Hetaste spelsläppet i dec 2024

Skribent
Hetaste spelsläppet i dec 2024

Lite försenat är det nu dags att rösta fram december månads hetaste spelsläpp. I november vann Stalker 2 en förkrossande stor seger, med 53 procent av rösterna, följt av Microsoft Flight Simulator 2024 (11 %) och Dragon Quest 3: HD-2D Remake (6 %).

December bjuder inte på sådär jättemånga släpp, men det finns några riktigt efterlängtade titlar. Både Path of Exile 2 (early access) och Indiana Jones and the Great Circle är redan ute, och därtill kommer Alien till VR i form av Alien: Rogue Incursion.

Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform (info om plattformar hittar ni via länken nedan). Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.

Releasehästryttare

Jag röstade på Infinity nikki!

Men hoppas även att MiSide som släpps i morgon blir bra, gillar gulliga skräckspel!

※This game contains intense scenes. It is not recommended for those with weak hearts.

Releasehästryttare

Såg ett riktigt spännande spel nu på Steam som skall släppas senare idag!

Industrial Annihilation

Ser ut som Factorio möter Total Annihilation

Redaktör
Ponny

Rätt svar: Indiana Jones. Fasen vilket fint spel.

Men ja, det finns fler jag är nyfiken på. Skydance's Behemoth, The House of Da Vinci VR och Fantasian.

signatur

En Bamseponny av folket

Chefredaktör

Path of Exile II har jag riktigt roligt med!

Medlem

Jag hatar att säga det men jag tror att min plånbok gör rätt som inte dras med i hypen! Låt oss säga att man har både tid och pengar att investera vilket är aldrig fel i dessa jultider! Kanske The Thing Remastered! Det finns många bra men vi har ju blott en röst då det får bli det! Annars hade Indy legat bra till och VR-titlarna nu när jag personligen blivit mer nyfiken på det spelformatet!

Medlem

Jag trodde Dredge, Resident Evil 2, och Darktide redan hade släppts?

Redaktör

Indiana Jones startar jäkligt starkt, måste jag säga.

signatur
Medlem

Inget intressant i December tyvärr. Lite förvånad att Darktide inte fanns till PS5 dock.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inget intressant i December tyvärr. Lite förvånad att Darktide inte fanns till PS5 dock.

Det borde du vara eftersom jag spelade med en person som satt på PS5 senast för 3 dagar sedan.

signatur

I drank what?

Medlem

Darktide!

signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Devan:

Industrial Annihilation

https://youtu.be/BB49yJp-rJI

Eh... Kolla in BAR(Beond All Reason) istället mycket bättre än skaparna av Planetary Annihilation spelen.
Fast BAR fortfarande är en Alpha dock gratis.
https://www.beyondallreason.info/

För övrigt inga av nämnda spel i listan är intressanta.

Är upptagen av att spela STALKER 2 och några indie spel.

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Ni kanske bör vara lite tydligare med vad alla dessa redan släppta titlar gör i denna listan, skapar mycket förvirring. Behövde googla vad RE2 skulle släppas på nu och det verkar vara MAC/iOS, det kanske bör förtydligas t.ex.

Medlem

Håller på att ta mig igenom Lorelei and the laser eyes just. Väldigt atmosfäriskt och mysigt, för de som gillar pusselspel!

Medlem
Skrivet av Devan:

Industrial Annihilation

Fan har helt glömt bort att detta releasas nu. Som Kickstartare av förra spelet så ser jag fram emot detta ny släpp. För vem vill inte ha lite RTS i sitt factorio

Indiana Jones är faktiskt också ett av de få AAA spel som jag har fått lite lusta att skaffa. Verkar riktigt kul spel.

Medlem

Valde PoE 2, knark asså, underbart. Har inte dragit igång Indy ännu men blev sugen nu när man läste kommentarerna.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Valde PoE 2, knark asså, underbart. Har inte dragit igång Indy ännu men blev sugen nu när man läste kommentarerna.

Du kommer inte ångra dig, ett fantastiskt spel.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Devan:

Industrial Annihilation

Wow det ser fantastiskt trevligt ut

FM-guru
F.d. Sisyr

Path of Exile 2, såklart. Men ser fram emot att sätta tänderna i Indy-liret vartefter också.

Medlem

PoE 2 för mig.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Rätt svar: Indiana Jones. Fasen vilket fint spel.

Men ja, det finns fler jag är nyfiken på. Skydance's Behemoth, The House of Da Vinci VR och Fantasian.

Medhåll! Spelar det dock över Game Pass-strömning på min Samsung TV så har inte optimala grafiska detaljer om vi säger så...

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Jag hatar att säga det men jag tror att min plånbok gör rätt som inte dras med i hypen! Låt oss säga att man har både tid och pengar att investera vilket är aldrig fel i dessa jultider! Kanske The Thing Remastered! Det finns många bra men vi har ju blott en röst då det får bli det! Annars hade Indy legat bra till och VR-titlarna nu när jag personligen blivit mer nyfiken på det spelformatet!

Game Pass kan passa bra ibland. Stalker 2, Indiana Jones och tom MSFS2024. Inte dåligt tycker jag.
Men tid - ja, det kan man inte köpa (i för sig, om du har pengar och inte behöver jobba...)

Medlem
Skrivet av sumodl:

"Knark" haha.

Jag avskydde Diablo 4 som kändes extremt plastigt och konstgjort, men det här kanske känns mer genuint?

signatur

Memento Mori

Releasehästryttare

Jonny spana in detta!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"Knark" haha.

Jag avskydde Diablo 4 som kändes extremt plastigt och konstgjort, men det här kanske känns mer genuint?

Svårt att säga hur du kommer uppfatta spelet, jag skulle kolla in lite videos så får du en bra känsla för hur det är.

Jag gillade dock D4 men tröttnade ganska fort, körde bara 10-20h efter jag var klar med kampanjen.

Annars väntar du bara, blir gratis framöver när det lämnar early access. Tror dem sa något om 6mån+ innan full release.

1
Skriv svar