Sämsta spelet du spelat igenom?
Phantasy Star 3.
Har alltid gillat Willow. På vilket sätt finner du det trasigt?
Du får ta det här genom en nioårings minne men svärden var ju nästan ospelbart långsamma att slå med på de lägre nivåerna. Och fiender som fastnade långt ut i kanterna av skärmen där man inte kunde gå var ju sällan imponerande. Det faktum att man i princip var tvungen att ägna en halvtimme eller så åt hjärnlöst levlande gjorde inte spelet roligare. Kanske skulle jag tycka annorlunda som vuxen som även kan läsa engelska. Men som barn var det inte ett favoritspel. Önskar de hade "stämt" instrumenten i musiken också.
Haha! Wtf... Uncharted-spelen, Witcher 3, Edith Finch, Hogwarts Legacy dyker upp som folks absolut sämsta upplevelser. Alla är ju toppenspel i mitt tycke. Självfallet har jag spelat igenom betydligt sämre spel än så.
Är man någorlunda bevandrad i spel så borde väl ändå titlar som ET på Atari 2600 slå dessa spel på fingrarna när det kommer till traumatiska spelupplevelser.
Tråden handlar ju om spel man har spelat igenom, inte det sämsta spel man har spelat.
Fick ta en funderar. Men hitta inga spel som jag spelat igenom eller tvingat mej igenom för storyns skyll. Såg att CNC4 blev nämnt hade själv en helt annan upplevelse då jag spelat det, jävla cool story, spel i säg va inte som de förra lite mer ny tänk där, men inte det sämsta som jag har nånsin spelat. Brukar inte spela spel till slut som jag hatar att spel är inte så sadomasochistisk av mig. Kan förstå att de som ger betyg åt spel måste plåga säg igenom spel. För mig är spel ett nöje inte ett arbete.
Men neej, jag köpte ju Trüberbrook nyligen även fast jag vet att det nog är lite medelmåttigt, för det ser ju så snyggt ut. För en tia tyckte jag att det kan va värt, hoppas man hittar lite behållning i det ändå.
Jag gillade A Bird Story, förövrigt. Mysigt, även om To The Moon såklart är 7 000 ggr vassare.
Aha, det (Trüberbrook) brukar vara mycket dyrare än vad det borde vara och vad liknade spel är, så 10 kr är väl bra. Men det är ändå en waste of time eftersom det finns SÅ många andra bra peka-klicka där ute man hellre lägger sin dyrbara fritid på.
För mig fanns det ändå behållning i att ta sig igenom skiten eftersom vi spelade det inom en spelcirkel och även poddade om det, så det var väldigt roligt och skönt att vi tillsammans kunde klaga på det och ge betyget bajs. Det är lite mysigt här och där, visst, om det är vad du letar efter, men som sagt är andra spel att föredra åtta dar i veckan. Musiken var rätt bra iofs, lyssnar på då och då fortfarande.
Men om du också gillade A Bird Story har vi troligtvis lite olika smak och då kanske Trüberbrook ändå faller dig i smaken, iaf nånstans, även om det ändock skulle vara ganska otroligt haha. A Bird Story var kanske mysigt också här där, som du skriver, men imo så fruktansvärt tråkigt och inte alls känslomässigt medryckande, vilket det ju försökte med hela tiden..
Aha, det (Trüberbrook) brukar vara mycket dyrare än vad det borde vara och vad liknade spel är, så 10 kr är väl bra. Men det är ändå en waste of time eftersom det finns SÅ många andra bra peka-klicka där ute man hellre lägger sin dyrbara fritid på.
För mig fanns det ändå behållning i att ta sig igenom skiten eftersom vi spelade det inom en spelcirkel och även poddade om det, så det var väldigt roligt och skönt att vi tillsammans kunde klaga på det och ge betyget bajs. Det är lite mysigt här och där, visst, om det är vad du letar efter, men som sagt är andra spel att föredra åtta dar i veckan. Musiken var rätt bra iofs, lyssnar på då och då fortfarande.
Men om du också gillade A Bird Story har vi troligtvis lite olika smak och då kanske Trüberbrook ändå faller dig i smaken, iaf nånstans, även om det ändock skulle vara ganska otroligt haha. A Bird Story var kanske mysigt också här där, som du skriver, men imo så fruktansvärt tråkigt och inte alls känslomässigt medryckande, vilket det ju försökte med hela tiden..
Haha, får rapportera tillbaka när jag väl tar mig an det
Tråden faller mig absolut i smaken men när det kommer svar som The Last of Us Part II, Uncharted 2 och andra hyllade storspel känns det bara som trams rakt igenom.
Det är min personliga åsikt och du är fri att tycka annorlunda, det är därför forum finns.
Uncharted 2 är min favorit i serien! Men LOU 2 är fruktansvärt! Allt som gjorde 1an bra förstörde dom. Tala inte ens om en högandrogen han/hon/dem Abby. Den muskelmassan under en apokalyps? Wtf? Ja det är ett spel men kom igen?! Det seriösa från 1an?
AAS bruk javisst, men vart får denne tag i det under samhällets kollaps? Den muskelmassan på en kvinna efter AAS bruk är svårt att behålla i normala världen med fri tillgång på mat och träning osv. Ja, jag har en ganska gedigen kunskap om AAS och endokrin. Sjukt onödig karaktär och bara tramsig för att vara inkluderande av kroppstyper. Detta har inget med den idiotiska ”woke” diskussionen att göra bland dårar och troll, utan om henne som karaktär, egenskaper och storyn i spelet som totalt gjorde 180 från vad som gjorde 1an bra.
Oj vad arg jag lät i text Alla tycker vi olika som sagt
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Känns som jag har förträngt större delen av spelet. Men det var väl knappt ens ett spel om jag kommer ihåg rätt?
Laddningstider på typ över en halvtimme var ju också lite sisådär, även om det var ett väldigt snyggt spel.
Hade dock gärna sett en remake av spelet, med bättre flyt och mer gameplay.
Storyn och karaktärerna var ju rätt bra i alla fall.
Ja, alltså jag överdriver kanske lite i mitt tidigare inlägg; jag fattar att det inte är ett spel för alla. Jag har alltid varit extremt fascinerad över spelseriens lore (kunde sitta i dagar och bara läsa Wiki-artiklar). MGS4 kanske inte var särskilt revolutionerande vad gäller gameplay, men om man var insatt i handlingen var det nästan lika mycket film som det var spel. Jag tror att det var därför jag gillade MGS4 så mycket - även om jag håller MGS 2 & 3 högre.
Mitt bidrag till sämsta spel jag tagit mig från start till slut bör vara Batman Forever till SNES. Ett otroligt skräpspel och minns fortfarande hur jag tyckte spelet var skit redan som barn men plågade mig igenom det av ren envishet.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Wow, du klankar ner på ett av mina favoritspel pga möjligheten att lira coop via hela kampanjen (vilket faltiskt var mitt första coop-spel). Ja smaken är verkligen som baken 😆
Hela kampanjen... eller tills ena fastnat i en vägg för 7:e gången och tröttnat 😅
Jag rekommenderar dig att lära dig att läsa. Ha en trevlig kväll.
Haha, ok. 🤣
Ännu en dag i paradiset.
Hela kampanjen... eller tills ena fastnat i en vägg för 7:e gången och tröttnat 😅
Jag körde c64-versionen, kanske e därför jag inte känner igen detta? 🤔
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Haha, får rapportera tillbaka när jag väl tar mig an det
Do it. Och om du vill veta exakt vad jag och mina vänner tycker kan jag länka till vårt gamla poddavsnitt 😌
Jag körde c64-versionen, kanske e därför jag inte känner igen detta? 🤔
Den är hästlängder bättre än NES-versionen. Att köra Ikari Warriors till NES är som att puttra fram i 20 i en trasig rostig traktor som kan falla ihop när som helst. Jag gav bort mitt fysiska exemplar till en vän för jag ville inte leva under samma tak som det spelet 😅
Den är hästlängder bättre än NES-versionen. Att köra Ikari Warriors till NES är som att puttra fram i 20 i en trasig rostig traktor som kan falla ihop när som helst. Jag gav bort mitt fysiska exemplar till en vän för jag ville inte leva under samma tak som det spelet 😅
Haha då förstår jag resonemanget 😄
Ja jag blev änna förvånad när jag höde kritik emot det spelet, men då fanns en logisk förklaring.
Jag vet inte ifall det är fallet, men det är ju bra likt dogs of war. Är det så att det är samma utvecklare, för DoW är enligt mitt tycke det spelet som förfinade genren med extremt oförlåtande gameplay. Dvs perfa att coop:a igenom med en vän som vill ha riktig utmaning 😁
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
För mig är det nog dött lopp mellan Mass Effect: Andromeda och Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
Spenderade alldeles för mycket tid med dessa spelen.
Andromeda: Störde mig på det mesta i spelet men hoppades ändå att få känna av ME magin någon gång...men icke.
Kingdoms of Amalur: Några verkar gilla detta, vet inte om jag fått fel version eller nått. Tyckte det var fult och fruktansvärt tråkiga strider.
Ultima 9, det är så dåligt på alla plan, dålig spelmekanik, urusel storry, uruselt berättande av dålig storry, motsägelser etcetc och mängder med buggar, omg the bugs!
Huh, jag trodde det ändå var ganska OK, bortsett att det var buggigt som gatan vid release... Där ser man
Dragons Lair nes (dvs den dåliga pal versionen)
Imponerande att du kom igenom hela. Vi pallade aldrig förbi typ första bron(?).
Oj, väldigt svårt.
Inte inbördes rankat:
Knights of the Old Republic
Diablo II: Lord of Destruction
Alan Wake
Final Fantasy VII
Elden Ring
Age of Empires II
StarCraft: Brood War
Wartales
Sid Meier's Alpha Centauri
RollerCoaster Tycoon
Typ så. Men kommer garanterat att komma på spel jag vill byta ut om du frågar mig igenom om en timma.
Vad fasen?! Inget D:OS 2?
Imponerande att du kom igenom hela. Vi pallade aldrig förbi typ första bron(?).
Det var en kombination av att jag hade köpt spelet själv för många veckopengar, nintendo klubben (vet inte hur många gånger jag ringde i ren desperation) och ett jäkla panben
Vad fasen?! Inget D:OS 2?
Helvete. Klart det ska vara med på listan.
Jag avgår, sån jävla tabbe.
Bort med Alpha Centauri antar jag.
Ad hoc addendum
Uncharted två tyckte jag var så fruktansvärt tråkigt och kasst. Med led igenom hela spelet. Trean orkade jag inte ens testa.
Köpte en Ps3 förra året för att spela Uncharted. De är verkligen otroligt segt. Handlar till 99% om att skjuta ihjäl samma banditer som tål 10-20 kulor vardera.
Kan nog inte bidra till tråden, orkar sällan klara spel ens om de är bra. Minns att jag kämpade o kämpade med Turtles till NES men kom aldrig till Shredder ens. Hade sagt det annars
Ultima 9, det är så dåligt på alla plan, dålig spelmekanik, urusel storry, uruselt berättande av dålig storry, motsägelser etcetc och mängder med buggar, omg the bugs!
Nu säger jag inte att 9:an är bra, men jag tycker ändå 8:an är milvis sämre. Satan vad jag skrek när man skulle göra hopp-pusslen i det spelet och storyn där är ju också helt bonkers. Kändes ju inte ens som ett Ultima-spel, utan som något annat de sen slängt på Ultima-namnet på för att det skulle sälja bättre.
"Writer and Fighter"
Nu kommer jag nog bli internetlynchad men...
Red Dead Redemption 2
Sjukt snyggt, riktigt bra karaktärer och allt det där, men gameplay-mässigt var det väldigt enkelspårigt och repetativt.
Jävlar vad frustrerande det var att ta sig igenom hela. När skärmen äntligen blev svart efter epilogen var jag nära att kasta handkontrollen i TVn när det stod "Epilogue Part 2" och jag skulle stå och banka staket i någon timme till.
Älskade RDR1, men det är som om de tog den störigaste aspekten (en uninteruptable animal skin animation) och applicerade det på allt i RDR2. "Titta på våra underbara animationer och skådespeleriet!" "TITTA PÅ DEM!!"
Haha då förstår jag resonemanget 😄
Ja jag blev änna förvånad när jag höde kritik emot det spelet, men då fanns en logisk förklaring.
Jag vet inte ifall det är fallet, men det är ju bra likt dogs of war. Är det så att det är samma utvecklare, för DoW är enligt mitt tycke det spelet som förfinade genren med extremt oförlåtande gameplay. Dvs perfa att coop:a igenom med en vän som vill ha riktig utmaning 😁
Min barndomskompis hade Dogs of War till Atari ST. Grymt bra spel 🤩