Star Wars Outlaws får ny creative director och sin största uppdatering hittills
Den där Julian ska ge fan i mitt älskade Division tror jag.
Va? Han är ju director på båda spelen och en av huvudpersonerna bakom The Division.
Va? Han är ju director på båda spelen och en av huvudpersonerna bakom The Division.
Jaså? Hade ingen aning.
Men med tanke på hur det gick med Outlaws..
Vad händer om man gör ett dåligt jobb i spelbranschen som kostar företaget miljoner?
- OJ, Bra jobbat! Nu kan du gå vidare och ansvara för nästa projekt också! Låt någon kompetent försöka rädda det sjunkande skepp du lämnar.
Dels är det knappast upp till en person om ett spel säljer dåligt (dessutom är en Creative Director sällan ytterst ansvarig för när ett spel släpps och hur mkt buggar som [inte] fixas).
Dels var han Creative Director för Division 2 innan Outlaws, så är väl inte jättekonstigt att han går tillbaka.
Vad är det för betydelse att spelet är främst singelplayer? Ska man ge upp om den har buggar vid release och/eller ska inte singelplayer patcher släppas? Sen är det väl mer det att de vill väl göra DLC till spelet och det är ju knappast lönt om det är helt för buggigt.
Håller inte med på punkt 3. Jag vet många som väntar flera patcher innan de köper spel. Har du haft intresse i ett spel från start är chansen stor att du har lite koll på vad som händer efter release även om spelet fått dåliga recensioner.
Åtminstone är det så jag gör (och en del av mina vänner).
Punk 2.
Om du köpt spelet och inte lämnat tillbaka det så är det väl rimligt att invänta en patch och hoppas det blir bättre?
Ja alltså jag sa inte att folk inte köper spel senare, jag funderade mer kring var dom drar gränsen.
Bryr man sig inte om att göra något ordentligt från start så är jag ändå förvånad att man sen helt plötsligt tyckte att det var ekonomiskt vettigt att laga det i efterhand.
Titta t ex på Concord, där drog dom ju ändå slutsatsen att det inte var lönt att försöka laga det.
Edit: Allt handlar om stålar idag. Det finns inget storbolag som lagar saker för att göra rätt för sig. Så uppenbarligen tror dom att dom kan kapitalisera på att laga problemen.
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/10/01/new-report-...
Iofs är 1 miljon bra mycket bättre än Concord, men jag skulle vara ytterst förvånad om dom patchar spelet för att göra den miljonen gladare.