Fromsoftware-ägaren bekräftar: Sony vill köpa företaget
Klart grabben skall köpa moderbolag!
Uppköp kan i vissa fall vara positiva, då de ibland kan rädda eller ge bättre ekonomiska förutsättningar för den uppköpta studion, men min känsla är att de mer ofta riskerar förlora en del av magin när de tvingas kompromissa för att blidka de nya ägarna som är väldigt kära i sina aktier.
Dåligt
Spel cencur..
Anime och manga cencur..
huh?
Fan vad jag hoppas att detta inte sker. Är inte redo för att se nedgången av FromSoftware
huh?
Kadokawa äger rättigheter för en hel del anime och manga. Så jag misstänker att Devan menar att Sony kommer pålägga censurering av saker som tex sex, nakenhet eller allmän sexualisering.
Dom har redan ett track record av att censurera sina egna spel för att dom fått för sig att blidka väst eller något.
Ett annat rykte om anledningen:
https://gameranx.com/updates/id/518183/article/rumor-fromsoft...
Om det ligger någon sanning i detta så är det en hel annan femma och gör situationen ännu mer förjävlig.
Sony är inte någon jag vill ha som ägare till Kadokawa, men det jag läste från där du länkade så låter Kakao bra mycket värre så "the lesser of two evils" är ju att Sony köper...
Sjukt trist situation hela grejen.
Det är EXTREMT dåligt för konsumenter om Sony förvärvar Kadokawa.
Inga mer Fromsoftware spel på andra plattformar...
Spel cencur..
Anime och manga cencur..
Säkert fler negativa saker som vi kommer lära oss om detta går igenom ..
Med andra plattformar antar jag att du främst syftar på Xbox då man exempelvis nyligen släppt Lego horizon på pc, ps och switch…
Med andra plattformar antar jag att du främst syftar på Xbox då man exempelvis nyligen släppt Lego horizon på pc, ps och switch…
Jag kan inte tala för Devan, och inte heller säger jag att jag håller med honom eller delar hans farhågor, men jag kan tänka mig att han eventuellt syftar på hur Demon’s Soul, Demon’s Souls remaken och Bloodborne har hållts exklusiva till Playstation. När det ändå specifikt är Sony+FromSoftware och inte Guerilla Games som diskuteras, tänker jag högt.
Fan vad jag hoppas att detta inte sker. Är inte redo för att se nedgången av FromSoftware
Kadokawa äger rättigheter för en hel del anime och manga. Så jag misstänker att Devan menar att Sony kommer pålägga censurering av saker som tex sex, nakenhet eller allmän sexualisering.
Dom har redan ett track record av att censurera sina egna spel för att dom fått för sig att blidka väst eller något.
Vad har de censurerat?
Sonys och FromSoftwares tidigare samarbeten har väl varit väldigt positiva genom Bloodborne och Daemon Souls Remake.
Om detta sker ska det bli väldigt intressant att se hur konsekventa folk är med tanke på vilket liv det blev kring MS Activison/Blizzard-affär.
Många kommer vara mer upprörda nu när det gäller ett uppköp som inte kommer ge dem "gratis" spel på gamepass.
Stämmer detta så hoppas jag Sony köper. För Kakao är ett riktigt skitföretag.
Kadokawa är dock ett stort bolag. De sysslar med massor vid sidan av Spel och Anime. Så köper sony hela moderbolaget så kommer det vara enormt i Japan. Tas det över av sydkoreanerna så kommer det vara ännu större i Japan. Det kommer ses som en ny invasion av hjärtlandet.
Vad har de censurerat?
Sonys och FromSoftwares tidigare samarbeten har väl varit väldigt positiva genom Bloodborne och Daemon Souls Remake.
Finns en lång lista på spel:
https://censorship.fandom.com/wiki/List_of_games_censored_by_...
Vad har de censurerat?
Hittade detta forum inlägg högt upp på Google! Vet inte om allt personen skriver är sant då det är ett random inlägg som sagt så du får Googla om du behöver källkritik
Men så är det! Två fantastiska spel varav BB är ett av mina absoluta favoritlir någonsin! Vi fick oss en fin remake på DS också! Men här är grejen, ett sammarbete är en sak men när Sony äger och seglar skutan är det en helt annan. Nu har dom makten att bestämma vad för otaliga idiotiska saker som dessa jättar älskar att stoppa in i spelen och var inte naiv att tro dom inte kommer försöka! Snackades ju nyss om att Live service skulle prioriteras hos Sony tex.
Sony är otroligt tondöva och klumpiga. Dom kan släppa sådana superlir för att sen sabba dom med diverse påhitt eller bara ignorera IP:et och satsa på sådana skumma saker som tex Concord.
Jag sitter ju såklart och domedagsspekulerar baserat på deras tidigare gärningar och pågående trender i spelbranschen. Men vem vet, Sony kanske gör Fromsoftware rättvisa och jag kanske tar hem högsta vinst på Eurojackpott imorgon!
EDIT: Såg nu även att Devan gett en länk på inlägget över mig
Om detta sker ska det bli väldigt intressant att se hur konsekventa folk är med tanke på vilket liv det blev kring MS Activison/Blizzard-affär.
Det går ju inte ens jämföra detta köp med Microsofts köp av Activision/Blizzard. FromSoftware är ju en piss i havet i jämförelse med Activision/Blizzard. Det är en piss i havet jämfört med Zenimax också.
Jag tycker inte om censurering. Men det var en av de mest patetiska listorna jag har sett. "Bo-ensam-i-mammas-källare-spel". Sedan står det på sidan "Most of these games were only censored to conform with CERO's regulations", så det är inte Sonys beslut.
Jag tycker inte om censurering. Men det var en av de mest patetiska listorna jag har sett. "Bo-ensam-i-mammas-källare-spel". Sedan står det på sidan "Most of these games were only censored to conform with CERO's regulations", så det är inte Sonys beslut.
Haha, jag tänkte samma sak, vad är detta för spel. Alla spel utom Terminator (som jag blev förvånad över att se här) är typ helt okända för 99% av alla spelare.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Haha, jag tänkte samma sak, vad är detta för spel. Alla spel utom Terminator (som jag blev förvånad över att se här) är typ helt okända för 99% av alla spelare.
Det är nischade spel. Inte direkt mainstream. Men det är också de som vågar vara mer vågade och vuxna med sitt innehåll. Så det är inte så förvånande att de är okända för 99% av spelare som kanske bara köper AAA spel. Censuren har på vissa håll varit väldigt ängslig inför release i väst på den nivån att sex inte får förekomma utan karaktärer skall max hålla handen. Så det är stora omskrivningar av karaktärer och story för att göra dem mer oskuldsfulla och orealistiska.
Själv bryr jag mig inte om ifall man byter kläder på karaktärer (tänk stellar blade) för att man inte vill få problem med bibelbältet i USA. Jag drar dock en gräns vid att drastiskt ändra content för att anpassa sig till främst amerikansk disney standard.
Det är nischade spel. Inte direkt mainstream. Men det är också de som vågar vara mer vågade och vuxna med sitt innehåll. Så det är inte så förvånande att de är okända för 99% av spelare som kanske bara köper AAA spel.
Det är vad en 12-årig pojke hade kallat för vuxet
USA är en kristen kultur som censurerar mer än i Europa. Därför brukar många påpeka att det är uppseende väckande att se halvnakna modeller i reklam runt om i Europa. Och censuren finns överallt där i radio och tv. Vi har censur i Sverige också men av bättre anledningar tycker jag. Här är det inte på grund av vad gud kanske tycker här är det av vetenskapliga anledningar. Men det sagt så tycker jag att det borde finnas ett alternativ för människor över 18. Som är mycket tydligare. För som det är nu så får typ alla som är vuxna fortfarande leva i en värld som är skräddarsydd för barn.
Japp. Erkänner att jag blev ganska fördomsfull när jag läste igenom listen og omedelbart föreställde mig 40-åriga män i sin mammas källare omgiven av kroppskuddar med motiv av animeflickor av tveksam ålder och musmattor med handledsstöd utformade som tuttar. Även några samlarfigurer strategiskt placerade högt på en hylla för den där optimala vinkeln av trosorna under de alltför korta skoluniformskjolarna.