Systemkraven för Path of Exile 2:s early access är här

Robot
Systemkraven för Path of Exile 2:s early access är här

Nästa vecka drar den igång på pc och konsol.

#Grinding-gear-games, #Path-of-exile

Geeks Gaming

Är djupt djuuupt nere i stalker-träsket men blir nog att testa detta lite emellan.
Med tanke på vad PoE kräver för investering av dig som spelare kanske det blir en något längre stunds test 😁

Medlem

Blir det gratis spela tidigt ?

Geeks Gaming
Skrivet av SWEBarb:

Ja spelet är ju gratis så EA bör ju vara gratis med

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Man måste köpa ett så kallat "supporter pack" som jag har tolkat det för att få en nyckel till early access, räcker med den billigaste:

"How to join Early Access?
Purchasing one of new Early Access Supporter Packs with a key grants you access."

Källa: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3587981

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Geeks Gaming
Skrivet av magma:

Man måste köpa ett så kallat "supporter pack" som jag har tolkat det för att få en nyckel till early access, räcker med den billigaste:

"How to join Early Access?
Purchasing one of new Early Access Supporter Packs with a key grants you access."

Källa: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3587981

Meh, typiskt
Nåja, blir att hoppa över just nu

Medlem

Kört 2000+ timmar i ettan så känns rätt att köpa supporter packet för min del. Ska bli nice att testa!

Medlem

Kul, men väntar på riktiga releasen. Tyckte ettan var buggigt nog i skarp release när det va nytt 😅

Medlem

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen att jag spenderat äver 480 dollar på 1an så kommer automatiskt in ändå, haha

Medlem

För en som aldrig tog sin in i första PoE, tror ni det är värt att testa detta? Har de sagt att de ska bli lättare eller svårare för nybörjare?

Medlem
Skrivet av Stripe:

För en som aldrig tog sin in i första PoE, tror ni det är värt att testa detta? Har de sagt att de ska bli lättare eller svårare för nybörjare?

Det är egentligen inte så svårt som nybörjare heller om man är öppen för att följa lite lättare build guides och sätter sig in i de olika systemen Jag fick ge poe 1 ett antal försök men sätter du dig väl in i det lite så är det ett grymt spel med ett jävla djup där du kan styra lite hur mycket du vill nörda ner dig i det beroende på hur långt du vill progressa

Medlem
Skrivet av Stripe:

2an ska vara mycket mer spelarvänligt, så helt klart något du vör testa. Lär bli bästa ARPGt på länge.

Medlem

Blir väl detta spel som puffar bort PoE från Best ARPG of all time listan efter några år.

Medlem

Väldigt kul att dom låter karaktärerna följa med från EA till riktiga spelet. Jag kommer köpa och testa. Atlas-kartan i deras senaste developervideo såg ju helt magisk ut!!

Medlem
Skrivet av Stripe:

Ja, de har för det första skalat ned rejält på antalet "league content" så man inte ska bli överväldigad av det. De har även fixat förklaringsrutor till alla mekaniker i spelet, till exempel vad "aggravated bleed" gör för något och diverse andra dialogrutor som är värda att ta till sig. Många blir skrämd av det stora passiva talangträdet, men frukta ej, det är inte så komplicerat som man tror. Varje klass börja i varsin ände och man kan - om man är duktig - navigera genom andra klassers så kallade "notables", eller så stannar man i sin egna gren av trädet. Egentligen är det enklast om man bara zoomar in och tittar på talangerna som är närmast sin klass så löser det sig mesta.

Medlem

Kommer inte köpa in mig i betan men ser sjukt mycket fram emot att spela det!

Medlem

Aldrig spelat PoE även om intresset funnits där. Efter att ha sett presentationen/genomgången av tvåan på Twitch här om veckan blev jag dock såld och köpte EA. Ska bli spännande att testa!

Medlem
Skrivet av Quarie:

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen att jag spenderat äver 480 dollar på 1an så kommer automatiskt in ändå, haha

Du har lagt pengar på det bästa arpg som gjorts, som dessutom är gratis!
Utan personer som dig hade vi aldrig sett poe2!
Inget att skämmas för. 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

2an ska vara mycket mer spelarvänligt, så helt klart något du vör testa. Lär bli bästa ARPGt på länge.

Detta jag hoppades och har väntat på.

Jag testade 1:an men den var för komplex för mig men älskade liksom spelet i grunden, så väntat på en mer mindre komplex version och detta är nu här. Sign me up!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det är egentligen inte så svårt som nybörjare heller om man är öppen för att följa lite lättare build guides och sätter sig in i de olika systemen Jag fick ge poe 1 ett antal försök men sätter du dig väl in i det lite så är det ett grymt spel med ett jävla djup där du kan styra lite hur mycket du vill nörda ner dig i det beroende på hur långt du vill progressa

Jag provade nån gång att söka upp builds och det bara sköljde över en jäkla massa. Jag vill så gärna kunna spelet.

Skrivet av Tarmböld:

Är kanske nu det händer?

Skrivet av cryxis:

Ja, de har för det första skalat ned rejält på antalet "league content" så man inte ska bli överväldigad av det. De har även fixat förklaringsrutor till alla mekaniker i spelet, till exempel vad "aggravated bleed" gör för något och diverse andra dialogrutor som är värda att ta till sig. Många blir skrämd av det stora passiva talangträdet, men frukta ej, det är inte så komplicerat som man tror. Varje klass börja i varsin ände och man kan - om man är duktig - navigera genom andra klassers så kallade "notables", eller så stannar man i sin egna gren av trädet. Egentligen är det enklast om man bara zoomar in och tittar på talangerna som är närmast sin klass så löser det sig mesta.

Det låter onekligen som att även jag ska klara av det. Blir kanske att kolla lite guides på youtube

Tack för alla svar!

Medlem

I'll be ready! Tjejen visste man sett fram emot det och köpte EA åt en innan jag fick löningen så blir att köra hårt den 6e! Och den 5e är det Delta Force, uj uj uj, julen är räddad!

signatur

>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 9070/9070 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem

”Unfortunately Path of Exile 2 will not be available on MacOS at the start of Early Access, but we’re keen to add support for this platform as soon as possible.”

Ska bli lite kul att testa på Mac mini med M4 Pro. Borde rullar okej med tanke på de systemkrav som Windows-versionen har.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=ZpIbaTXJD4g

Man kan ju undra varför FZ inte ens nämnt att de i torsdags hade en jättelik livestream där de visade upp spelet och gick igenom hur early access fungerar.

Medlem

Taggad till tusen. Var med och kickstartade ettan back in the day så det är klart man hoppar på tåget.

Medlem

Väntar nog ett par dagar, till den 7-8e kanske, tills allt oundvikligt server-strul ordnas till.

Medlem

Jag förstår inte rädslan att spela POE för att det är för svårt/invecklat? ingen kräver väl att man skall vara bäst på spelet. Du kan spela vilken sopbuild som helst ch ha kul och slita dig igenom akterna eller tidigt endgame. Sedan så finns det otroligt välskrivna guider att följa om man vill det.

Ska man klara det allra svåraste utmaningarna på en egen gjord build så kommer det kräva mycket tid. Man ska väl vara glad att det alltid finns något att sträva efter inte ledsen att man inte hjärndött klarar allt medans man glor på netflix med 80% av hjärnan.

Jag har spelat casual sedan open beta, spelar ABSOLUT inte som meta utan jag kör på känn med för mig nya builds hela tiden, jag får göra omtag, grinda efter en liten uppdatering men till slut klarar jag de mål jag satt upp (eller skrotar och gör ny gubbe)

Sedan rekommenderar jag hardcore så klart,alltid första gången in i nytt content på hardcore så man får svettas lite.

Medlem

värt att nämna att supporter packs kommer med lika mycket in-game valuta som man spenderar riktiga pengar, så om man köper tillgång till early access så kan man köpa dom stash tabs som är nödvändiga, som man kommer ha nytta av för alltid.

Medlem
Skrivet av johhha:

Jag förstår inte rädslan att spela POE för att det är för svårt/invecklat? ingen kräver väl att man skall vara bäst på spelet. Du kan spela vilken sopbuild som helst ch ha kul och slita dig igenom akterna eller tidigt endgame. Sedan så finns det otroligt välskrivna guider att följa om man vill det.

Ska man klara det allra svåraste utmaningarna på en egen gjord build så kommer det kräva mycket tid. Man ska väl vara glad att det alltid finns något att sträva efter inte ledsen att man inte hjärndött klarar allt medans man glor på netflix med 80% av hjärnan.

Jag har spelat casual sedan open beta, spelar ABSOLUT inte som meta utan jag kör på känn med för mig nya builds hela tiden, jag får göra omtag, grinda efter en liten uppdatering men till slut klarar jag de mål jag satt upp (eller skrotar och gör ny gubbe)

Sedan rekommenderar jag hardcore så klart,alltid första gången in i nytt content på hardcore så man får svettas lite.

Det kallas FOMO.

Men funder starkt på att investera i spelet och köp den dyraste av supporter packen.

Medlem

kan inte minnas senast man var såhär pepp på ett nytt spel!
fick access idag med så nu börjar nedräkningen. hoppas servrarna håller men känns osannolikt

1
Skriv svar