Lyxa till jobbveckan
Lyxar du till det under jobbveckan?
Nu tänker jag inte på att du går ut och käkar lunch flera dagar för att matlådan inte lockade så mycket. Jag tänker mer unnar dig något extra utöver det vanliga kanske en gång eller ett par någon vecka eller varje vecka.
För min egen del brukar jag på torsdagarna köpa några frallor och pålägg i butiken för att käka på min rast. På fredagarna blir det gifflar och Pucko.
Lite lyx i vardagen!
Kanske har du massage en gång i månaden vid lunchtid?
Du lägger en rad på lotto och hoppas på en vinst?
Tar en timme med gaming på Steam Decken?
Hur lyxar ni till det på jobbet när tiden finns?
Halo kompis!
Är frallor och pålägg lyx? Jävla inflation! 😃
Jag hade ett jobb tidigare i livet där vi hetsade varandra en del på lunchen. Det var matlåda i kylen, men sen skulle en åka och köpa pizza, och då gjorde vi det allihop istället. Blev en jäkla massa skräpmat under några år där. Nu äter jag ofta inte alls på jobbet. Väldigt ovanligt att jag äter på rasten. Brukar köpa en Loka och sippa på, medans jag läser här på FZ i personalköket.
Frågar du mina kollegor blir svaret: Fredrik gör och äter exakt samma saker varje dag. På senare tid har jag börjat dricka Pepsi Max Lime efter lunchen, men det gör jag (min vana trogen) naturligtvis varje dag.
Den är ju faktiskt förbannat god. Längesen jag drack den, kanske är dags igen idag.
Ad hoc addendum
Den är ju faktiskt förbannat god. Längesen jag drack den, kanske är dags igen idag.
Verkligen! Jag brukar vara vägrare av light-läsker, men den här tycker jag är himla najs.
En Bamseponny av folket
Matrasten och utstämplingen, det är lyx varje arbetsdag/natt mer behövs inte.
Jag har ett jobb som jag inte behöver bry mig det minsta på fritiden.
Är frallor och pålägg lyx? Jävla inflation! 😃
Haha brukar bara käka knäckebröd och pålägg på rasten annars så då är det lyx 😉
Halo kompis!
Förr i tiden så blev ju kollegorna alltid glada när man köpte med sig en burk kakor och bjöd på, nu för tiden så blir man ju bara utskälld om man bjuder på något fika.
Detsamma. Köper rätt ofta kakor och annat till mina kollegor, dock så uppskattas det fortfarande. 😅
Verkligen! Jag brukar vara vägrare av light-läsker, men den här tycker jag är himla najs.
Samma här! Dricker aldrig light, men hade en period där jag bara drack Pepsi Max Lime. Blir att köpa med en hem ikväll!
Ad hoc addendum
Frågar du mina kollegor blir svaret: Fredrik gör och äter exakt samma saker varje dag. På senare tid har jag börjat dricka Pepsi Max Lime efter lunchen, men det gör jag (min vana trogen) naturligtvis varje dag.
Usch och fy och tvi!!!
Coca-Cola ska det vara!
Halo kompis!
Usch och fy och tvi!!!
Coca-Cola ska det vara!
Äh, olika saker ju. Som att jämföra äpplen och päron, visst har man en preferens men båda kan va goda om man är sugen.
Köp en låda skumtomtar och lägg fram. 😁
Köpte det förra året och hade som en bjudlåda så folk kom förbi och hälsade på! Sen sitter jag i en lite "röd zon" på jobbet så inte så många som kan komma förbi ändå
En glad kalmarit boende på Gotland!
Äh, olika saker ju. Som att jämföra äpplen och päron, visst har man en preferens men båda kan va goda om man är sugen.
Båda är läsk, den ena mycket godare
Nerrå, så är det. Jag tycker att Pepsi överlag är så mycket mer sötsliskig så klarar inte av det mer än om jag måste, t.ex restaurang. tar hellre det än t.ex Fanta
Halo kompis!
Käkar en rejäl burgare med pommes som lunch på lokala grillen en gång mitt i veckan. Kanske inte låter lyx men älskar burgare
Samma som mig eller en rejäl kebabpizza
Allätare
Brukar börja måndagarna med en tur till det lokala caféet, ta en svart kopp kaffe med en fralla eller kanelbulle till frukost och gå igenom e-posten som trillat in under helgen (kollar inte den under helgen).
Avis på er som kör med burgare eller kebabpizza, men kolesterolet mår inte bra av det i min ålder 😅 Jag och frugan brukar ta det tillsammans på fredagarna, så det får räcka.
Usch och fy och tvi!!!
Coca-Cola ska det vara!
Håller i sak med (att original-cola är godare), men det sparar jag till helgerna. Rutiner, som sagt!
En Bamseponny av folket
Lyxar du till det under jobbveckan?
Nu tänker jag inte på att du går ut och käkar lunch flera dagar för att matlådan inte lockade så mycket. Jag tänker mer unnar dig något extra utöver det vanliga kanske en gång eller ett par någon vecka eller varje vecka.
För min egen del brukar jag på torsdagarna köpa några frallor och pålägg i butiken för att käka på min rast. På fredagarna blir det gifflar och Pucko.
Lite lyx i vardagen!
Kanske har du massage en gång i månaden vid lunchtid?
Du lägger en rad på lotto och hoppas på en vinst?
Tar en timme med gaming på Steam Decken?
Hur lyxar ni till det på jobbet när tiden finns?
Jobblyx för mig är att jobba hemma, sitta själv och slänga i sig gröten på 5 min och sedan en timmes promenad i skogen.
När jag jobbade utanför stan tog jag ofta en god morgon kaffe vid Cafe Nero. Så jäkla gott. Blev ganska nära dom som jobbade där (var väl där lite väl ofta haha). Testade även på att vara barista under en dag, var kul men stressigt. Saknar det lite nu när man bytt jobb och kan cykla till jobbet på 10min. Blir inte så mkt vardagslyx
Jag har en friskvårdstimme i veckan på mitt jobb och ett gym 20 meter från arbetsplatsen. Det känns lyxigt att enkelt och smidigt kunna gå ner till gymmet för att klämma in en timmes träning och dessutom få betalt för det!
Annars så blir det lunch ute 1-2 ggr i veckan. Har flera bra restauranger nära. Om jag verkligen vill lyxa till det så går jag ner till en indier, det blir en något längre promenad, men det är värt det eftersom det lär vara en av de bästa i stan.