Xbox Game Pass - November 2024 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - November 2024 - Part 2

Dags för månadens andra Game Pass-drop! Huvudnumret är det efterlängtade släppet av S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl så klart, imorgon smäller det i zonen! Det blir också 2D-plattformande med Nine Sols som gör Xbox-debut direkt på Game Pass och så blir det xenomorph-bankande med Aliens: Dark Descent.

Två spel, PlateUp! och Little Kitty, Big City, som redan ingår med Ultimate tar klivet över till Standard-passet.

Genshin Impact gör sitt intåg på Xbox den 20:e och det med ett gäng perks för Game Pass Ultimate-prenumeranter. Till att börja med så får man "2 Intertwined Fate, 1 Northlander Billet Trove, 10 Hero’s Wit, 100,000 Mora, and 15 Mystic Enhancement Ore" och sedan återkommande extra grejer regelbundet så länge man har Ultimate.

Första omgången spel för månaden kan spanas in här:
Xbox Game Pass - November 2024 - Part 1

Nya titlar:

S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl (20 nov, Series X|S+PC+cloud)

Nine Sols (26 nov, Series X|S+PC+cloud)

Aliens: Dark Descent (27 nov, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 nov: Conan Exiles, Coral Island, Hello Neighbor 2, Remnant: From the Ashes, Rollerdrome, Soccer Story, Spirit of the North, The Walking Dead: The Final Season (PC), While the Iron's Hot.

Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Ååå vad trevligt med Aliens. Det ska testas

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Stalker 2 lockar väldigt mycket, men precis som jag förväntat mig verkar det vara väldigt buggigt. Jag väntar några månader innan jag spelar det.

phi
Medlem

Ja vad fan, jag köper det ändå även om jag får på game pass.

Slava Ukraini!

Medlem

Spelet är tyvärr i princip ospelbart på Xbox. Med deadzone på noll och utan options gör att kameran flyger runt som en full ukrainare som springer sick sack framåt.
Tragiskt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av phi:

Slava Ukraini!

Samma här haha.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av phi:

Slava Ukraini!

Funderar på att göra samma sak, är inte så intresserad av spelet men vill stötta utvecklarna. Bra intiativ!

Trevligt med "Älgens", passade nu när Ridley Scott ska släppa "Alien Earth".

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Spelet är tyvärr i princip ospelbart på Xbox. Med deadzone på noll och utan options gör att kameran flyger runt som en full ukrainare som springer sick sack framåt.
Tragiskt.

Jag läste om det där på Reddit och det låter ju sjukt dumt. Måste ta och testa spelet själv och se hur illa det är.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Tragiskt.

Jag provade i några minuter med tangentbord och mus på xbox och tyckte det var helt okej. Men hann inte riktigt skapa mig en uppfattning (innan jag dog) 😀

Däremot så såg HDR verkligen ut som skit! Väldigt konstig bild och svårt att se riktigt bra vad som hände.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Tragiskt.

Skrivet av Påskmust:

Jag läste om det där på Reddit och det låter ju sjukt dumt. Måste ta och testa spelet själv och se hur illa det är.

Jag såg också Reddit-tråden som någon annan länkade till, hopppas de fixar det ASAP!
Jag har dock själv inga som helst problem med drift, kontrollen eller kameran på Series X.. än. Så förhoppningsvis så är jag förskonad, vad nu än anledningen är. Så det verkar inte drabba alla, vilket gör det hela ännu märkligare.

Medlem
Skrivet av Ricecracker:

Jag provade i några minuter med tangentbord och mus på xbox och tyckte det var helt okej. Men hann inte riktigt skapa mig en uppfattning (innan jag dog) 😀

Däremot så såg HDR verkligen ut som skit! Väldigt konstig bild och svårt att se riktigt bra vad som hände.

Inga problem för mig, jag höjde bara HDR brightness (LG-OLED).
Kolla om detta kan hjälpa dig:

1
Skriv svar