FZ Play – Vi spelar Stalker 2!

Robot
FZ Play – Vi spelar Stalker 2!

Tjernobyl kallar på Wakkaah – och dig.

#fz-play, #stalker-2

Medlem

14 år har jag väntat. Det är lika länge som jag väntade på Duke Nukem Forever. Hoppas innerligt att det inte blir samma flopp.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Fragtjuv

Det här kommer jag definitivt att kolla på eftersom jag i ärlighetens namn är lite osäker på vad för typ av spel S.T.A.L.K.ER 2 egentligen är! Jag har än så länge inte sett några trailers eller gameplay.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Då får vi se om sändningen startar i tid, eller om det blir de vanliga server problemen… Wakkaah: Du får förbereda med någon kul Quiz eller liknande för att få tiden att gå kanske!?

Medlem

Står att spelet kräver 160gb, ifall det är så mycket som behövs laddas ned så hoppas du har snabbt internet

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

14 år har jag väntat. Det är lika länge som jag väntade på Duke Nukem Forever. Hoppas innerligt att det inte blir samma flopp.

haft samma känsla av och till, för att sedan påminnas att spelet i sig som det nu kommer inte varit under utveckling i 14år som duke var xD men lite den känslan finns absolut.

snarare frågan är huruvida man lyckats optimera UE5 tillräckligt för att inte ha samma problem med fps som alla andra titlar med motorn har och haft hittils.

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Det ska bli spännande att följa, ett spel jag har höga förväntningar på 😊

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Haha kommer ihåg när man var en ung grabb och kollade i en polares pc-tidning och såg att Duke Nukem Forever skulle komma. Jäklar vad taggad man blev på att få spela det.
Har inte rört det än idag 😂

CTI
Medlem

Detta ska kollas på.

signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Vilken tid går det att installera i Sverige? (game pass)

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

När går det att installera i Sverige? (game pass)

Beror på om du snackar PC eller XBox. Jag förinstallerade på Xboxen för flera dagar sedan.

Medlem
Skrivet av puban:

Beror på om du snackar PC eller XBox. Jag förinstallerade på Xboxen för flera dagar sedan.

PC

signatur

Fragtjuv
Skrivet av WarpGuN:

17:00 har jag hört. Samma som för FLIGHT Simulator igår.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

17:00 har jag hört. Samma som för FLIGHT Simulator igår.

Tackar! sitter med mobilt bredband så behöver lite tid...

signatur

Moderator
Skrivet av JackFlack:

Då får vi se om sändningen startar i tid, eller om det blir de vanliga server problemen… Wakkaah: Du får förbereda med någon kul Quiz eller liknande för att få tiden att gå kanske!?

Skrivet av dTexN:

Står att spelet kräver 160gb, ifall det är så mycket som behövs laddas ned så hoppas du har snabbt internet

HAHA det roliga/tråkiga/ja... är att jag är tvungen att ladda ner hela spelet från scratch trots att jag förladdat en tidigare version igår. Dvs. Streamen blir förmodligen 30 minuter sen. Men jag jobbar på en lösning och håller er updaterade!

Moderator

Heads up. Det blir 20:30 pga dag ett patch.

Medlem

Säkert fantastiskt på PC, men tyvärr helt ospelbart på Xbox. Det går inte att gå rakt fram, gubben rör sig som en full ukrainare i sick sack.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Laddade ner det under 40 min, tack gode gud att man lever i Sverige!

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Säkert fantastiskt på PC, men tyvärr helt ospelbart på Xbox. Det går inte att gå rakt fram, gubben rör sig som en full ukrainare i sick sack.

Spelade extremt lite men upplevde inte det du påpekar! Får se om min upplevelse förändras till helgen när man faktiskt kan spela :/

Moderator

Relativt få buggar under kvällens stream och verkligen ett häftigt spel som jag vill se mer av!

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Laddade ner det under 40 min, tack gode gud att man lever i Sverige!

Jag bor i Sverige, men har en förening som har huvudet fast i 1991, så segt som apan går det att tanka.... 58% efter flera timmar. Wheee.....

Verkar vara ett oerhört nice spel, minns ettan som var fantastiskt, och detta verkar vara en värdig uppföljare. Ska bli kul att plöja ner timmar i detta!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Relativt få buggar under kvällens stream och verkligen ett häftigt spel som jag vill se mer av!

Men ladda om hagelbrakaren innan du springer in och pangar nästa gång, Wakkaah! ^^

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Tycker det får bli en stream till av Stalker 2 det verkar riktigt kul!

Medlem

Gillade aldrig gameplayet i första Stalker, kan inte riktigt sätta fingret på vad det var... Storyn osv är ju cool men....
Är det bättre "flyt" i Stalker 2?

It's not a lake, it's an ocean

Tur att jag nyss köpte ett expansion card till min Series X.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bortsett tekniska problem så är det helt fantastiskt.

Älskar att det är mer fokus på story och karaktärer än i föregångarna, samtidigt som världen fortfarande känns fri att upptäcka.

Sjukt också att man kan göra så snygg grafik idag i spel. Även på låga inställningar är det snyggt.

signatur

Memento Mori

1
Skriv svar