppgifter pekat på så kommer joy-consen vara magnetiska fästa vid konsolen. Så även om detta ska tas med en nypa salt såklart är det mycket troligt att detta är en äkta läcka och faktiskt kommer visa sig stämma. Och det låter ju minst sagt väldigt spännande!
Postade inte den för det är samma 3D-print som den kinesiska tjejen postade tidigare i somras. Men någon kanske missade den och nu ser denna istället så all good!
Ok, det har nu publicerats ett patent som kan röra Switch 2-kontrollen (att det inte visas utan står unautorized gör det ju bara mer spännande!) och någonting helt nytt för en spelkontroll!
Den beskrivs som "tänk dig en joystick som inte bara rör sig, utan känns annorlunda beroende på vad som händer i spelet; det är en "information processing system" som är designad att ändra spelupplevelsen helt dynamiskt!" så det låter ju väldigt spännande!
Men vad är den "hemliga såsen"? Jo, Magnetorheological fluid (MRF), en vätska som kan bli nästan helt solid vid elektromagnetisk laddning - och som tidigare rykten och uppgifter pekat på så kommer joy-consen vara magnetiska fästa vid konsolen. Så även om detta ska tas med en nypa salt såklart är det mycket troligt att detta är en äkta läcka och faktiskt kommer visa sig stämma. Och det låter ju minst sagt väldigt spännande!
Här var modellen av högre kvalitet än den kinesiska videon imo. Mer representativt för potentiell slutprodukt.
Här var modellen av högre kvalitet än den kinesiska videon imo. Mer representativt för potentiell slutprodukt.
Jaha, jag utgick utifrån titeln att det var samma mockup men jag kanske missförstod då och detta är en nyare variant?
"Let's look at the issues around a June release."
Kinesiska tillbehörstillverkare kan verkligen inte hålla sig från att läcka Switch 2 nu. Vad tror ni, ser detta legit ut? Det blåa är alltså ett silikonskal och inte själva Switch 2-konsolen. Men vi tycks ändå få ett hum om design och så. Eller vad tror ni?
Vad tror ni, ser detta legit ut?
Nej
https://scontent.fgse3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/47020394...
https://scontent.fgse3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/47015976...
Kinesiska tillbehörstillverkare kan verkligen inte hålla sig från att läcka Switch 2 nu. Vad tror ni, ser detta legit ut? Det blåa är alltså ett silikonskal och inte själva Switch 2-konsolen. Men vi tycks ändå få ett hum om design och så. Eller vad tror ni?
Ser lite konstigt ut vid triggerna? Eller bara jag som tycker det?
Ser lite konstigt ut vid triggerna? Eller bara jag som tycker det?
Menar du axelknapparna som ser ut att gå i "vågor"? Det kan vara skalet som får det att framstå som det? Eller bara "en rolig grej" de vill ska särskilja nya från gamla? Tycker inte det ser alltför konstigt ut i alla fall...
https://scontent.fgse3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/47020394...
https://scontent.fgse3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/47015976...