Dave the Diver har håvat in 5 miljoner köpare

Robot
Dave the Diver har håvat in 5 miljoner köpare

Men vi väntar fortfarande på ett Xbox-släpp.

#Dave-the-diver, #Mintrocket, #nyhetstips

Har inte hunnit prova det än på PS5 (PS+) men det verkar kul. Såg att det kommit ett Dredge content pack till Dave The Diver, sånt är skoj.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Riktigt bra spel. Beroendeframkallande på ett bra sätt.

Avstängd

Köpte dave the diver, körde ett tag men refunda.
Tyckte inte alls det var speciellt bra.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var lite för enformig för min smak, samt lite mycket RNG för att jag skulle orka med. Men kan förstå att folk gillar det för det är ganska glatt och lättsamt.

Medlem

Grymt bra spel, sitter just nu och spelar det. Har plöjt in över 40 timmar och är kanske halvvägs i storyn. En riktig pärla tycker jag.

Medlem

Var jäkligt coolt spel detta.
Ett av årets bästa.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Då kanske Nexon börjar fundera på att göra fler spel utan online-krav och mikrotransaktioner.

Jag är ganska säker på att även Dave the Diver från början var tänkt att bli ett F2P "evighetsspel".

ELF
Medlem

Jag förstår inte varför det är så populärt. Men riktigt kul för honom.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Jag förstår inte varför det är så populärt. Men riktigt kul för honom.

Kanske för att folk tycker det är ett bra spel?

ELF
Medlem
Skrivet av Therant:

Kanske för att folk tycker det är ett bra spel?

Men inte jag. Alla andra tycker fel.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Men inte jag. Alla andra tycker fel.

Ja, det är väl så🏳️‍🌈

Medlem

Jag blev så himla besviken av detta spelet. Allt är egentligen grymt bra. Grafik, musik, humor, tempo och så vidare.

Men jag klickade inte alls med harpunen som är basen i gameplayet (under vatten). Det är för mig obegripligt att man har valt att begränsa siktet till zoner på vänster och höger sida. Det leder till pill och frustration när man ska positionera sig korrekt. Varför inte bara låta en sikta fritt i 360 grader?

Kanske är det jag som spelar fel.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag blev så himla besviken av detta spelet. Allt är egentligen grymt bra. Grafik, musik, humor, tempo och så vidare.

Men jag klickade inte alls med harpunen som är basen i gameplayet (under vatten). Det är för mig obegripligt att man har valt att begränsa siktet till zoner på vänster och höger sida. Det leder till pill och frustration när man ska positionera sig korrekt. Varför inte bara låta en sikta fritt i 360 grader?

Kanske är det jag som spelar fel.

För min del var det en vanesak, det var frustrerande i början. Men lärde att anpassa mig mot alla de olika sorters fisk man stöter på. Nu sitter det i ryggmärgen och är inte det minsta störande längre.
Men jag förstår din tanke, skulle ge rådet att ge det mer tid, om du har viljan till det.

Medlem

En bit in så är det väldigt lätt för mig att komma bort mig. Har alldeles för många spel på gång. Typ.

1
Skriv svar