Nu blir det en sen natt
jag har laddat upp för att sitta uppe nästan hela natten, tog semester imorgon. Jag har laddat med en Monster, Äppelcider, Pepperballd och ostbollar.
Rog Ally X har jag ifall jag blir uttråkad. Det kommer nog bli en hel del Redfall.
<Uppladdad bildlänk>
Jag ser du följer Trumps diet
Jag ser du följer Trumps diet
Bara inatt 😅
Är det en liten projektor?
Nä, 55 tums tv.
Är det en liten projektor?
Ser du inte kanten? Är väl en tv, om än en liten med dagens mått. Tror inte man ansluter kablar till en projektorduk heller.
Ser du inte kanten? Är väl en tv, om än en liten med dagens mått. Tror inte man ansluter kablar till en projektorduk heller.
Ah, har typ knappt sett sådana nya teves. Sjukt liten kant ju.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
dom där pepper balls är riktigt goda
Vad är det, typ någon sorts stor rödpeppar?
Vad är det, typ någon sorts stor rödpeppar?
Japp, fast inte stark. Och fylld med färskost. Väldigt goda men lite dyra. Speciellt med tanke på hur fort man kälar upp dom
Japp, fast inte stark. Och fylld med färskost. Väldigt goda men lite dyra. Speciellt med tanke på hur fort man kälar upp dom
Verkar så sjukt hårt dock eller? Eller blir de mjuka i vattnet? Man har ju bitit på sådan där rödpeppar av misstag ibland när man gör pepparsås liksom.
Verkar så sjukt hårt dock eller? Eller blir de mjuka i vattnet? Man har ju bitit på sådan där rödpeppar av misstag ibland när man gör pepparsås liksom.
De är ganska mjuka
Det är alltså inte rosépeppar, vilket jag antar att du tänker på, i pepparsåsen? Utan det är snarare små paprikor, fyllda med färskost.
Ad hoc addendum
Fantastiskt att man kan leka statskupp och få möjligheten att ställa upp för val igen. Fullständigt idiotiskt.
Man kan driva fejk universitet och ändå ha en karriär överhuvudtaget
Folket har röstat för mer auktoritär styre, enorma skulder, misslyckad handelskrig, massiv korruption och mer makt till de amerikanska talibanerna.
Inte ens efter över 40.000 bekräftade lögner har de lärt sig någonting överhuvudtaget.
Fantastiskt att man kan leka statskupp och få möjligheten att ställa upp för val igen. Fullständigt idiotiskt.
Folket har röstat för mer auktoritär styre, enorma skulder, misslyckad handelskrig, massiv korruption och mer makt till de amerikanska talibanerna.
Inte ens efter över 40.000 bekräftade lögner har de lärt sig någonting överhuvudtaget.
Så länge pengar går före mänskliga rättigheter i "världens största demokrati" så kommer det alltid se ut såhär.
Jag tycker extremt synd över det amerikanska folket just nu.
Fick dejavu känsla av den här posten. Har inte du skrivit exakt den formuleringen tidigare?
Fast du har ju rätt i att det är märkligt. Det är tydligt att amerikanarna inte vill ha en kvinnlig president och då får det kosta vad det vill. Jaja, förhoppningsvis leder det till att vi ser om vår egen säkerhet lite bättre i Europa för någon hjälp från andra sidan pölen kan vi nog glömma.
Det är rätt galet ja, förmodligen inte rätt kandidat att stå emot Trump dock. Mörkhyad och Kvinna är nog en svår combo att få folk att rösta på där borta.
Det media inte förstår är ju mer de hatar på Trump desto mer makt får han. Många är trötta på etablissemanget och om då etablissemanget attackerar han betyder det att Trump har rätt i deras ögon. Speciellt eftersom Trump har anti-etablissemang vibbar även om de nödvändigtvis inte stämmer. Samma sak med hans sätt att uttala sig och inte vara en typisk politiker attraherar också dessa.
Personligen tycker jag hela det politiska systemet är korrumperat med köpta politiker från båda håll och de har ännu värre system med 2-partsystem. Folk vill ha förändring och Trump står för det. Jag skulle dock aldrig rösta på honom.
Sen är andra sidan långt ifrån perfekt som många vill utmåla. Man får inte kritisera andra sidan utan att bli kallad Gud vet allt utan att sakligt argumentera. Men den sidan kan inte heller titta sig själv i spegeln. Det finns en auktoritär sida på den sidan om man inte håller med om allt och mycket censureras av big tech. Titta bara på hur det inte gick att hitta Trumps intervju hos Joe Rogan. De sa att det var ett "tillfälligt fel". Samma sak med Twitter som twitter filerna påvisat. Så båda partier har stora problem och hela systemet i sig.
Det media inte förstår är ju mer de hatar på Trump desto mer makt får han. Många är trötta på etablissemanget och om då etablissemanget attackerar han betyder det att Trump har rätt i deras ögon. Speciellt eftersom Trump har anti-etablissemang vibbar även om de nödvändigtvis inte stämmer. Samma sak med hans sätt att uttala sig och inte vara en typisk politiker attraherar också dessa.
Personligen tycker jag hela det politiska systemet är korrumperat med köpta politiker från båda håll och de har ännu värre system med 2-partsystem. Folk vill ha förändring och Trump står för det. Jag skulle dock aldrig rösta på honom.
Sen är andra sidan långt ifrån perfekt som många vill utmåla. Man får inte kritisera andra sidan utan att bli kallad Gud vet allt utan att sakligt argumentera. Men den sidan kan inte heller titta sig själv i spegeln. Det finns en auktoritär sida på den sidan om man inte håller med om allt och mycket censureras av big tech. Titta bara på hur det inte gick att hitta Trumps intervju hos Joe Rogan. De sa att det var ett "tillfälligt fel". Samma sak med Twitter som twitter filerna påvisat. Så båda partier har stora problem och hela systemet i sig.
Det är skillnad på att publicera vad människan gör och säger och att "hata" på någon. Sen om folk tolkar det som att hacka på någon för att de kritiserar så bör de istället rannsaka sig själva.
De behöver riva upp hela sitt system och låta majoriteten bestämma istället för valda delegater.
Underbar valvaka, fantastiskt resultat. Verkligen viktigt att amerikanska folket säger tydligt nej till identitetspolitik och en kandidat vald av partiet™️ snarare än folket.
Det är ingenting i valet som handlar om identitetspolitik. Alla mätningar visar att ekonomin var den viktigaste frågan.
Trump har varit en del av etablissemanget sedan han vann.
Det är skillnad på att publicera vad människan gör och säger och att "hata" på någon. Sen om folk tolkar det som att hacka på någon för att de kritiserar så bör de istället rannsaka sig själva.
De behöver riva upp hela sitt system och låta majoriteten bestämma istället för valda delegater.
Med hata menar jag självklart inte att CNN sitter och säger rakt ut "Vi hatar Trump". Men de gör ju det på andra sätt. Jag skräms av den låga nivån från båda håll och det har pågått sedan 2016 valet. Då var det den andra sidan som påstod att valet stulits med rysk hjälp. Så den sidan är långt ifrån felfri.
Trump har varit en del av etablissemanget sedan han vann.
Ja delvis. Det handlar framförallt är vad han säger och hur han säger. Hur han är emot media och dylikt och "drain the swamp". Ingen annan säger det. Han är inte en karriär politiker som blivit köpt av företag på samma sätt även om han blir det på andra sätt.
Trump ser ut att vinna, spännande värld. Nu kommer man se nyheter om det varje dag i 4 år
Jag har lärt mig att det inte är nån idé att oroa sig för sånt man inte kan göra något åt. Som vanligt handlade valet om pest eller kolera.
Vill du ha mer identitetspolitik eller en D20-tärning vid presidentposten? Jag ville inte ha någon av dem.
Nu ser det ut som Trump vinner och jag hoppas bara han rullar bra kast, så vi kanske kan leva ett någorlunda normalt liv i 4 eller fler år till.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Trump har aldrig varit utanför etablissemanget. Aldrig. Han har alltid bjudits in i TV och olika sammanhang, t o m Clinton paret var på hans bröllop. Han är basically mr Wall Street
Och nej, det är inte förändring, det fick de inte förra gången heller. Det är mer rika styr över de fattiga, och han spelar med, t.ex. så lurar han i dem att han är religiös.
Rogan gav annars sitt stöd till Trump, förmodligen p.g.a. att han inte vill att rikare personer ska betala mer skatt. Och det är sådant som måste ske för att det ska ske riktiga förändringar överhuvudtaget som gynnar befolkningen i stort. Hur många av Trumps röstare vet att de kommer få betala för hans handelskrig? GIGO.
Jag har lärt mig att det inte är nån idé att oroa sig för sånt man inte kan göra något åt. Som vanligt handlade valet om pest eller kolera.
Vill du ha mer identitetspolitik eller en D20-tärning vid presidentposten? Jag ville inte ha någon av dem.
Nu ser det ut som Trump vinner och jag hoppas bara han rullar bra kast, så vi kanske kan leva ett någorlunda normalt liv i 4 eller fler år till.
Det var verkligen en pest eller kolera.
Den ena är en polis och den andra en misslyckas affärsman som indirekt mördade miljoner under coronaåren och år efter år kom med korkade uttalanden som var rena lögner.
Han får till och med polisen att verka vara ett klokt val.